Gå til innhold

Dumpventil

Ranger emnet


Bebis

Anbefalte innlegg

http://lathspell.tronder.net/ting/ghkadett/MOV00641.MPG

Slik hørtes HKS SSQV'en til en kamerat ut da, og den plystrer vel? :)

Men skjønner hva du mener virtual! Synes lyden uten som blir når du ikke har dump er fetest! :)

 

Har sett den filmen før..

Be han kameraten din om å slakke fjæra litt i ventilen, så får du høre hvordan lyden blir :)

Da blir det mer som den typiske "japse-plystre" lyden.

Den høres slik ut.

1996 Volvo 945 Racewagon

X 1986 Volvo 745 Racewagon

 

Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 39
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

HKS Super Sequential lager ikke sånn lyd.. Den lager sånn japse plystre lyd. Flere kompiser av meg som har den.

 

 

Har denne på Evo'n. når man slipper gassen på lavt ladetrykk så pulserer den og når man slipper på høyt ladetrykk så slipper den ut med høy pysj lyd..

 

Justeringen skal etter HKS europa sin mening ikke røres og burde ikke vært der siden de får mye klager på at folk har problemer som oftest skyldes at de skrur de istykker på den skruen.

 

Nå er det også kommet mange "fake" SSQ ventiler som koster 1/4 del av prisen. Vil tro disse er mes look a like og ikke sound a like. Sikker på at ikke kompisene dine har kjøpt på billigsalg? En HKS SSQ orginal koster fort 3-5000 kr alt avhengig av hva settet inneholder. En kopi koster nedi 1000 kroner bare. Har aldri hørt en orginal SSQ ikke ha begge type lyder personlig..

 

Mvh

02 Mitsubishi Lancer Evolution 7 RSII

10 Mitsubishi ASX instyle+

 

http://www.lancerregister.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den pulserende lyden på lavt trykk er vel lufta som tar veien ut gjennom luftfiltret og når det blir høyt nok trykk til å åpne dumpventilen så tar det den veien ut..

 

Noop.. kjenner luften kommer fra ventilen hvis jeg holder hånden foran og hører lyden kommer fra denne. Lyden fra luftfilteret er mye svakere og lavere frekvens..

02 Mitsubishi Lancer Evolution 7 RSII

10 Mitsubishi ASX instyle+

 

http://www.lancerregister.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noop.. kjenner luften kommer fra ventilen hvis jeg holder hånden foran og hører lyden kommer fra denne. Lyden fra luftfilteret er mye svakere og lavere frekvens..

 

Joda, ventilen åpner jo, men ikke nok!

Derfor går endel av luften ut gjennom turbo, og luftfilter, og "go-lyden" kommer.

1996 Volvo 945 Racewagon

X 1986 Volvo 745 Racewagon

 

Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 months later...
Joda, ventilen åpner jo, men ikke nok!

Derfor går endel av luften ut gjennom turbo, og luftfilter, og "go-lyden" kommer.

 

tar turbo mye skade av at dumpen er for stram, slik at ikke all luft slipper ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du ha "Fssthht th th th th" lyd kan du fjerne vakuumstyringa til dumpen din

 

den slangen som går fra manifoilden?

da vil det jo bli en åpning som mye av trykket går ut av under akselrasjon også da?

 

skjønte ikke helt hva du mente der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kan dere selv høre det jeg hører i evo'n :)

 

 

Skjønner du ikke hvorfor det blir sånn?

Dumpen slipper ikke ut tilstrekkelig luftmengde først, og du sier at du kjenner at lufta pulserer ut av den..

Dette er jo pga at lufttrykket i rørene påvirkes av at den bremses mot skovlene i turboen. Er derfor du kjenner det pulserer.

 

tar turbo mye skade av at dumpen er for stram, slik at ikke all luft slipper ut?

 

Lagrene får litt mer juling enn normalt ja, tenk deg selv en turbo som spinner i ca 180000rpm på det meste, blir bråbremset ned..

Det er litt belastning for et lite lager det :)

 

Eksakt hvor mye dette reduserer levetiden på turboen, kan jeg ikke uttale meg om.

1996 Volvo 945 Racewagon

X 1986 Volvo 745 Racewagon

 

Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grommeste lyden er GReddy sin type s. ingen over ingen under og hell no one beside!

 

den har jeg på impreza.. peneste lyden samt at du får varierende oppførsel på den avhengig av trykk...

 

med lavt trykk plystrer den.. morsom til bykjøring for dere som nå er dump-rånere

 

For en gangs skyld enig med deg. Selv av kopiene. Fet kontant lyd. Ikke noe psssssssshhhhhhhhhhhhhssssssssssssshhhhhhhhhh. Bare PUH!!! på en måte... Høyt! På 1.5 bar jaffal.

Biler:

 

-Litt forskjellig, noe gøy og noe kjedelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Droppa HKS dumpen på evo'n etter å ha lest hva andre har gjort. Blir mye stillere men gud bedre hvor mindre turbolag det ble. Hører ikke ut som turboen lider fælt og ifølge de jeg snakket med i England så skaper det ikke mye ekstra slitasje. Det som er drepen på turboer er antilag system og feil satt opp motor. Jeg har kjørt i snart ett år uten dump og har ikke merket noe ulyder eller ustabil lading. Det er ingen i evo miljøet i England som har hørt om turboras etter demontering av denne. Tviler på det er unikt for evo'er. Uansett om turboen får "litt" redusert levetid så vil jeg aldri gå tilbake til dumpventil. De som mener turboen raser etter kort tid har ikke prøvd dette selv tror jeg personlig. Enten den var koblet resirk eller fritt så fikk jeg en liten lag. Nå kjenner jeg ikke lag etter girskift på turtall med dumpen borte ;O) Vil anbefale andre å prøve selv..

 

Mvh

02 Mitsubishi Lancer Evolution 7 RSII

10 Mitsubishi ASX instyle+

 

http://www.lancerregister.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår