Gå til innhold

Hjelp til bensinpumpa!.. ?

Ranger emnet


Polyfibe

Anbefalte innlegg

Hei, er som klart en stolt eier av min 520i E34, og vill gjerne på denne krabaten ut på veien..

Kjøpte min i sommer, og bilen hadde gått bra i den perioden, men like før jeg henta den i bergen sviktet den, den nektet og starte, bare sto å kjinnet hele tiden.. så vi mistenkte bensinpumpen for og ha tatt kvelden..

tok så ut bensinpumpa og testa på et batteri.. den suge som et olja lyn, så null feil der..

Men nå da jeg måler styrømmen på ledningen bak til pumpa viser den bare jording, og null "+" strøm...

 

Noen som har i det heletatt peiling på dette?.. :S

Forrige eier har nettopp skiftet interiør før jeg henta bila, så lurte på om han kanskje hadde vært så uheldig og kneisa borte i en ledning så den ligger og gnisser eller blitt gnegd av..

Vet også at det er et koblingspunkt rett under baksetet på høyre siden, mens tørr ikke og fikle neddi der, i tilfelle jeg ødelegger noe..

 

Noen som kan ha et synspunkt elrno?.. trenger hjelp som pokker her!:

 

Mvh Polyfibe! =D :boxing:

89 Bmw E34 M50 /// Silverdustmetallic

Vw Passat Highline 1,9TDI

x 94 Bmw E34 525TDS

x 02 Audi A6 1,8T St.

x 89 Bmw E34 520i M20/B20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bytta bensinfilter? Er det tett så er det tett liksom.

 

Regner med at det er en test port på røret som er kobla til dysene, er det trykk ut dit så funker pumpa ihvertfall.

 

isåfall så må det være en slags elektronisk kobling imellom bensinfilteret og bensinpumpa som kobler ut strømmen til pumpa når det er tett.. alacocaina

For her skjønner jeg ingen ting!.. den slangen er det trøkk av på i flertall, men ingen juice ifra bensinpumpa, helt stille..

 

HJEEELP!..

89 Bmw E34 M50 /// Silverdustmetallic

Vw Passat Highline 1,9TDI

x 94 Bmw E34 525TDS

x 02 Audi A6 1,8T St.

x 89 Bmw E34 520i M20/B20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg hadde problemer med det samme på en omega a jeg hadde. lednigen under ble revet av når jeg kjørte over en snøhaug. var akkurat utenfor huset så bilen stoppa. skjønte ikke hva det var men etter at jeg hadde sjekket strømmen inn på pumpa og den var 0 så skjønte jeg at ledningen var av.

 

jeg tok av "+" ledningen som gikk inn på pumpa. satte på en ny ledning og koblet den nye inn på baklyset med en "strømtjuv". da ble det strøm på pumpa så lenge ysene var på. det funka så lenge jeg hadde bilen ihvertfall.

hadde egentlig tenkt at det skulle være en korttids løsning men i og med at det funka så bare lot jeg det være sånn.

 

så det er mitt tips. ta strøm fra et annet sted i og med at det er vanskelig å finne det egentlige tilkoblingsstedet. men hvis du tar strøm fra et lys og bilen ikke har kjørelys så skru på lysene før du starter bilen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg hadde problemer med det samme på en omega a jeg hadde. lednigen under ble revet av når jeg kjørte over en snøhaug. var akkurat utenfor huset så bilen stoppa. skjønte ikke hva det var men etter at jeg hadde sjekket strømmen inn på pumpa og den var 0 så skjønte jeg at ledningen var av.

 

jeg tok av "+" ledningen som gikk inn på pumpa. satte på en ny ledning og koblet den nye inn på baklyset med en "strømtjuv". da ble det strøm på pumpa så lenge ysene var på. det funka så lenge jeg hadde bilen ihvertfall.

hadde egentlig tenkt at det skulle være en korttids løsning men i og med at det funka så bare lot jeg det være sånn.

 

så det er mitt tips. ta strøm fra et annet sted i og med at det er vanskelig å finne det egentlige tilkoblingsstedet. men hvis du tar strøm fra et lys og bilen ikke har kjørelys så skru på lysene før du starter bilen..

 

Hvis du velger å følge denne fiffige løsningen... Så er mitt tips å hvertfall ikke kræsje eller komme i en ulykke med bilen etterpå for da vil ikke bensinpumpa stoppe når du kræsjer og det kan jo lede til en kjempefin liten bilbrann med deg sittende inni bilen.

 

For å si det på en annen måte. Dette er en IDIOTISK løsning. No offence.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du velger å følge denne fiffige løsningen... Så er mitt tips å hvertfall ikke kræsje eller komme i en ulykke med bilen etterpå for da vil ikke bensinpumpa stoppe når du kræsjer og det kan jo lede til en kjempefin liten bilbrann med deg sittende inni bilen.

 

For å si det på en annen måte. Dette er en IDIOTISK løsning. No offence.

 

Flere svar alternativer jo bedre, letter å utelate alle feil osv..

Men viss jeg finner en avrevet kabel under bilen, kan jeg jo bare lodde den sammen?..

Har tross alt flere ruller med loddetråd her så. hehehe.. :boxing

89 Bmw E34 M50 /// Silverdustmetallic

Vw Passat Highline 1,9TDI

x 94 Bmw E34 525TDS

x 02 Audi A6 1,8T St.

x 89 Bmw E34 520i M20/B20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv å koble ut batteriet, så ohmer du mellom jord og +. Får du kontakt, er det kortslutning mellom + lederen og karosseriet.

Da er det bare å legge opp ny kabel eller skjøte den gamle og bytte sikring. ;)

 

I'll try it.. takker for svar. :driving :)

89 Bmw E34 M50 /// Silverdustmetallic

Vw Passat Highline 1,9TDI

x 94 Bmw E34 525TDS

x 02 Audi A6 1,8T St.

x 89 Bmw E34 520i M20/B20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår