Gå til innhold

Feilmeldinger i displayet på Pioneer AVIC X1

Ranger emnet


Bipolar

Anbefalte innlegg

Heisann!

 

Sliter litt med min Pioneer AVIC X1R. Da jeg skal sette på en dvd-film står det "Video kan ikke vises under kjøring" og setter jeg i navigasjonsplaten står det "Sett inn den riktige cd-platen"

 

Når jeg prøver å sette på en film kommer det lyd, men ikke bilde, og navigasjonen vil ikke funke i det heletatt.

 

Noen som har noen formeninger og kan hjelpe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

 

Sliter litt med min Pioneer AVIC X1R. Da jeg skal sette på en dvd-film står det "Video kan ikke vises under kjøring" og setter jeg i navigasjonsplaten står det "Sett inn den riktige cd-platen"

 

Når jeg prøver å sette på en film kommer det lyd, men ikke bilde, og navigasjonen vil ikke funke i det heletatt.

 

Noen som har noen formeninger og kan hjelpe?

 

Det høres ut som du har kobla noe feil. For de fleste dvdspillere har vel en liten ledning du kobler på handbrekket eller noe sånt, for og forhindre at du skal se video mens du kjører.

 

Kanskje du skal gå over koblingene dine. Eneste jeg greier og tenke på :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det du har gjort galt er att du har koblet ledningen som skal til håndbrekket til håndbrekket :P... det er av sikkerhetsmessige grunner satt opp sånn att du ikke kan se på film uten att håndbrekket er oppe.. hvis du kobler den rett på jord så funker det fett :)...

 

det med navigasjonen er att du kan ikke lage adresse uten att naviasjonscd'n er i... putter du i den kan du lage adresser og zoome så mye du vil :)

Mvh

Thomas Holmedal

Team Lydtrykk.no

thomas.eargasm@hotmail.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får ikke mye liv i navien heller uten at håndbrekkskabelen er tilkoblet enten håndbrekket eller direkte til jord.

 

så hvis man kobler det "riktig" så må håndbrekket stå på for å ha navigasjon?

 

hørtes litt vel tungvindt ut, NAF boka blir plutselig like greit :D

 

asså hvis det er en jord bryter (må jo være det hvis man kan koble den rett til jord) så vil jo ikke den gi noe som helst jord når brekket ikke er på

Mitt Opel Astra prosjekt

 

Listen to your music, not your speakers

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så hvis man kobler det "riktig" så må håndbrekket stå på for å ha navigasjon?

 

hørtes litt vel tungvindt ut, NAF boka blir plutselig like greit :D

 

asså hvis det er en jord bryter (må jo være det hvis man kan koble den rett til jord) så vil jo ikke den gi noe som helst jord når brekket ikke er på

 

Litt av cluet er jo at det ikke er lov å betjene spiller/radio under kjøring. skifte sanger, skifte radiokanal, skifte cd osv..

Og derfor har de altså begrenset endel funksjoner hvis håndbrekket ikke er på.

dvs at de fleste kobler vel denne kabelen rett til jord om de kobler den opp selv.

slik at alle disse funksjonene fungerer til enhver tid.

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt av cluet er jo at det ikke er lov å betjene spiller/radio under kjøring. skifte sanger, skifte radiokanal, skifte cd osv..

Og derfor har de altså begrenset endel funksjoner hvis håndbrekket ikke er på.

dvs at de fleste kobler vel denne kabelen rett til jord om de kobler den opp selv.

slik at alle disse funksjonene fungerer til enhver tid.

 

og cluet til navigasjon er? stoppe hver gang man skal se på kartet?

 

asså tenkt hvis man kobler dette "lovlig"

Mitt Opel Astra prosjekt

 

Listen to your music, not your speakers

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår