VOLVO 1983 Skrevet Mars 6, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 6, 2007 Hei igjen... Har lagt deg til... For noen bilder er det bare å sjekke tråden min... Ligger link i signatur:P Mvh Gunnar Bodø :volvsmile Siter *83 Volvo 240 B21a *90 Massey Ferguson 3060 Kjør hardt, kjør stil, uten tvil :D Min bil:http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=148665 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fast_740 Skrevet Mars 7, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 7, 2007 fin bil:) har en 82 245 jeg da! Skulle i 1. omgang være vinterbil, men så må jeg bruke den minst 1 år til fordi jeg ikke har penger til 740`n! B21`n min var helt rævkjørt; skjørtebank, tenningsbank, rådebank, rett å slett grisejula! Den gikk som en Fiat Punto som går på 1syl! Så jeg satt inn en b23A med m47! Siter Biler nå: 1990 740(FK,940 etc) 1973 144(bruksvogn) 1987 740 (bruksvogn) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guffen Skrevet Mars 7, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 7, 2007 IKKE omlakker bilen! Bruk heller en helg på rubbing og polering. Da blir den så bra som faen... Siter - Opel Vivaro - Nissan S13 Silvia - Toyota Hiace (til salgs) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sikkan Skrevet Mars 7, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 7, 2007 Enig med Guffen. Så ut som en bra bil forøvrig! Siter '76 245 "Grønne lynet" '82 245 '85 245 "Mjølner" '64 DKW F11 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thor Eirik Skrevet Mars 7, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 7, 2007 fin bil:) har en 82 245 jeg da! Skulle i 1. omgang være vinterbil, men så må jeg bruke den minst 1 år til fordi jeg ikke har penger til 740`n! B21`n min var helt rævkjørt; skjørtebank, tenningsbank, rådebank, rett å slett grisejula! Den gikk som en Fiat Punto som går på 1syl! Så jeg satt inn en b23A med m47! takk for d:P motoren er velldig bra den:P lakken som ska få seg en omgang me rubbing og polering. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thor Eirik Skrevet Mars 7, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 7, 2007 IKKE omlakker bilen! Bruk heller en helg på rubbing og polering. Da blir den så bra som faen... nei bilen, blir ikke omlakkert.. originalfargen ska beholdes til den detter av av seg selv. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thor Eirik Skrevet Mars 7, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 7, 2007 takk for d:P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thor Eirik Skrevet Mars 11, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 11, 2007 Heisann, visst eg setter 5 trinns manuell i bilen min som originslt har 4 trinn vil eg da spare bensin på dette? og hvilken clutch må eg bruke for å få dette til`? en til b19 eller til b21? må skifte clutch og den girkassa som eg har lekker olje i bakkant. må eg skifte mellomakslingen og visst eg ska sette på femtrinnskasse og clutchen hvilken må eg bruke for at d ska funke? takk for alle svar:) Mvh Thor Eirik Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
erst_4 Skrevet Mars 11, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 11, 2007 .. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sikkan Skrevet Mars 11, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 11, 2007 Clutch kan sikkert noen andre uttale seg om, for der er jeg usikker, men mellomakselen må byttes til en kortere ja. Men en annen ting du må passe på er speedometeret. 5 trinns kasse med speedo-wireuttak fantes vel bare på et par årganger før el-speedo med pickup i bakakselen tok over. Du må altså få tak i kasse med wireuttak, ellers må du bytte bakaksel og speedometer også. Siter '76 245 "Grønne lynet" '82 245 '85 245 "Mjølner" '64 DKW F11 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thor Eirik Skrevet Mars 21, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 21, 2007 Da er bilen blitt mitt prosjekt alle papir og sånnt er i orden om noen få strakser;p Litt nye bilder: Fått på kvite blinklys og ska ha på leppe og koble anlegg til kvelden. Ska ta nye bilder så fort som mulig:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_s90r_ Skrevet Mars 21, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 21, 2007 Hei, kjempebil du har fått deg ! :) Tror lanskje det kunne ha blitt tøft om du lakerte svart inni lyktene. det synes jeg er finest da.. Du får stå på med bilen og ta godt vare på den ;) "volvo e gobil" Siter Mvh Adrian Volvo 245 Turbo 81 Polaris RMK 155" 600Ho 07 Massey Ferguson 4355 03 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thor Eirik Skrevet Mars 21, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 21, 2007 Takk til _s90r_ for svar og ja lyktene ska lakkes svarte innvendig.. en del ting som står for tur enda:) Motorfester og skifte av bremseveæske står for tur ut i neste uke:) Prosjektet er ganske bra for å være så gammel bil:) Takk for alle svar:) Mvh. Thor Eirik Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thor Eirik Skrevet Mars 21, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 21, 2007 Ting som må/skal gjøres med bilen: Skifte motorfester Skifte bremsevæske Fikse skiltlys Servo må eg ha To rustflekker ska fikses Full polering og rubbing Skifte blinklysglass Lakke inni frontlyktene Finne på noe lurt me baklyktene Anlegg, ny cd-spiller, sub, høytalere osv. Nye dørtrekk(svarte) Sentrallås 1000- metringer og Tåke/linselys Få tak i original turteller Bross styling og felger muligens om noen år. Sette inn recaro(sierra) så fort som mulig grunnet ødlagt sete Ellers er min oppgave å bevare bilen i finest mulig tilstand. Ting som er gjort hittil: Kvite Blinklys Anlegg. (Audiobahn suber 2x 12", To høytalere og en jævla bra Pioneer spiller.:) Anbefale enter Pioneer eller Alpine til de som vil ha avansert lyd i bilen. Fått på uorginal turteller. Satt på lavere frontleppe. Takk for all positiv respons:) Mvh. Thor Eirik Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thor Eirik Skrevet Mars 22, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 22, 2007 Heisann.. noen som har en lur ide til å koble opp comp sett framme i disse bilene? Får nye svarte dørtrekk som eg vil ha så originale som mulig og da lurte eg på om noen har en god ide til å snekre noe som er fint og passer i bilen? Linker til noen som har gjort dette eller bilder er supert:) takk for alle svar. Mvh. Thor Eirik Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg