Gå til innhold

BMW 540iA

Ranger emnet


AndreBMW

Anbefalte innlegg

Halvgamle BMW'er lukter dyre verkstedbesøk, elektronikk som svikter og fare for mye hardkjør i bilens fortid. Men for all del. BMW er ikke min sterke side.

 

Er km stand garantert på den? Bruktimportert? Tidligere firmakjørt? Kjøper du privat? Sjekket forsikringspriser? Tidligere store reparasjoner? Snakket med tidligere eier/bruker?

Virker alt utsyr på den pr idag? Servicebok? Snakket med noen på tidligere verksted bilen har vært på?

 

Prøv på diskusjonsforumet på VG. Vet at det er etpar BMW kjennere der.

 

Lykke til uansett!

Don't listen to old racers who never won.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Kanskje litt sent nå, men jeg tror ikke det er så vanvittig mange fallgruver på den bilen.

 

E34 er noe av det mest solide som er bygd, og med godt vedlikehold (god olje og regelmessige skift) tåler nok V8eren ganske mye bank. 94-96 er jo også de siste årene av denne modellen, så de bør dessuten ha alle forbedringer man har kommet på i løpet av de første årene.

 

Jeg vet ikke om det er ZF eller Getrag automatkasse i den bilen, men har bilen trilla langt bør du uansett være litt OBS på girkassen. Automatgir, 200.000km og 286hk er nok ikke den beste kombinasjonen, så vær sikker på at den ikke er sliten. Gjerne få tatt en oljeprøve av den (ser fort om den er svart og lukter svidd - stay away...).

 

Ellers alt det vanlige. Kollisjonsskader, foringer, oppheng, bremser, osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by stepside

Visst, her på V8 forumet vet vi alt om BMW, det er derfor vi er her:-)

 

Fiat Panda vet i vart fall ikke jeg noe om, er det noen som vet noe om fiat panda, jeg har fått tilbud om en, den har Recardo stoler i baksetet(eller var det Arnardo....) og lys i askebegeren........Skal jeg kjøpe....?

 

:-)

 

Fint at du svarer nybegynnere på forumet på denne måten.Det er slik en får seg til å føle velkommen!

 

Om forumet`s V-8 side står det: "Forumet er for snakk om biler med V-8, V-8 motorer og alt annet snakk om V-8.samt spørsmål og svar."

 

Så hvis du ikke kan svare på spørsmålet så la vær å svar i det hele tatt.

 

Sorry AndreBMW at jeg ikke kunne svare på spørsmålet ditt men slikt oppgulp som Stepside serverte måtte jeg bare kommentere.

Bilforumet.no
Super Moderator

 

-Out of order-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sier meg nok enig med Sublime her. Har jobbet med BMW som mekaniker i ca. 7 år nå, men har vært veldig lite borti 540 E34. Mest sannsynlig er det vel en automat kasse i bilen, så vær kritisk her. Karosseriet og slikt er jo stort sett likt som andre E34 og her gjelder de vanlige tingene som foringer, rust osv.

Servicehistorie er prikært vil jeg si, kan mannen ikke hoste opp et godt servicehefte, ville jeg blitt mistenksom.

Lykke til, anyways!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjære viking

 

okay det ER vanskelig med humor på internett, det er lett å missforstå (akkurat som du gjør).

 

Alle bmw nisser er selfølgelig velkomne til å skrive hva som helst her men hold flagget høyt å husk det er langt fra alle som liker å skyte isbjørner....så hvorfor dreper du dem? (????) ;-).

 

Å du! spørsmålstilleren har fått flere gode svar så det er mange flinke bmw v8 eksperter her, synd at du ikke er en av dem ;-)

 

P.S

Bare fortsett å missforstå du , la komentarene komme :-)! De fleste andre her har nokk med humor.......... og! kunnskaper!!!!!!

 

Det er MANGE flinke folk her! Takk til alle som svarer å deltar, også med humor!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by stepside

kjære viking

 

okay det ER vanskelig med humor på internett, det er lett å missforstå (akkurat som du gjør).

 

Alle bmw nisser er selfølgelig velkomne til å skrive hva som helst her men hold flagget høyt å husk det er langt fra alle som liker å skyte isbjørner....så hvorfor dreper du dem? (????) ;-).

 

Å du! spørsmålstilleren har fått flere gode svar så det er mange flinke bmw v8 eksperter her, synd at du ikke er en av dem ;-)

 

P.S

Bare fortsett å missforstå du , la komentarene komme :-)! De fleste andre her har nokk med humor.......... og! kunnskaper!!!!!!

 

Det er MANGE flinke folk her! Takk til alle som svarer å deltar, også med humor!

 

Skyter og dreper jeg isbjørner fordi jeg har bilde av en isbjørn i avataren min?

Jeg har aldri sagt at jeg er BMW ekspert, jeg skrev tilogmed at jeg desverre ikke kunne svare AndreBMW på spørsmålet noe som du desverre ike gjorde, bare avfeide han med "humor" og idiotiske kommentarer.

Neste gang du stiller med humoren din så skriv at det er humor, for det kan faktiskt misforstås som nedlatende for en som nettopp har kommet til forumet.

Med normale svar og oppførsel så kan en kanskje gjøre dette forumet (http://www.bilforumet.net) til en plass som en kan få hjelp og ikke bare en "fjortissplass" med useriøse svar og innlegg.(ref. Off-Topic etc)

 

P.S: Jeg har humor jeg og, faktisk en ganske god en, men har snakka med flere som har fått idiotiske/avfeiende/nedlatende svar her inne og de har slutta pga det.

 

 

Mvh Morten V. S.

Bilforumet.no
Super Moderator

 

-Out of order-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se endel andre forum'er:

Nesten ikke aktivitet i det hele tatt.

 

Bilforumet er desidert best av norske bilforum. Tror det kommer av at seriøsiteten er bra. Håper vi kan fortsette sånn.

 

Å svare sleivete på et ærlig spørsmål har ingenting med humor å gjøre.

 

En annen ting er han som spurte om gode råd ved kjøp av Opel Kadett her på V8 forumet. Han måtte finne seg i endel "lure" svar selvfølgelig.

Don't listen to old racers who never won.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager sterkt at flere synes at mitt bmw inlegg var upassende.

 

Tror neppe at litt bmw mobbing skader dette forumet men alikavel, hvis det nå er fleres mening at slikt ikke går an så skal fra nå av være saklig.

 

:-) og lignende tegn (som det var to av i mitt opprinnelige innlegg) skjønner jeg nå at ikke alle forstår på dette forumet, og da vil jeg rette meg etter det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by stepside

Beklager sterkt at flere synes at mitt bmw inlegg var upassende.

 

Tror neppe at litt bmw mobbing skader dette forumet men alikavel, hvis det nå er fleres mening at slikt ikke går an så skal fra nå av være saklig.

 

:-) og lignende tegn (som det var to av i mitt opprinnelige innlegg) skjønner jeg nå at ikke alle forstår på dette forumet, og da vil jeg rette meg etter det.

 

Bra du forstod det til slutt da : )...........

Trond Gulbrandsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse motorene kan slites unormalt fort grunnet alu.legeringa som den er støpt i. Dette er som regel ikke noe problem her i europa men vær veldig forsiktig med motorer som har gått langt og spesielt om den går ujamt på tomgang. Offte grunnet kompresjonsproblemer. Har bilen dette problemet er den eneste løsningen å bytte motor.

Dette er ikke problem på 4,4L som kom i 96. Har du råd til en sånn så gå for den.

Seher for mere info.

- 95 BMW 740

-x Mazda Miata Turbo(250Hk)

-x Toyota Celica GT-4 WRC

-x 2stk MX-5

-x ++++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 years later...

I automatgirkassen på V8 i e34 så er det noen plastkuler som blir slitt og fører til at revers ikke funker. Og opplever du dette så IKKE BRUK BILEN da dette igjen fører til at noen andre komponenter sprenges i filler i kassa.

 

I tillegg er vanlig problem på denne motoren at skruene til oljepumpa løsner. Ta av bunnpanna og sjekk så fort som mulig. Mest sannsynlig finner du en skrue eller 2 i bunnpanna og den siste veldig løs på pumpa om det ikke er gjort noe med før. Skru de til med locktite.

Lekkasje i toppdekselpakninger er også vanlig. Da vil du finne olje i plugghull og den kan gå ujevnt på tomgang.

Se også opp for innsugsmembran som lekker og som også kan føre til ujevnt og vibrerende tomgang.

 

Men ellers en flott, sterk og holdbar motor! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår