Gå til innhold

heile bilen riste!

Ranger emnet


BareET

Anbefalte innlegg

morn. var dessverre uheldig å kjøre neddi et hull idag, med ene framhjule, er helt utrolig at man betaler så mye i veiavgift og piss-skatter også skal veiene være full av hull, menmen. etterpå merka jeg at bilen vibrerte, spesiellt ratte. har jeg føkka forstillig, eller er det blitt kast i felgen? må innrømme jeg håper litt på d siste:nono:

Current soundsystem:

1xClarion DXZ928R

1xRockford Fosgate 851x

1xRockford Fosgate 1001bd

2xRockford Fosgate RFD-2210

2XRockford Fosgate FNX-2514

2xInfinity kappa 693.5I

Lenke til kommentar
Del på andre sider

halla. takk for rask svar:)

men ække no bilmek. hva mener du me lodd? var 3 andre som sto og skifta dekk i første busslomma etter hullet :P

Current soundsystem:

1xClarion DXZ928R

1xRockford Fosgate 851x

1xRockford Fosgate 1001bd

2xRockford Fosgate RFD-2210

2XRockford Fosgate FNX-2514

2xInfinity kappa 693.5I

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har stålfelg, så er det banket inn lodd mellom dekket og felgen.

Eller hvis du har alu felger, så er det som oftest limt lodd på innekanten av felgen. Hvis du har alu felger, så kan du prøve å skru av felgen, og se om det er et felt eller to som er "ekstra rene" inni der, det er et tydelig tegn på at det har vært et lodd der.

 

 

Edit: Lodd monteres etter dekkskifte, da må felgene balanseres på nytt. Loddene trengs for å unngå vibrasjoner.

1996 Volvo 945 Racewagon

X 1986 Volvo 745 Racewagon

 

Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har stålfelg, så er det banket inn lodd mellom dekket og felgen.

Eller hvis du har alu felger, så er det som oftest limt lodd på innekanten av felgen. Hvis du har alu felger, så kan du prøve å skru av felgen, og se om det er et felt eller to som er "ekstra rene" inni der, det er et tydelig tegn på at det har vært et lodd der.

 

 

Edit: Lodd monteres etter dekkskifte, da må felgene balanseres på nytt. Loddene trengs for å unngå vibrasjoner.

 

 

Har du alufelg er det også en viss fare for at du har fått en bulk i felgen, men det er mindre trolig om det er sålfelger du har, men har du prøvd om det rister i alle hastigheter? For har selv 2 felger på bilen nå som er ubalanser, 1 pga. bulk i stålfelg og den andre er pga. lodd som har falt av alufelgen. Men det er ikke noe jeg legger merke til før nåla står på 115 (testet i sverige) å det gir seg når nåla treffer 120. Så hvis det rister hele tiden så kan det også være at det er no foringer som har tatt kvelden om du har en bil med gamle foringer.

To fast toførti - live life sideways ! drfitfun! - Save gas, burn Nitro! - Old volvos never die, they just go faster ! - Volvo, we ride together, we die together, Volvo for life !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du alufelg er det også en viss fare for at du har fått en bulk i felgen, men det er mindre trolig om det er sålfelger du har, men har du prøvd om det rister i alle hastigheter? For har selv 2 felger på bilen nå som er ubalanser, 1 pga. bulk i stålfelg og den andre er pga. lodd som har falt av alufelgen. Men det er ikke noe jeg legger merke til før nåla står på 115 (testet i sverige) å det gir seg når nåla treffer 120. Så hvis det rister hele tiden så kan det også være at det er no foringer som har tatt kvelden om du har en bil med gamle foringer.

 

Folk har som oftest 14" eller 15" alufelger til vinterbruk, med ballongdekk på. Skal litt til for å bulke felgen da.

1996 Volvo 945 Racewagon

X 1986 Volvo 745 Racewagon

 

Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk har som oftest 14" eller 15" alufelger til vinterbruk, med ballongdekk på. Skal litt til for å bulke felgen da.

 

Skal litt til ja, men det skjer....

Felgskade.jpg

07-mod Megane CC 1.6, 115 HK

X- 01-mod 206 CC, 1.6-16V, 109 hk.

X- 95-mod 306 cab. 2.0, 125 HK (Jeg vil alltid savne deg, min kjære !).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var faktisk felgene, har 15" me ballong dekk på. HB framhjul hadde fått seg en skikkelig karving, og bakhjule litt, men der trur jeg d bare var et lodd som har dotte av...så slikt ut ivertfal.:disco

Current soundsystem:

1xClarion DXZ928R

1xRockford Fosgate 851x

1xRockford Fosgate 1001bd

2xRockford Fosgate RFD-2210

2XRockford Fosgate FNX-2514

2xInfinity kappa 693.5I

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår