fast_740 Skrevet Mars 7, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 7, 2007 Hei! Bytta fra b21, til b23 med m47 her om dagen. m47`n har ikke speedometerwire, bilen jeg tok det fra hadde elektonisk i bakakselen. Akselen var ødelagt etter litt feilsveising av sperre! Hva er det letteste jeg kan gjøre for å få speedometer igjen? Tenker da ikke på GPS eller noe sånt. Tenker på lettest måte å få speedometeret i bilen til å fungere! Hvis bakakselen er samme kan jeg vell kanskje sette på lokk fra bakaksel med senor og legge opp kabler? Har både gammelt speedo(wire) og elektronisk liggende... Siter Biler nå: 1990 740(FK,940 etc) 1973 144(bruksvogn) 1987 740 (bruksvogn) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bergheim Skrevet Mars 7, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 7, 2007 Er ikke speedo utake blenda med et lokk på 47 kassa di da, vist det er så kan du vel ta dreve fra gamle kassa di å fløtte over. Siter Volvo 240 1983 Volvo V70 2,5TD 2000 KX 250 2003 Audi 80 quattro 1984 slogt Volvo 242 1980 solgt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oeb Skrevet Mars 7, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 7, 2007 Skal du sette på lokk er du avhengig av at diffen i den akselen har den ringen som sensoren skal ligge an mot og lese av. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
xwewit Skrevet Mars 7, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 7, 2007 Slenger meg på denne tråden.Har en kasse 4trins uten overdrive er vel m45 den heter. På den er det elektronisk speedo 86mod els,går det ann og sette på vaieroppsett på den kassa ved og ta av et lokk og sette inn noe fra en annen kasse som har vaier.? Siter Perfekt som en veltrimmet Volvo. BMW, også kalt nybegynnerfeil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
xwewit Skrevet Mars 8, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 8, 2007 hadde jo vært fint og slippet og skifte girkasse kun på grunn av speedo:) Siter Perfekt som en veltrimmet Volvo. BMW, også kalt nybegynnerfeil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fast_740 Skrevet Mars 8, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 8, 2007 delebilen er nå på skroten, men har fortsatt den gamle girkassa! Jeg orka ikke å begynne å skru av bakaksel osv, så jeg droppa det... Tror ikke det er noe hull i det hele tatt i den nye(m47), skal se nærmere i dag! En mulighet er jo å bytte hele bakakselen... Foringene er dårlige, så kanskje jeg lissågodt bytter hele akselen til en med elektronisk speedometer. Får se, men har ikke så mye tid fordi jeg forbereder meg til intervju for tiden så blir ikke så mye skruing! Siter Biler nå: 1990 740(FK,940 etc) 1973 144(bruksvogn) 1987 740 (bruksvogn) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg