Gå til innhold

Da har dama lakka en 740 :) bilder

Ranger emnet


nnnneh

Anbefalte innlegg

I helga har vi lakkert en bil, en '90 Volvo 740 Turbo Intercooler :)

 

Meg og bileiger som slave og dama mi, Stine, som lakkerer/sjef ;)

 

 

her er utgangspunktet. en to-farga "ferdigbulka" og matt 740.

img1064.jpg

 

 

Njaa.. skeptisk, KaN dette bli bra???

img1114.jpg

 

 

Noken er fortsatt ved godt mot ;)

img1116.jpg

 

 

når det er -20°c ute, er det fint å ha en heit lakkboks å tine opp bilene i ;)

img1097.jpg

 

 

så var helvete i gang... gikk en del sparkel på småbulker her og der.

img1109.jpg

 

 

endelig skjer det noe!!! motet falt fort de siste timene før vi fikk fyller på.

var mye sparkelpussing og røykepauser, men da fylleren kom på var det tydelig at ting gikk fremover og pågangsmotet var tilbake igjen.

img1147.jpg

 

 

litt mellomsliping må til for å få et bra resultat!

img1172.jpg

 

 

nå er det bare å blande lakk og så er stine klar til å legge på første

strøk med lakk :D

img1170.jpg

 

 

så var dråpestrøket på.. og gutta venta i spenning for å få se bilen svart igjen..

img1188.jpg

 

 

the missing door..

img1208.jpg

 

 

ingen kan si at det ikke blei svart i allefall..

img1195.jpg

 

 

 

img1202.jpg

 

img1217.jpg

 

 

 

img1223.jpg

eeendelig ferdig lakkert og i full gang med å skru sammen igjen gliset..

img1229.jpg

 

 

ditta ser bra ut!!

img1233.jpg

 

til alle som måtte lure, standard tett farge!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 61
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Du må forklare hvordan du klarte å trene opp dama til å lakke, så skal jeg prøve det samme med ei ape...

 

Ape er vell litt lettere å trene opp, samtidig som mann slipper de spontane "krangelmodus" som enkelte damer har... Også har mann den siste reglen: "et høl er et høl" :pisser:

 

Tilbake til topic, det ble pent, gitt!

[ ]'02 Impreza WRX

[x]'83 Starlet KP61

[x]'98 Impreza GT

[x]'91 Nissan 300ZX Twin Turbo US-spec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må forklare hvordan du klarte å trene opp dama til å lakke, så skal jeg prøve det samme med ei ape...

 

Ape er vell litt lettere å trene opp, samtidig som mann slipper de spontane "krangelmodus" som enkelte damer har... Også har mann den siste reglen: "et høl er et høl" :pisser:

 

Tilbake til topic, det ble pent, gitt!

heh.. problemer? litt mangel på sex i det siste, eller er du alltid så sur? hva hadde dette med saken å gjøre egentlig???

 

ble bra den, men noen andre felger hadde nok hjulpet en STOR del:P

takk for det, vinterhjul er vel det som er normalt på denne årstiden, men 18" kommer nok på så fort det blir tørre veier og varmt i lufta :)

 

 

 

Så tøft! :D Creds til henne!

Så ikke ut som resultatet ble så ille heller?

det blei bra det ja. skal muligens lakke oppigjen taket,da det blei litt tørt her og der (jeg er 158 høy og sleit med å nå over hele taket ;);))

mvh stine

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det blei bra det ja. skal muligens lakke oppigjen taket,da det blei litt tørt her og der (jeg er 158 høy og sleit med å nå over hele taket ;);))

mvh stine

 

Da er løsningen enkel; skamsenk eller noe å stå på ;) Men virker som det at skal man være lakkerer er det ganske jobbmessig praktisk å være rundt 190 (mot mine 170) da taket gir den meste abstrakte vinkelen på armen hvis man er for kort :)

1988 Golf II aka. Helene

 

Tollak: "Føler at håret mitt har begynt og bli langt nå"

Øge: "Kunne vært lengre..."

Tollak: "Å?"

Øge: "Hvis du hadde spart lengre, hadde håret ditt blitt lengre"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må forklare hvordan du klarte å trene opp dama til å lakke, så skal jeg prøve det samme med ei ape...

 

Ape er vell litt lettere å trene opp, samtidig som mann slipper de spontane "krangelmodus" som enkelte damer har... Også har mann den siste reglen: "et høl er et høl" :pisser:

 

Tilbake til topic, det ble pent, gitt!

 

faen nå får du skjerpe deg gutt!!

skulle ønske jeg hadde ei sånn dame jeg!

tøft når jentene tar i et tak:)

242

240 turbo diesel

240 turbo b21et

240 gl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må forklare hvordan du klarte å trene opp dama til å lakke, så skal jeg prøve det samme med ei ape...

 

Ape er vell litt lettere å trene opp, samtidig som mann slipper de spontane "krangelmodus" som enkelte damer har... Også har mann den siste reglen: "et høl er et høl" :pisser:

 

Tilbake til topic, det ble pent, gitt!

 

hæhæ:D

 

 

Furt mer gutta:blunk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og vil ha sånn sjef. :driving

Hvor finner du slike henn ?

 

 

Du får kjøpe henne en airbrush for god innsats.

det hadde jeg ikke sagt nei til..

var egentlig det som var meninga med hele lakkererutdannelsen, men jeg liker å "bare" lakkere jeg.

kjøpte meg en airbrush på chlas olson, men har ikke hatt tida til å prøve meg noe særlig enda..

 

Da er løsningen enkel; skamsenk eller noe å stå på ;) Men virker som det at skal man være lakkerer er det ganske jobbmessig praktisk å være rundt 190 (mot mine 170) da taket gir den meste abstrakte vinkelen på armen hvis man er for kort :)

 

skal ikke senke en bil for mye. når du ikke kan kjøre opp og hente dama di fordi du ikke kommer deg over fartsdumpene er det bare tull!

glem ikke at vi bor på vestlandet, der veiene er så dårlige at det selv i 80soner føles ut som du nettopp kjørte over en fartsdump..

- volvo 240, 88 mod.

er kanskje gammel og rusjen, men jeg er GLAD i bilen min jeg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår