Gå til innhold

Vegdirektør Olav Søfteland

Ranger emnet


golfbil

Anbefalte innlegg

  • Svar 38
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Hvilken IDIOT var det fresten som mente 45 var høy nok fart for mopeder? DEN personen burde derimot oppleve å kjøre moped selv, for å finne ut om de liker at det ligger en 60tonns lastebil på siden av de, på vei inn i en rundkjøring, beregnet for 1 bil.

 

Eu, de skulle finne en standard fart for mopeder i eu, de aller fleste ville at de skulle gå 60, Danmark og Nederland ville ha 30 for da kunne de kjøre på sykkelstier. Eu satt da farten til 45kmt for og gjøre alle fornøyde, noe som passet dårlig for alle.

 

Utrimma moped er forresten livsfarlig:boxing

-1994 Opel Corsa 1.4 Swing

-2000 Yamaha TDR 125

x1987 Volvo 240 GL

x1985 Volvo 740 GLE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

yoda.jpg1171609010831_333.jpg

 

Hmmm, kanskje det var Olav vi kunne se på videoen Dave Chapelle hadde som viste Yoda antaste gutter? Yoda nektet jo for all kjennskap til videoen så.

Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om veiene tillater slike hastigheter er det langt fra alle motorkjøretøyer som klarer slike hastigheter. For ikke å snakke om sjåfører.

 

Bare sånn litt på siden: kjører du med henger (selv med brems) kan du ikke overstige 80. Litt skummelt dersom busser, vogntog og biler med henger kjører i 80 på en vei med 140km/t fartsgrense

Men busser og lastebiler har farts sperre på 110 (mener jeg). Så da kunne de jo gjort om reglene der også da. 110 på motorveier som tåler det. Også for busser og lastebiler.

Hvem er best og hvorfor er jeg det?

Men hva faen er din unnskyldning?

I stallen pr dags dato

2005 Polo cross / 2002 Tahoe / 2008 Caddy Maxi/ 1986 Sierra (prosjekt) / 2008 Opel Combo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fly bussene kjører da fortere enn 100. Når jeg ligger i 100 på gps'en kjører de jo fra meg opp og ned til gardemoen. Husker også jeg kjørte buss fra norge til østerike en gang. Den også sperra på 110 på autobanen. Bussen jeg hadde på kjøreskolen hadde ikke sperre i det hele tatt men den var gammel da. Var aldri fort nok til å sjekke hva sperra på semin og lastebilen jeg kjørte med var stilt på. Og Tahoen er jo lett lastebil og den sperrer på 183:)

Hvem er best og hvorfor er jeg det?

Men hva faen er din unnskyldning?

I stallen pr dags dato

2005 Polo cross / 2002 Tahoe / 2008 Caddy Maxi/ 1986 Sierra (prosjekt) / 2008 Opel Combo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sittet på i buss som har greit gjort 140 km/t på speedo'n på single lane vei, og blitt stoppet av politiet.

Om det er sperrer i Norge er en annen sak, det har jeg ingen peiling på.

 

 

Eirik

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår