Morteeeen Skrevet Mars 1, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2007 Jeg har en 88 mod 740 motor i en 760, men problemet er at den bruker nesten 2,0L på mila uansett kjøring! i oppstarten hoster den skikkelig og blåser ut svart røyk i rundt 30 sek, men bare når den er varm, og bittelitt når den er kalt, etter det går den, men rister litt... noen som har vært borti detta før? hadde ikke gjort noe å få snakke med en som virkelig kan ET motorer:D Siter // 07 mod Ford Ranger;) // 88 mod Volvo 760 GLE TIC =D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
s4nd3r Skrevet Mars 1, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2007 gjeng den på alle 4 da? vist den gjeng på 3 rista motoren å slik.. Siter 1987" Volvo 740 turbo 1995" Chevrolet Silverado 2500 6,5l turbo Bil tråden.... Mob: 93262854.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Richard F Skrevet Mars 1, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2007 Bytt tenningsdeler og juster motoren, syns jeg høres ut som en god ide ... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
virtual Skrevet Mars 2, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 2, 2007 Ville sjekka luftmengdemåler, og temperatursensoren, og tenningsdeler ikke minst. Siter 1996 Volvo 945 Racewagon X 1986 Volvo 745 Racewagon Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sailorboy Skrevet Mars 3, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 3, 2007 trur eg ville sjekka luftmengdemåler ja, ohme den, og sjekke temp måler til motroniken.... motoren kan nemmeligt tru at den er "kald" mens den egentli ikkje er det. sjekk "kaldstart" dyse osv....mål over og sjekk at den ikkje er på.. Siter Mvh Sølve Mortveit *Volvo 245 TwinTurbo Intercooler, bruksbil! *Volvo 142 Taksenket Raggerbil! *Mitsubishi Pajero, Knust, og solgt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morteeeen Skrevet Mars 4, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 4, 2007 har byttet tempmåleren, har byttet alle følere som sitter i toppen, luftmengdemåleren virker, men det er risset inn 3 merker på det svarte skruhjulet inni den.. ingen som vet grunninnstillingen på den da? eller den umbrakoskruen som slipper igjennom "falsk" luft? og skal det svarte skruhjulet som sitter under spjeldet være skrudd helt inn? eneste jeg vet er at det er svensker som har skrudd på bilen... Siter // 07 mod Ford Ranger;) // 88 mod Volvo 760 GLE TIC =D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morteeeen Skrevet Mars 4, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 4, 2007 målte kaldstartdysa og der var det rundt 1,3-1,8v uansett hele tiden, tar jeg komtakten av dysa går tomgangen litt opp og etter et par sekunder går den ned igjen, setter jeg den i er det som om motoren får en bitteliten belastning i et par sekunder også går den normalt igjen.. noen som blir klokere?=D Siter // 07 mod Ford Ranger;) // 88 mod Volvo 760 GLE TIC =D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbo Perra Skrevet Mars 4, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 4, 2007 Hei... tror jeg har akkurat samme problemet på min ET.. håper du finner ut hva som gjør dette... Jeg begynner å lure på om det kanskje kan vere en av temp målerne... har ny lmm og bensinregulator.. så den biten skulle være rett.. Var å fikk justert CO for noen dager siden.. fikk den ned på tomgang, men med en gang vi gav gass så fyker CO opp i over 4!!! altså et jevla høyt forbruk!!! CO`en skal under 1 når man byner å gi gass! HJELP OSS DEM SOM KAN!!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morteeeen Skrevet Mars 4, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 4, 2007 dette er mer enn irriterende, jeg trenger bil til og fra jobb liksom... jeg har byttet tempmålerene.. bensintrykk er målt til 3 bar. lurer på om det kan være justering av luftmengdemåleren for noen har risset inn 3 merker på det svarte skruhjulet inni der.. og med lærlinglønn så er detta dritbra=D Siter // 07 mod Ford Ranger;) // 88 mod Volvo 760 GLE TIC =D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbo Perra Skrevet Mars 5, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 5, 2007 ka kosta den målern som sitt nærmest torpedoveggen ? Termotidgivern? Hadde min gamle LMM åpen å justerte litt å sån... der va 3 mærka mein æ.. men æ mein d va 3 prekka kanskje.. ekke seker.. æ har måleverdian på LMM ves du har løst å mål den?? ja lærling ja. da e vi to:P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morteeeen Skrevet Mars 5, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 5, 2007 hmm... jeg fikk rabatt og da kom den på 1100,- det er thermotidgiveren ja. måleverdier på LMM er kanskje interessant;) jeg blir bare mer forvirret for hver dag=D Siter // 07 mod Ford Ranger;) // 88 mod Volvo 760 GLE TIC =D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbo Perra Skrevet Mars 6, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 6, 2007 Skifta du dem to andre også ??? den ene er jo til systeme.. kan ta å skriv inn verdian når æ kommer heim fra jobb!! Har kopi av servicehandboka t volvo:D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morteeeen Skrevet Mars 6, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 6, 2007 bytta kun 2, den 3. er til instrumentet=) men du har ikke greie på den svarte skruen som sitter under spjeldet der? hehe Siter // 07 mod Ford Ranger;) // 88 mod Volvo 760 GLE TIC =D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
virtual Skrevet Mars 6, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 6, 2007 Den er for å regulere tomgangen med. Siter 1996 Volvo 945 Racewagon X 1986 Volvo 745 Racewagon Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morteeeen Skrevet Mars 6, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 6, 2007 og den er skrudd helt igjen i fra fabrikk? dette er irriterende........... Siter // 07 mod Ford Ranger;) // 88 mod Volvo 760 GLE TIC =D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg