Gå til innhold

Neon lys under bilen

Ranger emnet


NiX

Anbefalte innlegg

Har skaffet meg et neon sett får å ha under bilen men lurer bare på hvordan det er med den norske lov (gledesdreper låven). Har funnet ut at det egentli ikke er låv å bruke slike lys, men er det noen som har erfaring med hva som skjer vis du bli stoppet av onkel? Er det store bøter for slikt? Fårstår ikke helt hvorfor det ikke skal være låv å bruke slike lys.. det er jo bare rått :)

- 94 Vectra GT 16v 160 hk (TIL SALGS)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spurte selv politiet.... Det er lov å ha de montert på... men de skal være av når du kjører... Om bilen står parkert og tenningen er av, kan ingen nekte deg å ha de på... Det er akkurat de ordene onkel brukte.... men om du møter de, sa han at du mest sannsynlig slipper med advarsel, men det ville ikke jeg stolt på... han la også til at hvis du møter på en teknisk kontroll med de på, sliter du kraftig....

Current Car: 318i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Walter_Melon

Hadde neonlys på gamlebilen min, kjørte ikke akkurat mye med de på, men de gangene jeg støtte på en lokal politibil så reagerte de ikke noe på det.

 

Den dagen jeg klarte å vrake bilen og politiet så noen lysrør henge og slenge under bilen spurte de bare; "Hva er detta for'no greier a?"

 

Meg: - "Neonlys...(?)"

 

Politimann: "Jaaha..? Jaja...*streng stemme*"

 

Politimann: "Jaaha..? Jaja...*streng stemme* Da er vel saken så og si oppklart da!"

Ikke alle har skjønt det, men det har tydeligvis du.... Klikk der ->www.dirtysnow.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 years later...

En bekjent sin erfaring: Avskiltning på stede og bil på henger for visning etter avmontering av lyssett.

 

Etter telefon til trafikkstasjon: Ikke tillatt montert på kjøretøy som er i daglig bruk på vei.

Skal kun brukes i utstillingsøyemed.

 

Selvfølgelig mulig at politie tolke reglene ulikt på forskjellige steder, men loven e klar.

Volvo BM 430- 76 mod

Volvo 242 Deluxe 78 mod

Zetor 92 L 84 mod

Fordson Major 66 mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett et dokument (ligger på nett, men husker ikke hvor) der det står at det er IKKE lov på offentlig vei.

Med andre ord; Rørene må fjernes, men kan settes på plass dersom du står på lukket område (utstilling osv)

Med andre ord; Kjører du på offenlig vei, må rørene fysisk bort.

- VW Golf II GTI -

RIP - VW Golf II GTI 16v & 1.6 CL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må nesten si meg enig med andre89 her jeg. Litt for mye UFO-look for min del;) Men kunne vel funka på en civic med ''bombshell extreme'' monsterfangere, og shogun jallayakuza sideskjørt. Selvfølgelig backet opp av en overdimensjonert alu-vinge og masse vinyl:D

94 BMW E36 316i compact

94 Opel Astra 1.6si sedan (Død)

8? Lånt Ford Fiesta 1.0 Idiotibil (Pyntet med teip og levert tilbake)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår