knekt Skrevet Mars 3, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 3, 2007 har en 535i som det nesten akkurat er blitt bytta motor på og etter det så driver den og tapper seg for strøm hele tiden...jeg kkan sette inne et fulllada batteri og starte bilen..så fort jeg stopper den igjen er den tom for strom...noen som har noen forslag om hva jeg kan gjøre med det?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet Mars 3, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 3, 2007 Virker dynamoen? Mål spenningen over batteriet når bilen er av. Start bilen og mål på nytt. Til slutt måler du spenningen når du har litt gass (2000rpm) Spenninga med motoren igang bør være 14v Siter Bilforumet.noModerator: Bilpleie - Bilstereo -2003 Volvo S60 2.4D-1981 Porsche 911 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
knekt Skrevet Mars 6, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 6, 2007 har ikke målt den enda...må få tak i noe og måle med...men den går jo på dynamon når jeg har gitt den starthjelp.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
trans75/77 Skrevet Mars 7, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 7, 2007 kan jo også sjekke spenningsregulatoren... det sitter noen børster på den som blir utslitt.... Tror den skal sitte på baksiden av dynamoen... uten at jeg har sjekket det... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr.X Skrevet Mars 7, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 7, 2007 Er batteriet i orden?? Vis batteriet er skadet eller blitt gammelt kan det være atdet ikke holder på strømmen og ikke tar sikkelig mot ladding. men Mål først om bilen ladder, sjekk spenningen på bateriet når den går. Må være over 13,5v men burde være på ca 14,4v. Er den veldig lav kan du måle + på dynamo og til gods på dynamoen er den mye høyere kan du måle mellom + på batteri og + på dynamo og da vil du få spenningsfallet der. Å samme på - siden for å sjekke om det er noe dårlige kontakter eller ledninger.. Er det liten spenning ut fra dynamoen burde du sjekke som trans75/77 sier spenningsregulatoren som sitter med 2 skruer bak på dynamoen vis det er en boch. Siter For å bli gammel og klok må du ha vært ung og dum en gang.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Breisladdern Skrevet Mars 7, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 7, 2007 Har du kjøreekomputer? Er det en e34? i såfall så har den innebygget voltmeter. Siter O-1999 VW Passat 4Motion. O-1989 E34 535. prosjekt. x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
edition Skrevet Mars 12, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 12, 2007 Har du kjøreekomputer? Er det en e34? i såfall så har den innebygget voltmeter. hvordan finner du det da?? har den store btw Siter http://www.curbz.org Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Breisladdern Skrevet Mars 12, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 12, 2007 trykk 1000 og 10 samtidig. Da får du frem "Test" menyen. Tast "09" ved å trykke på "1" knappen 9 ganger, trykk så S/R Siter O-1999 VW Passat 4Motion. O-1989 E34 535. prosjekt. x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.