rufse Skrevet Februar 14, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2007 Som så mange andre her, har jeg planer om å skaffe mer kraft under panseret. Bytte motor eller trimme den orginale? Siden det nesten er sesong nu, så tenkte jeg at kanskje det smarteste er å trimme 90-hesteren (1,9 S) litt. Ettersom jeg skal dra en henger, er mer kraft et høyt ønske. Noen forslag? Siter Get a life ! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ElCamino Skrevet Februar 14, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2007 2.4i fra omega kunne vel vert et alternativ visst du skal drage henger. Siter 1978 Chevrolet Camaro 1999 Opel Omega 1978 Opel Ascona B prosjekt Speed kills, drive japanese and live forever! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bertone Skrevet Februar 14, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2007 Sett nedi en C20XE. Blir godkjent hvis du har 2.2i bremser. Du gjør hele konverteringa for 15-20.000kr og det vil gå bedre enn om du bruker samme beløpet på 1.9Sn din. Siter x Opel Lotus Omega, prosjekt x Opel Zafira OPC x Opel Combo 2.0 16v turbo x Opel C20LET 684hk (dragracemotor under videre bygging) x BMW S38B38 (turbobygging pågår) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
asona_er_best Skrevet Februar 14, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2007 syns du burde ha de gamle opel motorene(CIH) det er myye kulere i en så fin ascona som det din er.. din er liksom så strøken og fin så litt ''klassisk'' motor også er kult...1,9s motoren med grom kam,andre gromme ventiler, dobble weber osv osv... men dog ikke billig Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ElCamino Skrevet Februar 15, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 15, 2007 Hva har du egentlig tenkt å legge i det? kan jo alltids få protrim til å bygge deg en C20LET på 500 hk, men.. Siter 1978 Chevrolet Camaro 1999 Opel Omega 1978 Opel Ascona B prosjekt Speed kills, drive japanese and live forever! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rufse Skrevet Februar 15, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 15, 2007 Hva har du egentlig tenkt å legge i det? kan jo alltids få protrim til å bygge deg en C20LET på 500 hk, men.. 500hk ??? (!) :fatality: Tenkte vel mer på ca. 150hk... Hadde jue håpt det gikk ann å trimme den opp for en billig penge. Men som andre har tipset om, så kanskje jeg skulle kjøpt meg en nyere Opel (Omega?), og tatt å flytta over motor og bremser? Nokke sånt skulle vel gå ann å få gjort for 10-15 laken vil jeg tro. Siter Get a life ! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chissan Skrevet Februar 15, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 15, 2007 (endret) ................................................. ............... Endret November 18, 2011 av Chissan Siter VW Golf mk1 Cab Opel Ascona B Rallybil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ElCamino Skrevet Februar 15, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 15, 2007 500hk ??? (!) :fatality: Tenkte vel mer på ca. 150hk... Hadde jue håpt det gikk ann å trimme den opp for en billig penge. Men som andre har tipset om, så kanskje jeg skulle kjøpt meg en nyere Opel (Omega?), og tatt å flytta over motor og bremser? Nokke sånt skulle vel gå ann å få gjort for 10-15 laken vil jeg tro. Omega med C20NE får du fro 3 lapper. Du får betydlig mer dreiemoment med den, og siden dragevekt på en ascona er ganske tantete, så vet jeg ikke om det er behov for 16V, men helt klart artigest :) Siter 1978 Chevrolet Camaro 1999 Opel Omega 1978 Opel Ascona B prosjekt Speed kills, drive japanese and live forever! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rufse Skrevet Februar 15, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 15, 2007 Hvordan er det med godkjenning? Finnes det godkjennings-dokumenter tilgjengelig, sånn at jeg slipper å ta kontakt med Opel? Isåfall - hvor? Hvor stor motor kan en lovlig sette i, uten å bytte bremser? Siter Get a life ! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ElCamino Skrevet Februar 16, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2007 Siter 1978 Chevrolet Camaro 1999 Opel Omega 1978 Opel Ascona B prosjekt Speed kills, drive japanese and live forever! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ElCamino Skrevet Februar 16, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2007 Du kan sette i både 115 hk 2.2i eller 115 C20NE utene å bytte bremser. Med Rekord 2.2i bremser fremme går det opp til 150 hk. Husker ikke helt hva orginale var godkjent for, men tror det var rundt 120-130 hk. Siter 1978 Chevrolet Camaro 1999 Opel Omega 1978 Opel Ascona B prosjekt Speed kills, drive japanese and live forever! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
asona_er_best Skrevet Februar 16, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2007 syns kanskje du burde gå for en 2,2i jeg.. og sett noe dobble gassere, annen kam osv... det vil kle den bilen som er såpass strøken mye bedre enne den moderne c20xe og alt det der... klassisk bil- klassisk motor= N.I.C.E;):D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ElCamino Skrevet Februar 16, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2007 Ser ikke helt optimaliteten i en turtallsjager visst han er ute etter en kultivert motor til å drage last. Siter 1978 Chevrolet Camaro 1999 Opel Omega 1978 Opel Ascona B prosjekt Speed kills, drive japanese and live forever! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
asona_er_best Skrevet Februar 16, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2007 det kler bilen mye bedre Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
joppa Skrevet Februar 26, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 26, 2007 enkleste er å sette i en 2.4i fra omega. du trenger bare motor, så bruker du det du har ellers. også må du lage deg en retur annordning på tanken da. motor er helt lik sånn utvendig, bortsett fra at det er innsprut motor. flytt over bundpanne, motorfester og svinghjul, så passer den rett i asconan din. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg