Gå til innhold

Bil med 4-sifra skilt (AB 1234)

Ranger emnet


fsl

Anbefalte innlegg

Så en bil her om dagen med 4-sifra skilt (AB 1234) samme som henger/moped og lurte på hva dette er? Han hadde helt vanlig bilskilt framme, så normalt ut abre at det mangla det siste tallet

Fjerna litt av nummeret i tilfelle noen skulle bli sure for det

 

:wonder:

copyofdsc00190de3.jpg

- 04 RAM 2500 Cummins

- 92 Civic EG9 VTI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet at noen biler er registrert som motorredskap får "traktor" skilter, alså med fire tall. Kjørte en kassebil (MB 814) for noen år siden med dette, men den hadde bare skilter foran. Drev da på med rørinspeksjon, så bilen står mye rolig. Så kunne da også fylle avg. fri diesel, og kunne kjøres med vanlig B førkort selv om den veide over 4 Tonn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mototredskap har vel svarte skilt?

 

Nei de har ikke svarte skilt, har som regel bare ett skilt bak å kan kjøres på traktorsertifikat og kan og kjøres ¨på avgiftsfri diesel, noe mere vet jeg desverre ikke, sikkert noen andre som vet noe?

-01 V40 1,8i -Bruksbilen-

-86 245 -Prosjektbilen-

-80 244 2,2 TIC -Evighetsprosjektet-

 

Har hatt mange andre bilmerker men ender alltid opp med Volvo....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gå inn på

https://svvgw.vegvesen.no/http://timeplan.vegvesen.no/exttime/tidspunkt.aspx

 

skriv Yz 6312... Er helt vanlig bil.. men på vegvesen står det 06312...

 

Om jeg skal fjerne nr.. si ifra om det.. :)

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er det veldig enkelt å svare på.

Kjøretøyet er eller har vært registrert som motorredskap (i dette tilfellet har den vært det)

Motorredskap er betegnelsen på et kjøretøy som ikke primært er konstruert for persontransport, men har andre oppgaver.

Et eksempel er brannbiler som gjerne har vannpumpe eller annet utstyr drevet via kraftuttak.

Jeg har selv et motorredskap, og betaler da ikke bompenger, årsavgift på 350,- eller.no sånt, og har ellers meget gode betingelser på forsikring..

Min er i dag formelt sett ikke i en stand så den kan kalles motorredskap, men det gjøres det noe med i disse dager.

 

Forøvrig har registreringsklassen utgått, og man får ikke lenger registrert nye motorredskap.

 

Noen har også svarte skilter, og disse kan da kun brukes på dertil egnede områder, og ikke på offentlig vei.

 

Forøvrig har de enten 4 eller 5 sifre, dette varierer.

 

Veteranbiler kan få tidsriktige skilter som en del sier, men det gjelder kun biler fra før en viss dato i 1971.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår