Gå til innhold

Break in secrets - erfaringer

Ranger emnet


virtual

Anbefalte innlegg

http://www.mototuneusa.com/break_in_secrets.htm

 

Det fyren sier virker veldig logisk, syns jeg iallefall..

 

Men er det noen som har prøvd det i praksis?

Blir ferdig med motoren min til helga, og må da begynne innkjøringen..

Så spekulerte jeg litt om jeg skulle la meg inspirere av "MotoMan".

 

 

Mvh

1996 Volvo 945 Racewagon

X 1986 Volvo 745 Racewagon

 

Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjorde dette selv når jeg kjørte inn min Toyota Celica 2000 modell etter short-block bytte på garanti.

Lot den står på tomgang en liten stund å kjørte rolig 6-7 km til motoren ble skikkelig varm, så var det bånd gass og opp til 5500 rpm maks 2-3 mil og så tok jeg maks turtall etter det hehe...

kjørte den ganske så hard i 40-50 mil og kjørte ganske vanlig ca 50 mil til uten å døkjøre den noe. så byttet jeg olje på ca 100 mil og nå over 1000 mil senere har den ikke brukt noe olje og den går som et skudd.

 

har selv kjørt biler som bare har blitt gubbekjørt fra dem var ny og dem går mye dårligere enn dem egentlig skal selv om man gir full gass.

 

Så jeg ser ingen grunn til å tvile på hva han sier, de som mener man skal kjøre inn rolig kan ikke bevise hvorfor man skal det eller bevise at det skader motoren å kjøre den hardt inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lot den står på tomgang en liten stund å kjørte rolig 6-7 km til motoren ble skikkelig varm, så var det bånd gass og opp til 5500 rpm maks 2-3 mil og så tok jeg maks turtall etter det hehe...

kjørte den ganske så hard i 40-50 mil og kjørte ganske vanlig ca 50 mil til uten å døkjøre den noe. så byttet jeg olje på ca 100 mil og nå over 1000 mil senere har den ikke brukt noe olje og den går som et skudd.

 

Skifta du olje for første gang etter 100 mil? Er ikke det litt drastisk?

 

Tror uten tvil jeg skal kjøre den inn slik Motoman sier, virker jo fullstendig logisk det med hone-kryss-sporene..

Det går sikkert ikke så lang tid før dem går vekk.

Så da gjelder det vel bare å trø gassen i bånn under innkjøringa :race

 

Takker for svar!

1996 Volvo 945 Racewagon

X 1986 Volvo 745 Racewagon

 

Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skifta du olje for første gang etter 100 mil? Er ikke det litt drastisk?

 

Jeg bytter olja etter 3-4 mil, siden mesteparten av innkjøringen er gjort da allerede, og olja vil ha et høyt nivå av metaller som du helst vil at filteret skal ta opp og ikke legge seg i blyet i lagrene dine i overdreven grad :) Graden av metaller kan måles på lab. Husk også det med mineralolje!!

S.C.E.

'76 924, '82 944 RS, '87 951, '01 Viper GTS, '94 855 T5, '04 307 HDi, '99 V40 TDI, x 20 stk med forskjellige merker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Overhalingen ble gjort etter boka ja.. Rengjor delene såpass godt at dem var renere enn når dem var laga på fabrikk... Oljeskift tok jeg etter ca 3-4-5mil. Åsså byttet jeg igjen rett før motoren raste. Motoren gikk ca 1 time på tomgang før hardkjøring ja..

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår