Gå til innhold

Hvor store elementer får plass i dørene forran på en 240 uten å måtte lage nye hull?

Ranger emnet


Straydog

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Går med tanker om å investere i ny cd-spiller og nytt frontsett til gromvogna. Da lurer jeg på hva som er originalt i dørene fremme? Er det 5¼"? Tenkte å kjøpe noen som passer i døra uten at jeg trenger å lage nye hull. :)

 

Ellers, så kan dere gjerne ta en titt her også.

1996 Volvo 850 T-5

1993 Volvo 240 GL

[x]1986 Volvo 745 GLE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har 5,25 nå å det er litt plundrette for sveiva til vinduet. får ikke på dekselet til elementet. går fint hvis man har el-ruter da. har også samme erfaringen med RF. skikkelig skuffa over rockford!

Hilsen Jonas.

 

1983Volvo 244glt(solgt)

1982Volvo 242Sugis http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=158767&highlight=sugis

1996Passat TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er utrolig mange penger å spare på stereo til bil hvis man søker litt rundt. min erfaring er at fra 1500kr til 4000kr skjer det lite. jeg mener altså st hvis man skal kjøpe frontsett til under 3500kr kan man like gjerne kjøpe noe til 1500kr.

PS: det fins veldig mye bra stereo av ukjent merke.

har selv en forsterker som het SoundMagus. tviler på at mange har hørt om det men er ekstremt fornøyd.

Hilsen Jonas.

 

1983Volvo 244glt(solgt)

1982Volvo 242Sugis http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=158767&highlight=sugis

1996Passat TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg derimot er ganske fornøyd med RF sine produkter, det jeg har prøvd da..(frontsett og forsterker)

men dette vil jo variere fra bruker til bruker og oppsett til oppsett.

Mitt råd er hvertall at du kopler høytalerene til en forsterker da den vil gi en mye finere lyd enn spilleren.

Ellers enig med fjelling!

88-mod 240 PROSJEKT

http://bilforumet.net/showthread.php?t=160159

86-mod 245 Tic SOLGT

99-mod V70 TDI BRUKSBIL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har forskjellige "erfaringer" med RF (det vil si at jeg har en kamerat som driver og bygger annlegg i 245`n sin, han bytter annleg ca. 1 gang hver 6 måned:P)

 

Og de front setta har jeg dårlige erfaringer med, de er bra, men dårlige til og være av et såppas bra merke og koste så mye.

 

Men han har hatt en RF bass kasse med 2x15" og den spiller så viskern på bakruta på 245`n står rett ut og vindua "detter" nedåver i takt med bassen:P Men nå er det jo noen såm vil ha perfekt lyd i stede for "skikkelig" bass da, og da er det vell bedre med 2x10"!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har forskjellige "erfaringer" med RF (det vil si at jeg har en kamerat som driver og bygger annlegg i 245`n sin, han bytter annleg ca. 1 gang hver 6 måned:P)

 

Og de front setta har jeg dårlige erfaringer med, de er bra, men dårlige til og være av et såppas bra merke og koste så mye.

 

 

 

 

Kan jo slenge inn min erfaring litt mer spesifikk og, jeg syns de spiller veldig klart og fint, men lite bass, samt det er jo begrenset hvor mye bass man kan forvente av 4" elementer og da..:)

Hadde planer om å bygge inn 2 stk 6,5" i oppbevaringsrommet nede i døren, men skrinla det inntil videre...hadde nok blitt endel bedre. evnt en 8" bak hanskerommet, det supplerer ganske bra det og!

88-mod 240 PROSJEKT

http://bilforumet.net/showthread.php?t=160159

86-mod 245 Tic SOLGT

99-mod V70 TDI BRUKSBIL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jo slenge inn min erfaring litt mer spesifikk og, jeg syns de spiller veldig klart og fint, men lite bass, samt det er jo begrenset hvor mye bass man kan forvente av 4" elementer og da..:)

Hadde planer om å bygge inn 2 stk 6,5" i oppbevaringsrommet nede i døren, men skrinla det inntil videre...hadde nok blitt endel bedre. evnt en 8" bak hanskerommet, det supplerer ganske bra det og!

 

Han spiller selfølgelig ikke bass på front settet da:P Spiller kun mellomtone og diskant der!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår