Gå til innhold

Vegdirektør Olav Søfteland

Ranger emnet


golfbil

Anbefalte innlegg

http://www.nettavisen.no/innenriks/article891013.ece

Vil bygge 70 super-fotobokser

 

Vegdirektoratet vil innføre gjennomsnittsmålinger av farten mellom fotoboksene 70 steder i Norge. Det kommer frem i et hemmelighetsstemplet dokument TV 2 Nyhetene har fått tilgang til.

 

- En faglig skjønnsmessig vurdering basert på kunnskap om hvor punkt-ATK (fotobokser, red.anm.) er plassert i dag, antyder at en kanskje kan utnytte om lag 20 prosent av dagens ATK-punkter til også å gjelde streknings-ATK, står det i forslaget – undertegnet vegdirektør Olav Søfteland.

 

http://www1.vg.no/bil-og-motor/artikkel.php?artid=134356

- Vi vil aller helst gå over til fotobokser som måler gjennomsnittsfarten nå, men det gjenstår en del før vi har kommet så langt, sier vegdirektør Olav Søfteland til VG Nett.

 

Et hemmelig forslag altså, fra en vegdirektør på 69 år som sitter på overtid. Det kan bare være mulig i Norge. Kunne det kanskje være på tide med noen som tenker på hvordan veiene skal vedlikeholdes, istedenfor hvordan man i størst mulig grad skal overvåke og rane bilistene?

 

1161010297215_816.jpg1171609010831_333.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 38
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

gammle helvetten vill bare lage kvalme for oss andre å sjøl klarer han ikke kjøre i mere en 60 på motorveien så da vill han ta igjenn på de som er unge å friske å ødelegge livet dems.. håper han dauer innen en snar fremtid.

It`s hard to tell if a man is telling the thrut, when you know you would lie if you where in his place

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gammle helvetten vill bare lage kvalme for oss andre å sjøl klarer han ikke kjøre i mere en 60 på motorveien så da vill han ta igjenn på de som er unge å friske å ødelegge livet dems.. håper han dauer innen en snar fremtid.
Aah, Bilforumet i et nøtteskall.. :)

» [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004

» [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt

» [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt

Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aah, Bilforumet i et nøtteskall.. :)

 

Jeg kunne ikke sagt det bedre selv..

 

66_amazon, jeg håper du også vet at Olav Søfteland har foreslått 110 km/t på flere av Norges beste motorveier. Finn mer ut om folk før du ønsker dem døde!

 

 

Eirik

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et hemmelig forslag altså, fra en vegdirektør på 69 år som sitter på overtid. Det kan bare være mulig i Norge.

For det første, å sitte i en slik stilling lenge etter pensjonsalder indikerer vel kanskje at han har en viss kompetanse? Bare en tanke.

 

Forøvrig, det kunne meget lett ha skjedd i de aller fleste land.

 

Og jeg er mot fotobokser per prinsipp.

Sosialdemokratisk liberalkonservativ realist med kamera.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener de burde se mer på muligheten for høyere fartsgrenser poå veiene i norge, veien mot gardemoen som det nå er 100 på, og flere andre veistrekninger som det er 100 på tåler faktisk høyere fart, det er flott at han foreslår dette.

Det som ikke er så flott er at forslaget med flere målinger med STOR sannsynlighet har større sjangs til å gå gjennom, og at det blir MINST 10år til det kansje blir 110 i norge, til tross for at fartsgrensen på disse veiene absolutt tåler 130-140, kansje mer.

Problemet er at norge har en hau av trangsynte trege politikere som synes fartsgrensen på motorveien burde være 50, og i byene burde det ikke være lov å kjøre, her skal det knapt nok være lov å gå.

Hvilken IDIOT var det fresten som mente 45 var høy nok fart for mopeder? DEN personen burde derimot oppleve å kjøre moped selv, for å finne ut om de liker at det ligger en 60tonns lastebil på siden av de, på vei inn i en rundkjøring, beregnet for 1 bil.

NOK OT: jeg mener at fartsgrensene på mange steder i norge er for lave, og at det er helt feil at purken tjener på å prioritere å ta fartsovertredelser fremfor å ta barnevoldstektsforbrytere.

91 volvo 740

81 pontiac Grand Prix[phat square]

72 vw boble[go biln]

 

[x]93 bmw 525i[x]87 vw golf[x]85 mercedes 190e[x]97 audi a4q [x]83 opel manta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det første, å sitte i en slik stilling lenge etter pensjonsalder indikerer vel kanskje at han har en viss kompetanse? Bare en tanke.

 

Forøvrig, det kunne meget lett ha skjedd i de aller fleste land.

 

Og jeg er mot fotobokser per prinsipp.

 

hah, det indikerer kun inkompetanse hos det organet som har plassert gamlingen der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hah, det indikerer kun inkompetanse hos det organet som har plassert gamlingen der.

 

Jeg er ganske sikker på at jeg ville hatt Olav Søfteland enn deg som vegdirektør.

 

ZAbatmaN, leste du hva jeg skrev? Når selveste veidirektøren går inn for 110 km/t, tror du virkelig det tar ti år?

 

Intelligens, folkens. Det er mange "fine" nordmenn her inne og. Dere sier heia Norge. Jeg sier heia Norge. På en annen måte..

 

 

Eirik

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

til tross for at fartsgrensen på disse veiene absolutt tåler 130-140, kansje mer.

 

Selv om veiene tillater slike hastigheter er det langt fra alle motorkjøretøyer som klarer slike hastigheter. For ikke å snakke om sjåfører.

 

Bare sånn litt på siden: kjører du med henger (selv med brems) kan du ikke overstige 80. Litt skummelt dersom busser, vogntog og biler med henger kjører i 80 på en vei med 140km/t fartsgrense

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det første, å sitte i en slik stilling lenge etter pensjonsalder indikerer vel kanskje at han har en viss kompetanse? Bare en tanke.

Alternativt at han er en skikkelig kontrollfrik som ønsker å plage norske bilister lenge etter at han slutter å jobbe? Seriøst, å sende ut et hemmelig notat om at 70 fotobokser skal brukes til gjennomsnittsmåling etter at Datatilsynet satte foten ned, vitner om en som ikke er sitt ansvar bevisst. Vegdirektøren bør konsentrere seg om veier, ikke dårlig skjult skatteinnkreving.

 

Samtidig sliter vi med mildt sagt dårlige veier her i landet! Et forslag om 110-grense er jo ikke annet enn latterlig når det kommer fra den kanten, da vi alle vet at det aldri blir en realitet i Norge. Ikke glem at alle fartsgrenser ellers settes ned pga. dårlig veistandard/manglende vedlikehold/mulighet for å rane bilister - og nå sist: miljøhensyn. 110? grinchy Neppe. Ikke når fartsgrensa på Ring 3 i Oslo er satt ned til 60 i halve året..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår