Tbend Skrevet Februar 16, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2007 Hei. Jeg byttet fra min orginale Akam til en Vkam b23o kam på min b21a. Draget ble mye bedre og var faktisk mye bedre enn forventet. Men når det gjelder lavt turtall og moment er det noe som er galt. Når jeg ligger på lavt turtall 1500ca. å botner fjøla så får jeg ett eller flere rykk i bilen før den kommer og begynner å dra. Var mye mer moment før og gikk på høyere tomgang med den gamle kamen. Registeret er på merkene, kan det være forgasseren, tenninga eller bare rett og slett slik den skal være. ? Mvh. Tor-Steve Siter 85 Audi 80 GTE Quattro 86 Golf 2 Turbo Diesel Rallvogn: Volvo 244 2,1 87 Golf 2 Syncro 86 Golf 2 Syncro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet Februar 17, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 17, 2007 A-kam har mer bunndrag enn det V-kammen har - hvis jeg ikke tar helt feil. Sålenge man ikke har variable ventiltider så "må" man nesten velge hvor man vil ha effekten i motoren... Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tbend Skrevet Februar 17, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 17, 2007 A-kam har mer bunndrag enn det V-kammen har - hvis jeg ikke tar helt feil. Sålenge man ikke har variable ventiltider så "må" man nesten velge hvor man vil ha effekten i motoren... Aha... Kan virke som om det er noe der ja. Siter 85 Audi 80 GTE Quattro 86 Golf 2 Turbo Diesel Rallvogn: Volvo 244 2,1 87 Golf 2 Syncro 86 Golf 2 Syncro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morgis Skrevet Februar 17, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 17, 2007 stemmer som VCE sier. man kan bare flytte effektkurven. Mer på topp=mindre på bunn. Mer på bunn=mindre på topp. :) Siter Signaturen din har blitt tatt av forumpolitiet. Les reglene,så skjer det ikke igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tbend Skrevet Februar 17, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 17, 2007 Fått stilt opp tomgangen en DEL, og bilen er blitt bedre. Er nok ikke bedre å få det, men merbark bedre over ca 3500rpm. ;) Noen flere mords som kan gjøres? Siter 85 Audi 80 GTE Quattro 86 Golf 2 Turbo Diesel Rallvogn: Volvo 244 2,1 87 Golf 2 Syncro 86 Golf 2 Syncro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbo242 Skrevet Februar 17, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 17, 2007 sett på k-innsug og en dobbel 36-36 weber så blir det litt mer futt.. Siter http://www.wetterhusracing.no http://www.bakaxel.se Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fsl Skrevet Februar 17, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 17, 2007 Har K-innsug og Weber 36/36 til salgs.. Siter - 04 RAM 2500 Cummins - 92 Civic EG9 VTI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tbend Skrevet Februar 17, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 17, 2007 sett på k-innsug og en dobbel 36-36 weber så blir det litt mer futt.. Men da blir vel forbruket deretter :P Siter 85 Audi 80 GTE Quattro 86 Golf 2 Turbo Diesel Rallvogn: Volvo 244 2,1 87 Golf 2 Syncro 86 Golf 2 Syncro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
240Rallye Skrevet Februar 18, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 18, 2007 Det er vel sjelden bensinforbruket går ned når du "trimmer" en bil kanskje...... Siter Volvo S60 2.0l Turbo Volvo 940 GL Volvo 240 GLT Volvo 242 Turbo x Volvo 850 T5 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VW G3 GTD Skrevet Februar 18, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 18, 2007 mener man kan kompensere med å lette/tynge svinghjulet. Siter 90-Fangere (til golf 2) Ønskes kjøpt! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbo242 Skrevet Februar 18, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 18, 2007 mener man kan kompensere med å lette/tynge svinghjulet. ??? utdyp er du snill Lette\tynge??? Siter http://www.wetterhusracing.no http://www.bakaxel.se Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VW G3 GTD Skrevet Februar 18, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 18, 2007 ??? utdyp er du snill Lette\tynge??? dreie av svinghjulet= lettere svinghjul. tyngre svinghjul vet jeg ikke, men mener å ha hørt man kan flytte effektkurven på en av disse måtene. Siter 90-Fangere (til golf 2) Ønskes kjøpt! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fjelling Skrevet Februar 18, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 18, 2007 behøver ikke å gå så utrolig mye dyrere med større gasser ved pen kjøring. Jeg har doble weber 48 som går på 1.3 ved pen kjøring. hadde org b21a som gikk på 1,2. Men selvfølgelig ikke hvis man tråkker på:) Siter Hilsen Jonas. 1983Volvo 244glt(solgt) 1982Volvo 242Sugis http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=158767&highlight=sugis 1996Passat TDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slitenvolvo Skrevet Februar 18, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 18, 2007 Ehh, du kan ikke flytte effektkurven med å endre vekten av svinghjulet. Men du kan lette svinghjulet for å lettere få bilen opp i turtall, på bekostning av gjevn gange på lavt turtall. Til trådstarter, skru opp tomgangen litt på justeringsskruen så den er rundt 900-1000rpm, og prøv å skru blandingsskruen under forgasseren ut 1/2-1 omdreining og se om ikke bilen går bedre da. Siter - Rust never sleeps. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VW G3 GTD Skrevet Februar 18, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 18, 2007 Ehh, du kan ikke flytte effektkurven med å endre vekten av svinghjulet. Men du kan lette svinghjulet for å lettere få bilen opp i turtall, på bekostning av gjevn gange på lavt turtall.Til trådstarter, skru opp tomgangen litt på justeringsskruen så den er rundt 900-1000rpm, og prøv å skru blandingsskruen under forgasseren ut 1/2-1 omdreining og se om ikke bilen går bedre da. Her må jeg sitere meg selv: "mener å ha hørt man kan". Siter 90-Fangere (til golf 2) Ønskes kjøpt! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg