B230ft Skrevet Februar 20, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 20, 2007 b23/b230 ender vel stort sett på ca 2,8 liter med borring og penta veiv. pentaveiv gir et volum på 2.5liter. for å få 2.8liter må denne strokes Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lars_b Skrevet Februar 20, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 20, 2007 pentaveiv gir et volum på 2.5liter. for å få 2.8liter må denne strokes orgnial penta er på 2,5L, så borrer man, men det er fult mulig at det må strokes i tillegg Siter Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ken Karijord Skrevet Februar 20, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 20, 2007 helt rett du sier der org penta har 86 mm slag og std bor gir like under 2,5 l. for støre volum så må borring økest og slaget økest .. like under 2,7 l så har du 90 mm slag og 97mm i borr.. 2,8l er vel 92,5mm slag . Men d jeg lurer på er om en b-19 el b21 har tykke nok vegger til å bore 97-98mm?????? Event hvilke a de som ikke har nok gods. Mvh Ken Siter 76mod 242 bus bil 82mod 242 /prosjekt STOR sugis. 95mod 940 d24tic. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lars_b Skrevet Februar 20, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 20, 2007 helt rett du sier der org penta har 86 mm slag og std bor gir like under 2,5 l.for støre volum så må borring økest og slaget økest .. like under 2,7 l så har du 90 mm slag og 97mm i borr.. 2,8l er vel 92,5mm slag . Men d jeg lurer på er om en b-19 el b21 har tykke nok vegger til å bore 97-98mm?????? Event hvilke a de som ikke har nok gods. Mvh Ken Hvorfor skal du absolutt bruke en B19/21. Er det ikke like enkelt og bruke B23?? Siter Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BUS_164 Skrevet Februar 20, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 20, 2007 med 86mm slag og 96mm boring = 2489,94cc med 86mm slag og 97mm boring = 2542,09cc og vist 97mm er maks boring som blei sakt her før, må du ha 95mm slag for å komme oppi 2.8liter.. Siter "man blir aldri ferdig utlært, man lærer så lenge man lever, jo meir du veit, jo meir veit du at du ikkje veit..veien blir til mens du går." -min livsfilosofi- Volvo 164 1969mod. B30TURBO. Volvo 164E 1973mod. B6304F, M90H. Volvo 240 1991mod. B230F. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lars_b Skrevet Februar 20, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 20, 2007 en ting jeg lurer på her. Folk sier at 97mm er max borring, men orginal b23/230 har jo alt fra 95,999 til 96,599mm borring. Må da gå ann å øke borringa mer en 0,5mm ?? Siter Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ken Karijord Skrevet Februar 20, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 20, 2007 fordi jeg har en b19 og en b21 stående og veiva jeg har er til b19/2x gammle typen veiv. med 4 mot vekter Hvorfor skal du absolutt bruke en B19/21. Er det ikke like enkelt og bruke B23?? Siter 76mod 242 bus bil 82mod 242 /prosjekt STOR sugis. 95mod 940 d24tic. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oeb Skrevet Februar 20, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 20, 2007 Men d jeg lurer på er om en b-19 el b21 har tykke nok vegger til å bore 97-98mm?????? Event hvilke a de som ikke har nok gods. Mvh Ken Dem klarer ikke 97-98mm.. Som sagt så gikk ikke B19 til 96mm, KG hadde ikke prøvd det så far prøvde det, endte med hull i cyl 3 på siste kutt. Har en B21 som er tatt opp til 96mm.. (B23) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ken Karijord Skrevet Februar 20, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 20, 2007 Ok da trur e b19 bi skrot og så prøve e me b21 opp til 97mm hvis jeg ikke får tak i en b23 noen steder til gibort pris. fått tak i en 531 me 46/38 ventiler vasskam, justerbart drev og og plana og porta til 4000.- fløder til 220hk på std bunn:) Dem klarer ikke 97-98mm..Som sagt så gikk ikke B19 til 96mm, KG hadde ikke prøvd det så far prøvde det, endte med hull i cyl 3 på siste kutt. Har en B21 som er tatt opp til 96mm.. (B23) Siter 76mod 242 bus bil 82mod 242 /prosjekt STOR sugis. 95mod 940 d24tic. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
242-T6 Skrevet Februar 20, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 20, 2007 Jeg borra en B21ET til 96mm og der sprakk blokka hvertfall. Siter Volvo 242 x00hk x80nm Volvo 242 Gr-A 350hk Volvo 242 Banebil 350hk Volvo 245 Turbo bruksbil x00hk http://www.volvo-racing.i2.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AC^ Skrevet Februar 20, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 20, 2007 Er ikke no vits å hente volvom på borring når det er volvo, det er jo løvtynne vegger sånn som det allerede er... Å hente ut 2.9 liter på en volvo motor er jo ikke å anbefale, du ender opp me et jævla langt slag og en motor som ikke varver... Siter Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986 Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ken Karijord Skrevet Februar 21, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 21, 2007 hmm vel sprakk blokka under boring el etter på ?Til turbo bruk så er vel ikke max borr no å trakte etter Må se meg om etter ei b23 blokk ... funker jo i rallycross da AC^...... Siter 76mod 242 bus bil 82mod 242 /prosjekt STOR sugis. 95mod 940 d24tic. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tyggern Skrevet Februar 21, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 21, 2007 har du sett her???? http://www.stenparnermotor.se/default.aspx?NodeId=109 ferdig shortblock fra SPM. med alt, trur ikke du klarer og maskinere og kjøpe deler for den prisen. Denne tåler mye juling. kjøp en stroka billet veiv i stedet og du haar gromt volum Siter Tyggern:04 V70N titanium sport edition 96 945 turbo(bruks kjærre) 01 VW polo 6n2 colour concept Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AC^ Skrevet Februar 21, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 21, 2007 Er det sugis det er snakk om går det ann med lengre slag.. Men skal du ha turbo så er det 2,5 liter og eksenterslipt veiv som gjelder, å borre ei volvo blokk en mm er bare tull, dem sprekker jo på 550-600hk jo... Siter Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986 Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ken Karijord Skrevet Februar 21, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 21, 2007 Ja veit om parner sin motor kit.. men nå har jeg allerede venoli 97 mm stempl 90mm langslags veiv og boring a ei blokk får jeg gjort til 1000kr:) så vil si den bunndelen vil koste meg den nette sum av veiv med lager 2500.- borring 1000.-stempl Brukte med nye ringer 1000.- Sum 4500.- = bilig 2,7 l har du sett her???? http://www.stenparnermotor.se/default.aspx?NodeId=109 ferdig shortblock fra SPM. med alt, trur ikke du klarer og maskinere og kjøpe deler for den prisen. Denne tåler mye juling. kjøp en stroka billet veiv i stedet og du haar gromt volum Siter 76mod 242 bus bil 82mod 242 /prosjekt STOR sugis. 95mod 940 d24tic. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.