Gå til innhold

Regler om spoiler

Ranger emnet


KermitRacing

Anbefalte innlegg

Det er BT som gjør det i tilfelle, ja.

Ta kontakt med dem og hør hva som trengs av godkjenningspapirer/annet for å få den godkjent. :)

» [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004

» [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt

» [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt

Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

basic rules når det komme til vinger er at de ikke skal stikke utefor siluetten til bilen, sett rett for fra. Dette for at den ikke skal "ta tak" i folk om en luring skulle finne på og hoppe på bilen din.. En anna ting er at alle kanter skal ha en radius på minumin 5mm, dvs om kanten hadde vært en full sirkel skulle den hatt en diameter på 1cm..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på thorshov og spurte om godkjennings/TUV papirer på den, hadde di aldri hørt, dro på BT, de lo å sa det måtte ha vært en vel over-ivrig snut som hadde stoppet meg.... igjen....

 

Da ville jeg fått det skriftlig og stemplet av BT :)

Om du kjører i en teknisk kontroll ett annet sted kan det godt være de avskilter bilen din til du har demontert vingen eller fått den godkjent i vognkortet. alt ettermontert utstyr (som styling osv) som ikke er orginalt skal etter boka godkjennes hos biltilsynet. Nå har det seg sånn at en liten "anonym spoiler" blir nok ikke hakka ned på av noen. Men en stor thorsov vinge skal godkjennes.

 

Blir du stoppet i teknisk på vei gjennom bærum så sliter du :)

-02 BMW e46 318i Cabriolet m-tech II Bilde

-94 Ford Mondeo stv 2.0i zetec [solgt] Bilde

-90 Ford Sierra DOHC Sparco Edition [vraket] Bilde

-84 VW Golf II [solgt] Bilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med min enorme "supra" vinge? Har så langt ikke blitt stoppet av politiet. Tror vingen var på bilen når den ble importert og godkjent, men det står ingenting spesifikt i vognkortet tror jeg.

 

RX7_Spoiler.jpg

 

Vurderer å bytte til -99 spec (RX-7) vinge, disse burde vel være lovlig å ta på helt uten problemer?

Mazda RX-7 FD 1.3L 1993 (http://www.fdboy.com)

Land Rover Freelander 1.8L 2000

Solgt: Mazda RX-7 FD 1.3L 1992, Suzuki Swift 4x4 1.3L 2006, Honda Civic, Mazda 323F BA 1.5L 1996

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BT kan ikke nekte deg å sette på en vinge eller 5.

Når det er sagt, skal ikke støtfangere være utformet slik at de kan påføre fotgjengere unødvendig mere skade enn normalt.

Jeg har også hørt at slike panserlåser man kjøper på Biltema osv skal dekkes til med en gummilapp e.l for å ikke gjøre skade.

Bilforumet.no
Administrator
-96 BMW 328i Touring
x -92 BMW 318iS Coupé

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår