goførti Skrevet Februar 14, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2007 saken er vel at du ikke får noe fjæringsvei... noe som igjen ikke kan gjøres på en forsvalig måte... uten fjæringsvei så er du lost i en situasjon med f.eks en dump i en sving hvor bilen vil hoppe isteden for å faktisk fjære den dumpa... konklusjon er da at du spretter ut i skogen... Kjøp dere skikkelig senk med korte dempere osv så er problemet løst... me korte dempera meines jo kor langt di strekkes UT... ikkje inn. så vær nu litt snill å tenk dæ om. å ikje vær frekk i kjæftn, d e faktisk BMW så er belli!!! Siter 93 Volvo 245 Turbo 86 Volvo 240 98 Kawasaki ZX6-R 09 Polaris Assault RMK 800 87 Suzuki lt250r Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
raggar-racing Skrevet Februar 14, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2007 Bestill fjærer fra åkrene da! Faktisk, så er ikke det å kappe fjærere noe bedre heller, om det gjøres med vinkelsliper, da dette faktisk også skaper høy nok temp. til at fjørstålet blir sprøtt. Skal selv bestille fra åkrene, det er jo gromt, og man får det godkjent. Kult å kunne si: Godkjent:D! Når folk spør om du har kappa etc. Hehe, det er bedre og kappe fjørene en og varme de ja! Og det blir ikke så varmt med vinkelsliper at du ødelegger fjærene, blir varmt kun på et parti på 5-10mm ved der du kapper, i verste fall hvis du vil være helt trygg så kan du jo bare pøse på med vann! Konklusjon: Det er tryggere og kappe fjørene i stede for og varme, men kan du hvordan stål "oppfører" seg så går det og varme og! Men ingen av de er låvlige nei! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet Februar 14, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2007 Treskaller. 1. behold bilen din orginal 2. senk den med ca 40mm med et skikkelig senkesett 3. kjøp åkrene fjærer GI FAEN I Å KAPPE FJÆRENE DINE, det kan gå så bra helt til du går skikkelig på trynet. Jeg har sett hva som kan skje med en bil når fjørene er kappa. I tillegg til at den ikke fjører som den skal, så vil du også få hjulvinkler og vinkler på styrestag som er langt fra godt nok. Er du ikke fornøyd med høyden på Volvoen din så får du betale for det eller kjøpe deg en jævla riskoker. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ovlov86 Skrevet Februar 14, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2007 Helt enig med locked! Jeg har såkalte "rallyfjærer", hva slags fabrikant er de fra? Siter [x] 2 x 1984 Volvo 240GL [x] 1987 Toyota Camry 2,0 XLi [x] 1980 Volvo 245 L [x] 1994 Ford Scorpio CLX [x] 1995 Honda Accord 2,0iLS [o] 1991 Volvo 740 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Februar 14, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2007 Helt enig med locked! Jeg har såkalte "rallyfjærer", hva slags fabrikant er de fra? +2 Selv med koni, er lesjöfors 45mm fjærer løse! Korte bilstein clubsport, lesjöfors 45mm senking. Vil du ha lavere look, senk hjulbuene dine, kjøp coilovers,elns. Men, senker du mer enn 45mm, vær klar over at omfattende mods må til for å få bedre veigrep! Lavere er ikke nødvendigvis bedre, iallefall ikke med jallamekk. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet Februar 14, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2007 Skal du varme fjærene så varm kun den siste ringen/enden slik at den ligger ned imot runden under. Har selv kjørt med slike fjærer(i flere år) og har aldrig vært ute for at den knekker. DERIMOT har jeg vært ute for at en orginalfjær har gått i 2 sånn uten vidre. Bygg justerbart,det tyrenger faktisk ikke å være dyrt.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo-r-sport Skrevet Februar 14, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2007 Mener det var rundt 3 høvdinger for rør, skåler, muttere, fjærer og alt hos pedersen.. Men på lik linje med kappa fjører så er du ute og sykler på viddene hvis det skjer noe... Siter 92' 945 Turbo brukis 92' 240 Turbo prosjekt 82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt 75' 242 (gjemt men ikke glemt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tohola Skrevet Februar 14, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2007 Bare å godkjenne coiloversn det. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
raggar-racing Skrevet Februar 14, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2007 Treskaller. 1. behold bilen din orginal 2. senk den med ca 40mm med et skikkelig senkesett 3. kjøp åkrene fjærer GI FAEN I Å KAPPE FJÆRENE DINE, det kan gå så bra helt til du går skikkelig på trynet. Jeg har sett hva som kan skje med en bil når fjørene er kappa. I tillegg til at den ikke fjører som den skal, så vil du også få hjulvinkler og vinkler på styrestag som er langt fra godt nok. Er du ikke fornøyd med høyden på Volvoen din så får du betale for det eller kjøpe deg en jævla riskoker. Vil nok ta igjen litt med deg og si at du er en treskalle, er ikke alle som har råd til fks. fjærer fra åkrane, og fks. koni dempere, JA nå kommer du til og si: "drit i og ha lav bil da hvis du ikke har råd til et skikkelig sett", er ikke alle som fks. går på skole som har råd til og bruke flere tusen kanskje også oppi titusener (og det som verre er når det er snakk om coil overs) på understell bare fordi di vil ha en lav bil! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gulbrandsen_Racing Skrevet Februar 14, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2007 +2 Selv med koni, er lesjöfors 45mm fjærer løse! Korte bilstein clubsport, lesjöfors 45mm senking. Du burde jo vite bedre, lesjöfors ER og BLIR 35 !!!! mm senkesett. Det er jo tilogmed det det står i TÜV-godkjenninga.. Ikke 40, ikke 45, men 35!.. Og enig, handle Bilstein Clubsport eller Racing, det er de korte dempera som er "verdt å ha".. (Sprint er vel litt kortere de og, men er vel ikke like korte.) Og til dere andre som nevner koni, hvorfor betale ca 6 lapper for koni, når Bilstein koster 6990 hos pedersens ? Siter Volvo - Før en drøm, nå en livsstil! JRRacing 240'n min - Volvo 240 GL, (snart FT + snacks :) ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gulbrandsen_Racing Skrevet Februar 14, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2007 og litt andre ting, fjærstål er vel produsert ved mye varme? Altså, de "fjærende egenskapene" kommer vel med varmebehandling ? Kapping funger fett for oss gutta som ikke skal kjøre touring-løp, eller som bryr oss om 1 100-del mindre på en hvilkensomhelst bane.. Siter Volvo - Før en drøm, nå en livsstil! JRRacing 240'n min - Volvo 240 GL, (snart FT + snacks :) ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo@gutten Skrevet Februar 14, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2007 tror heller jag hadde satsa på og kappe fjøren e i stede da eller kjøpe sånne ulovelige klemmer på biltema Siter volvo 850.95 bruks prosjekt volvo 240 GLE.79 prosjekt volvo 242 L.77 go bil volvo 142 70 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Duett Skrevet Februar 14, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2007 Du burde jo vite bedre, lesjöfors ER og BLIR 35 !!!! mm senkesett. Det er jo tilogmed det det står i TÜV-godkjenninga.. Ikke 40, ikke 45, men 35!.. gammlere lesjöfors er 45 trur jeg, muli det han har.:op: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Larsn Skrevet Februar 15, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 15, 2007 Bestill fjærer fra åkrene da! Faktisk, så er ikke det å kappe fjærere noe bedre heller, om det gjøres med vinkelsliper, da dette faktisk også skaper høy nok temp. til at fjørstålet blir sprøtt. Skal selv bestille fra åkrene, det er jo gromt, og man får det godkjent. Kult å kunne si: Godkjent:D! Når folk spør om du har kappa etc. Åkrene fjører er bestilt for en tid tilbake så slapp av. Men maxis ga svare jeg lette etter.thanks! Siter - Nissan Skyline R33 registrert - Bmw 320d M Sport 06 mod (x) Nissan 200sx s14a 98 mod blålilla (x) volvo 945 turbo vinterbil (x) Nissan 200sx s14a 98 mod rød + en del andre volvos å div.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvofanatist Skrevet Februar 15, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 15, 2007 Treskaller. 1. behold bilen din orginal 2. senk den med ca 40mm med et skikkelig senkesett 3. kjøp åkrene fjærer GI FAEN I Å KAPPE FJÆRENE DINE, det kan gå så bra helt til du går skikkelig på trynet. Jeg har sett hva som kan skje med en bil når fjørene er kappa. I tillegg til at den ikke fjører som den skal, så vil du også få hjulvinkler og vinkler på styrestag som er langt fra godt nok. Er du ikke fornøyd med høyden på Volvoen din så får du betale for det eller kjøpe deg en jævla riskoker. Kan godt hende jeg er dum og har misforstått alt, men hvorfor skal du få andre hjulvinkler ved å kappe fjører, framfor når du bruker lave fjører fra åkrene? Siter ------------------------------------- '86 Volvo 740GL '01 peugeot expert Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.