nnnneh Skrevet Februar 14, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2007 I helga har vi lakkert en bil, en '90 Volvo 740 Turbo Intercooler :) Meg og bileiger som slave og dama mi, Stine, som lakkerer/sjef ;) her er utgangspunktet. en to-farga "ferdigbulka" og matt 740. Njaa.. skeptisk, KaN dette bli bra??? Noken er fortsatt ved godt mot ;) når det er -20°c ute, er det fint å ha en heit lakkboks å tine opp bilene i ;) så var helvete i gang... gikk en del sparkel på småbulker her og der. endelig skjer det noe!!! motet falt fort de siste timene før vi fikk fyller på. var mye sparkelpussing og røykepauser, men da fylleren kom på var det tydelig at ting gikk fremover og pågangsmotet var tilbake igjen. litt mellomsliping må til for å få et bra resultat! nå er det bare å blande lakk og så er stine klar til å legge på første strøk med lakk :D så var dråpestrøket på.. og gutta venta i spenning for å få se bilen svart igjen.. the missing door.. ingen kan si at det ikke blei svart i allefall.. eeendelig ferdig lakkert og i full gang med å skru sammen igjen gliset.. ditta ser bra ut!! til alle som måtte lure, standard tett farge!!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kong-Erik J Skrevet Februar 14, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2007 Hvorfor har ikke jeg så flink dame a???? Eller hvorfor har ikke jeg dame heter det vel... Siter Hvem er best og hvorfor er jeg det? Men hva faen er din unnskyldning? I stallen pr dags dato 2005 Polo cross / 2002 Tahoe / 2008 Caddy Maxi/ 1986 Sierra (prosjekt) / 2008 Opel Combo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ezo Skrevet Februar 14, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2007 Du må forklare hvordan du klarte å trene opp dama til å lakke, så skal jeg prøve det samme med ei ape... Ape er vell litt lettere å trene opp, samtidig som mann slipper de spontane "krangelmodus" som enkelte damer har... Også har mann den siste reglen: "et høl er et høl" :pisser: Tilbake til topic, det ble pent, gitt! Siter [ ]'02 Impreza WRX [x]'83 Starlet KP61 [x]'98 Impreza GT [x]'91 Nissan 300ZX Twin Turbo US-spec Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
juba Skrevet Februar 15, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 15, 2007 Ja, Ezo bidrar her til å heve standarden på forumet med sin lune, maskuline humor. Bilen ble bra den, grattis til lakkereren! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VilleW Skrevet Februar 15, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 15, 2007 Så tøft! :D Creds til henne! Så ikke ut som resultatet ble så ille heller? Siter 1988 Golf II aka. Helene Tollak: "Føler at håret mitt har begynt og bli langt nå" Øge: "Kunne vært lengre..." Tollak: "Å?" Øge: "Hvis du hadde spart lengre, hadde håret ditt blitt lengre" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
abarth racing Skrevet Februar 15, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 15, 2007 ble bra den, men noen andre felger hadde nok hjulpet en STOR del:P Siter audi a6 1,8t avant 99 bruksbil...volvo 740turbo diesel motorbytte lakk sladdebil nå med b230fk...vw golf3 92 ...fiat ritmo abarth 130tc86 oppussing...volvo 740b230fk,ms2..solgt desverre Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tiini Skrevet Februar 15, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 15, 2007 Dette ble bra ja:) Bilen ble pen. Good Work Siter Tina. 91mod. Nord-Trøndelag 86Mod, Volvo 240 GLE :D D e itj pølsa ein bli feit tå, Det e saus'n! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet Februar 15, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 15, 2007 Du må forklare hvordan du klarte å trene opp dama til å lakke, så skal jeg prøve det samme med ei ape... Ape er vell litt lettere å trene opp, samtidig som mann slipper de spontane "krangelmodus" som enkelte damer har... Også har mann den siste reglen: "et høl er et høl" :pisser: Tilbake til topic, det ble pent, gitt! heh.. problemer? litt mangel på sex i det siste, eller er du alltid så sur? hva hadde dette med saken å gjøre egentlig??? ble bra den, men noen andre felger hadde nok hjulpet en STOR del:P takk for det, vinterhjul er vel det som er normalt på denne årstiden, men 18" kommer nok på så fort det blir tørre veier og varmt i lufta :) Så tøft! :D Creds til henne!Så ikke ut som resultatet ble så ille heller? det blei bra det ja. skal muligens lakke oppigjen taket,da det blei litt tørt her og der (jeg er 158 høy og sleit med å nå over hele taket ;);)) mvh stine Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Spiritus Sancti Skrevet Februar 15, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 15, 2007 Dette blei jaggu meg fint.. Hadde det bare vært noe annet enn en volvo så:D neida;) Siter -1987 Bmw e30 "m3", prosjekt -1987 Bmw e30 2 dørs banebil prosjekt -1997 Toyota HiAce 2,4D Turbo arbeidshest x1993 Bmw e36 318i, widebody prosjekt x1991 Bmw e36 316 vinterbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nsr160 Skrevet Februar 15, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 15, 2007 Jeg og vil ha sånn sjef. :driving Hvor finner du slike henn ? Du får kjøpe henne en airbrush for god innsats. Siter Audi V8, There is only one. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VilleW Skrevet Februar 15, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 15, 2007 det blei bra det ja. skal muligens lakke oppigjen taket,da det blei litt tørt her og der (jeg er 158 høy og sleit med å nå over hele taket ;);)) mvh stine Da er løsningen enkel; skamsenk eller noe å stå på ;) Men virker som det at skal man være lakkerer er det ganske jobbmessig praktisk å være rundt 190 (mot mine 170) da taket gir den meste abstrakte vinkelen på armen hvis man er for kort :) Siter 1988 Golf II aka. Helene Tollak: "Føler at håret mitt har begynt og bli langt nå" Øge: "Kunne vært lengre..." Tollak: "Å?" Øge: "Hvis du hadde spart lengre, hadde håret ditt blitt lengre" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
242 1,9l Skrevet Februar 16, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2007 Du må forklare hvordan du klarte å trene opp dama til å lakke, så skal jeg prøve det samme med ei ape... Ape er vell litt lettere å trene opp, samtidig som mann slipper de spontane "krangelmodus" som enkelte damer har... Også har mann den siste reglen: "et høl er et høl" :pisser: Tilbake til topic, det ble pent, gitt! faen nå får du skjerpe deg gutt!! skulle ønske jeg hadde ei sånn dame jeg! tøft når jentene tar i et tak:) Siter 242 240 turbo diesel 240 turbo b21et 240 gl Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olsen_nissan Skrevet Februar 16, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2007 Du må forklare hvordan du klarte å trene opp dama til å lakke, så skal jeg prøve det samme med ei ape... Ape er vell litt lettere å trene opp, samtidig som mann slipper de spontane "krangelmodus" som enkelte damer har... Også har mann den siste reglen: "et høl er et høl" :pisser: Tilbake til topic, det ble pent, gitt! hæhæ:D Furt mer gutta:blunk: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo stine Skrevet Februar 16, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2007 Jeg og vil ha sånn sjef. :driving Hvor finner du slike henn ? Du får kjøpe henne en airbrush for god innsats. det hadde jeg ikke sagt nei til.. var egentlig det som var meninga med hele lakkererutdannelsen, men jeg liker å "bare" lakkere jeg. kjøpte meg en airbrush på chlas olson, men har ikke hatt tida til å prøve meg noe særlig enda.. Da er løsningen enkel; skamsenk eller noe å stå på ;) Men virker som det at skal man være lakkerer er det ganske jobbmessig praktisk å være rundt 190 (mot mine 170) da taket gir den meste abstrakte vinkelen på armen hvis man er for kort :) skal ikke senke en bil for mye. når du ikke kan kjøre opp og hente dama di fordi du ikke kommer deg over fartsdumpene er det bare tull! glem ikke at vi bor på vestlandet, der veiene er så dårlige at det selv i 80soner føles ut som du nettopp kjørte over en fartsdump.. Siter - volvo 240, 88 mod. er kanskje gammel og rusjen, men jeg er GLAD i bilen min jeg :-) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hekna Skrevet Februar 16, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2007 Way the go stine! :cheers: Bra det fins flere jenter der ute som ikke e redd for å ta i et tak! ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg