Gå til innhold

Erstatningsproblem

Ranger emnet


RaCk

Anbefalte innlegg

jeg var ute og kjørte nettop. kjørte opp skarp bakketopp. På toppen ligger det en sykkel. jeg ser ikke denne og høvler over sykkelen. Nå ringer faren tli ungen til meg og sier at det er min feil?

Problemet er at hadde det stått en ku der så hadde jeg ikke hatt mulighet til å stoppe før jeg hadde truffet den. Toppen er veldig skarp. Med tanke på at sykkelen var liggende så måtte jeg hadde lavliggende kamera eller radar for å ha sett den.: P

 

Siden jeg var ute og kjørte uten lappen så kan jeg nesten ikke argumentere på dette heller. :P Har gått med på å betale ny sykkel. Den kostet bare 1250.

^RaCk^ @ Efnet

Robert Krondorfer

 

]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by RaCk

jeg var ute og kjørte nettop. kjørte opp skarp bakketopp. På toppen ligger det en sykkel. jeg ser ikke denne og høvler over sykkelen. Nå ringer faren tli ungen til meg og sier at det er min feil?

Problemet er at hadde det stått en ku der så hadde jeg ikke hatt mulighet til å stoppe før jeg hadde truffet den. Toppen er veldig skarp. Med tanke på at sykkelen var liggende så måtte jeg hadde lavliggende kamera eller radar for å ha sett den.: P

 

Siden jeg var ute og kjørte uten lappen så kan jeg nesten ikke argumentere på dette heller. :P Har gått med på å betale ny sykkel. Den kostet bare 1250.

 

To ting jeg lurte på... Hvordan vet faren til ungen hvem du er? Og... hvorfor er du ute og kjører uten lappen?

Current Car: 318i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

om du har rett eller ikke betyr heller lite om du er ute å kjører uten lappen.

 

Betal den nye sykkelen og be ungejævelen slutte å legge fra seg tingene sine midt i veien da ting har en lei tendens til å bli overkjørt når de ligger der.

-'97 Audi A4 1.8 TQ Avant [Bilstereo!]

-'91 Ford Sierra 2.0i CL [Drept!]

-'96 mazda 626 2.0i GLX [solgt]

Spiller selges

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ikke noe problem i dette jeg? vær glad han ikke sladrer om at du ikke har lappen du! hadde kua stått der hadde du vel slitt mer med tanke på forsikringa på din egen bil siden forsikringsselskapa ikke er så jævlig glade i folk som kræsjer uten å ha førerkort!

Ikke alle har skjønt det, men det har tydeligvis du.... Klikk der ->www.dirtysnow.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden du var ute å kjørte uten lappen så skal du bare ligge lavt..

 

Betal nå den jævla sykkelen og vær høfflig før han melder deg til politiet, da blir det plutselig mye dyrere :-|

 

 

Hadde du kjørt med lappen så ville jeg truet med erstatning for skade på bilen..

 

Foreldrene må jo fortelle småungene at de ikke skal legge sykler, stein eller annet faenskap midt i motorveien. Småunger har ikke noe der å gjøre idetheletatt.

 

Jeg kunne jo lagt en gammel sykkel midt i veien nedenfor her og ventet til en stakkar kjørte på den.. ERSTATT sykkelen!! whoohooo! ny sykkel... guess not :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vent litt, HAR du ikke lappen? eller hadde du bare glemt den hjemme?

 

Uansett er det ungens feil for at han legger den midt på veien!

 

Nestegang prøver du å ramme ned ungen!

Verdensmester'n ©

  • EPC Chiptuning
  • Spyshop Overvåking
  • Dekkpartner Holmen-Bilgummi
  • Autover Bilglass
  • Crazy Wheels Design
  • Felgimport

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by rdl

vent litt, HAR du ikke lappen? eller hadde du bare glemt den hjemme?

 

Uansett er det ungens feil for at han legger den midt på veien!

 

Nestegang prøver du å ramme ned ungen!

 

Han mista lappen her i Narvik.

 

Og du oppfordrer han til å kjøre ned ungen? DU ER FAEN MEG EN IDIOT!!!!!

- 02 Porsche Carrera 4

- 98 Porsche Boxster (selges)

http://www.jonte.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by rdl

Nestegang prøver du å ramme ned ungen!

Hahaha! Du setter jo ny rekord i jeg-er-hjerneskadd-og-skryter-av-det-faktor for hver gang du poster på forumet! Håper du selv blir påkjørt en dag ;)

 

Ontopic: RaCk, ikke en genistrek å råne rundt uten førerkortet vel? Hadde du hatt det kunne du fått penger for skade på bilen, men må/burde isteden ligge lavt, betale sykkelen og ikke lage noe mere oppstyr rundt denne saken. Tar du det rolig får du kanskje førerkortet tilbake snart. Forøvrig føler jeg med deg; har selv fått ødelagt saker pga. uoppdragne horeunger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by rdl

Uansett er det ungens feil for at han legger den midt på veien!

 

Nestegang prøver du å ramme ned ungen!

 

Skulle tro du satt fint i det..hvis det en dag dukket opp noen som er mindre inteligent enn deg...og faktisk tok deg på ordet...og gjorde noe slikt....

 

Kan du si: Medskyldig til drap? ;-)

 

@lpher

Lexus GS300

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel. Jeg var rett rundt hjørnet. Skulle bare rett ned på butikken og kjøpe øl til senere på kvelden. Er ikke ute og råner nei.

Om jeg hadde kjørt i 5/kmh eller i 20 km/h som jeg gjorde så hadde man uansett ikke sett sykkelen. Den lå akkurat på toppen av bakken. Når bilen flatet ut så lå jo sykkelen fortsatt nede på bakken. Noe som gjør den UMULIG å se ifra førersetet til en bil.

 

Det som bekymrer meg litt var hva om det var en unge som lå der?

 

Bilen virket fint etterpå. Har ikke hatt anledning til å ta den over graven enda. Men det forsvant mye plastikk under motorrommet hvertfall. Noe som ikke er billig. :(

 

Dette dramaet utspilte seg ytterst på Sotra hvor alle vet hvem du er hvis du bor her.

 

Dvs ytterst i Sund Kommune.

 

Eneste jeg er glad for i hendelsen er nok at det var Escroten som fikk gjennomgå. og ikke ZX. :rolleyes:

^RaCk^ @ Efnet

Robert Krondorfer

 

]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja tenk om en unge hadde liggi der, om det er så uoversiktelig (som jeg har veldig vanskelig for å tro på) så burde du ha gått ut av bilen og sett over bakke toppen før du kjørte.

 

Jeg skjønner ikke at folk her inne reagerer så sterkt på folk som kjører for fort, men ikke at andre "kjører i blinde"!

 

Hvis du ikke klarer å se veien forann deg eller stoppe så er du faen ikke noe bedre enn folk som kjører i 200 i 30 sona. Det er minst like farlig. Du har tydligvis ikke hatt oversikt over stedet du har kjørt på og er derfor livsfarlig i trafikken. Jeg skjønner ikke at mannen ikke politi anmeldte deg.

 

Hmmmm merkelig at ikke folk reagerer sterkere på dette her, mannen innrømmer at han ikke har oversikt når han kjører og at han like så godt kunne ha drept en liten unge, og det er heeeelt greit, men andre som kjører i 200 og har oversikt det er det værste en kan gjøre.....

 

Men.... ehhhh kanskje ikke så rart at du har mista lappen? Si ifra om du skal til nesoddden eller oslo en gang a, for da må jeg ringe alle jeg kjenner og be dem holde seg innendørs....

Suzuki RM125 2001 SELGES (Send PM)

 

250 4-takt er på vei :D

En japansk bil kommer til våren....:D:D:D:D

 

xHusqvarna WRE125

xKX125 1993mod

xYamaha QT:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by candyman

Ja tenk om en unge hadde liggi der, om det er så uoversiktelig (som jeg har veldig vanskelig for å tro på) så burde du ha gått ut av bilen og sett over bakke toppen før du kjørte.

 

Jeg skjønner ikke at folk her inne reagerer så sterkt på folk som kjører for fort, men ikke at andre "kjører i blinde"!

 

Hvis du ikke klarer å se veien forann deg eller stoppe så er du faen ikke noe bedre enn folk som kjører i 200 i 30 sona. Det er minst like farlig. Du har tydligvis ikke hatt oversikt over stedet du har kjørt på og er derfor livsfarlig i trafikken. Jeg skjønner ikke at mannen ikke politi anmeldte deg.

 

Hmmmm merkelig at ikke folk reagerer sterkere på dette her, mannen innrømmer at han ikke har oversikt når han kjører og at han like så godt kunne ha drept en liten unge, og det er heeeelt greit, men andre som kjører i 200 og har oversikt det er det værste en kan gjøre.....

 

Men.... ehhhh kanskje ikke så rart at du har mista lappen? Si ifra om du skal til nesoddden eller oslo en gang a, for da må jeg ringe alle jeg kjenner og be dem holde seg innendørs....

 

 

 

Første gang jeg har sett du skrive noe fornuftig,

og jeg er helt enig med deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår