Gå til innhold

Angåandes KONE/KN filter størrelse

Ranger emnet


nietzche

Anbefalte innlegg

Hei, eg har ein mazda Mx-3 v6 1997 model, tenkte å montere KONE/KN filter på denne, har noen noe spesielle merker eller steder eg bør bestille/kjøpe fra?

 

Eg hadde luftmengdemålere ute her om dagen og målte litt på den, men hvor skal eg måle for å vite hva størrelse på filteret eg skal kjøpe meg? Skal eg måle på oversiden der med pakningen elller på nedsiden av pakningen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan ser egentlig et "kone-filter" ut? Jeg ser at det er flere som er ute etter dette for å ha på bilen, jeg skulle gjerne hatt et til når jeg er ute på byen... :D

Mvh. Hans -

 

Det er ikke fart som dreper, det er smellet.

It's not the fart who kills, it's the smell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan ser egentlig et "kone-filter" ut? Jeg ser at det er flere som er ute etter dette for å ha på bilen, jeg skulle gjerne hatt et til når jeg er ute på byen... :D

 

Haha :hammer

 

Hei, eg har ein mazda Mx-3 v6 1997 model, tenkte å montere KONE/KN filter på denne, har noen noe spesielle merker eller steder eg bør bestille/kjøpe fra?

 

Det heter "kon-filter", eventuelt åpent luftfilter.

Kalles det, pga at formen er "kon", hvis du skjønner.

1996 Volvo 945 Racewagon

X 1986 Volvo 745 Racewagon

 

Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare å måle diameteren på stussen der filtret festes... og bestille et. K&N-filtrene får man i en haug størrelser. Hvis bilen din er orginal,trenger du ikke store greiene...

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår