Gå til innhold

Bil vs. Moped

Ranger emnet


Laaars

Anbefalte innlegg

Okey... har et dilemma....

Skal jeg kjøpe moped eller bil?

Er 16 år, har ikke moped (som dere kanskje skjønte), men en kammerat kjøpte seg det og jeg kjørte litt denne uka, syns det var veldig kult og fikk lyst på. Men samtidig har jeg veldig lyst på bil, en billig bil jeg skal "pusse opp" til jeg blir 18. Er så lei av alle "rånerne" som har stygge rustne biler, så tenkte jeg skulle ha en fin bil...

 

Tenker bare på en billig bil da, har sett på noen Golf'er til 3 - 6.000,-

Skal jeg ha moped blir det jo 2400,- for lappen og kanskje 15.000,- for en brukt crosser av no slag. Da har jeg jo råd til en Golf II faktisk... men tenkte mer på en billig Golf I, kommer an på når jeg får kjøpt den for hvis jeg kjøper en 2'er blir det litt større prosjekt.

 

Uansett, hva syns dere da? (Vet jo at dette er et bilforum men)

'86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde driti i moped å kjøpt meg en golf 1, Siden det er sånn at du absolutt skal ha Golf, Syns hvertfall jeg Golf 1 er skikkelig kul i forhold til golf 2.

 

På en annen side. Hvis du kjøper deg en brukt moped og selger den igjen får man kanskje litt igjen, gjør man ikke? har 0 peiling på moped egentlig. Jeg har aldri hatt interesse for noe på 2 hjul i det hele tatt. litt rart egentlig.

 

Jeg har aldri hatt moped. Angrer ikke på det.

 

Kjøp deg en golf, så håper jeg du har snille foreldre som lar deg øvekjøre masse.

Driftfun.com

1967 Chevrolet Camaro LS1/T56

1990 Chevrolet Van 6.5 g30

1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor ikke så veldig sentralt, men togstasjonen er rett borti her, så jeg kommer meg dit jeg ønsker.

 

Skal vel flytte snart da, så kanskje det blir litt annerledes.

Kanskje jeg bare skal skaffe en jobb, tjene penger, ta lappen så jeg hvertfall kan kjøre andres mopeder lovlig, og se an forholdene neste år....

 

Men jeg har veldig lyst på bil da... skru og mekke. Blir et rimelig heftig prosjekt, så det vil nok ta litt tid.

'86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Laaars

Ja, så risikerer jeg og få 2 år til å bruke på prosjektet mitt! ;)

 

Vell, det er jo bare og kjøre på gangveier, stier, i skogen osv mest mulig og husk at politiet kan ikke følge etter deg om du ikke bruker hjelm. Bare kjøp en gammal scooter som man ser at ikke går i mer en 50 så driter polti i det uansett.

 

Jeg kjøpte min yamaha qt for 500. Den var visst ødelagt, men jeg tømte gassern for dritt så funka den. Kjørte rundt med den i ett år eller to, polti bryr seg ikke om sånnt vøtt;) kjørte forbi de på hovedveien å sånn....

 

Men det kule.... jeg fikk 2000,- for den!:D

Suzuki RM125 2001 SELGES (Send PM)

 

250 4-takt er på vei :D

En japansk bil kommer til våren....:D:D:D:D

 

xHusqvarna WRE125

xKX125 1993mod

xYamaha QT:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by candyman

 

Vell, det er jo bare og kjøre på gangveier, stier, i skogen osv mest mulig og husk at politiet kan ikke følge etter deg om du ikke bruker hjelm. Bare kjøp en gammal scooter som man ser at ikke går i mer en 50 så driter polti i det uansett.

 

uff det er bare for dumt og lese, de følger for det første etter deg uansett, og hvor jævla dum er du når du først kaster hjelmen for så og prøve og stikke :mad:

 

Og politiet driter ikke i om det er en gammel el. ny scooter som går fra 30-130km/t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Laaars

Okey... har et dilemma....

Skal jeg kjøpe moped eller bil?

Er 16 år, har ikke moped (som dere kanskje skjønte), men en kammerat kjøpte seg det og jeg kjørte litt denne uka, syns det var veldig kult og fikk lyst på. Men samtidig har jeg veldig lyst på bil, en billig bil jeg skal "pusse opp" til jeg blir 18. Er så lei av alle "rånerne" som har stygge rustne biler, så tenkte jeg skulle ha en fin bil...

 

Tenker bare på en billig bil da, har sett på noen Golf'er til 3 - 6.000,-

Skal jeg ha moped blir det jo 2400,- for lappen og kanskje 15.000,- for en brukt crosser av no slag. Da har jeg jo råd til en Golf II faktisk... men tenkte mer på en billig Golf I, kommer an på når jeg får kjøpt den for hvis jeg kjøper en 2'er blir det litt større prosjekt.

 

Uansett, hva syns dere da? (Vet jo at dette er et bilforum men)

 

men tilbake til det Laaars vil ha svar på... Du lærer ganske mye av og kjøre moped ute i trafikken, så det kan være en investering i lærdom/erfaring som du kanskje ikke får på kjøreskolen....

 

Bedre og lære at farlige situasjoner lett oppstår i 50km/t isteden for og få lappen og tro du er verdensmester og finne ut at farlige situasjoner finnes i 150km/t heller.....

 

Noe går ikke ann og måle i penger!...

 

Men lykke til uansett hva du velger :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Qee

 

uff det er bare for dumt og lese, de følger for det første etter deg uansett, og hvor jævla dum er du når du først kaster hjelmen for så og prøve og stikke :mad:

 

Og politiet driter ikke i om det er en gammel el. ny scooter som går fra 30-130km/t

 

Jeg gidder ikke å sette i gang en stor diskuajon på dette og ødelegge tråden, men hvor har du fått at de følger etter deg om du ikke har hjelm ifra?

 

Og hvorfor er man dumme om man kjører uten hjelm på en scooter? Sykkler du med hjem?

Suzuki RM125 2001 SELGES (Send PM)

 

250 4-takt er på vei :D

En japansk bil kommer til våren....:D:D:D:D

 

xHusqvarna WRE125

xKX125 1993mod

xYamaha QT:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår