Gå til innhold

soNiXx: Nissan N15 Almera "R33 Look"

Ranger emnet


soNiXx

Anbefalte innlegg

He he.. ja, er noe nytt på vei. Mer vil jeg ikke si ;-)

 

Men blir en helt ny look over bilen nå.. baksetene skal ut, anlegget skal ut, og gulvteppet skal ut. Skal trekke om nytt stoff i tak og gulv, samt nye stoler og 4pkt. belter.

 

vektredusering er hva jeg skal satse på nå.. prøve og integrere det av anlegg jeg har liggende her nå på en pen måte.. må bare tenke litt godt igjennom før jeg starter og skru.

 

Så blir det vel større hjul og litt snacks. :-)

 

Kommer mer bilder, etc når jeg får de nye delene!

 

Hvorfor bruke tid og penger på en bil du skal selge? :)

"One should never underestimate the predictability of stupidity" - Vinnie Jones, Snatch

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 124
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

hehe blir spennende hans. Du får kjøre litt på banen detta året da! Takk for bilde shooten i går foresten :)

2007 Renault Traffic *Arbeidsbil*

2002 Nissan Almera Sport *Bruksbil*

1993 Mazda RX-7 lhd *Sommerbil/Cruisebil*

1992 Mazda RX-7 rhd *Drifte/Banebil*

1986 Mazda 323 *vinterbil*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Kanskje på tide og oppdatere litt her og :-)

 

Fikk R33 Fronten min og litt annet snacks her nå. Har også bygd en ny basskasse & tatt ut masse deler som skal lakkeres.. så til uka blir det lakk på fanger og div. deler :-)

 

Fronten passa rett på.. utrolig god passform. veldig fornøyd!

 

Syntes det ble bra.. her er iallefal noen bilder fra testmonteringa ;-)

 

 

Noe kjent med snuta her?

 

3~0.jpg

 

2~0.jpg

 

4~0.jpg

 

5~0.jpg

 

7~0.jpg

 

8~0.jpg

 

9~0.jpg

 

kasse.jpg

 

 

 

(Ja jeg vet at ei av H4'ene har gått...) hehe ;-)

- 04" VW Golf 5

x 98" Nissan N15 Almera

x 83" Audi 80 CL

x 89" VW Caravelle Coach

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var div. interiørdeler samt frontfangeren hos lakkereren :-) Blir fint og få de delene igjen..

 

I mellomtiden skal jeg rense hele interiøret. Orginal stolene skal på plass igjen, og interiøret skal gjøres 100% Strøkent... Gjør det slik da jeg selger bilen nå. Vil bare at bilen skal være 100 prosent før jeg selger den.

 

Fikk brev fra forsvaret idag, og skal inn i sjøforsvaret i september. Så blir vel kjøp av en bil på rød skilter før den tid tenker jeg.. :-)

 

Så fort jeg får tilbake front og delene, skal bilen poleres og gjøres strøken.. så selges den :-)

 

(Bilen rullet 46.500 km idag)

 

Her er to bilder jeg tok idag før jeg demonterte front og div. deler og sendte til lakkereren :-)

 

1~1.jpg

 

2~1.jpg

- 04" VW Golf 5

x 98" Nissan N15 Almera

x 83" Audi 80 CL

x 89" VW Caravelle Coach

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i'll never turn over to the dark side...

 

Skulle det event. blitt en tysker, hadde det blitt ei stjerne i fronten.. ;-)

 

Fikk de nye innerskjermene til bilen igår kveld, så nå har jeg noe og pusle med fremover der også :-)

- 04" VW Golf 5

x 98" Nissan N15 Almera

x 83" Audi 80 CL

x 89" VW Caravelle Coach

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i'll never turn over to the dark side...

 

Skulle det event. blitt en tysker, hadde det blitt ei stjerne i fronten.. ;-)

 

Jaggu finner man ikke mennesker med vett på bil overalt, bil med stjerne for mennesker med hjerne, sa man vell når man var mindre=P

 

Skal du ha på rødskilter uansett, kan du jo alltids hente deg en C43 AMG å kose på da;)

Skoda Octavia -99 1.6 SLX Bruksbil

Opel Omega 3000 -88 Blir restaureringsprosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fått gjort noe idag også da.

 

Demontert stolene, og satt inn de orginale, da dem skal selges. Selger bilen med de orginale like greit. Fikk også renset interiøret skikkerlig, støvsugd og vasket alt. Var veldig mye dritt kan man si.. :-)

 

Har også tatt en liten motorvask, og som dere ser har det kommet noe lakk på fronten.

 

Så nå er det ikke mange ting som gjenstår før den selges. men kommer seg hver dag som går :-)

 

DSC_0178.jpg

 

DSC_0129.jpg

 

DSC_0132.jpg

 

DSC_0160.jpg

 

DSC_0161.jpg

 

DSC_0162.jpg

 

DSC_0171.jpg

 

DSC_0174.jpg

 

DSC_0181.jpg

- 04" VW Golf 5

x 98" Nissan N15 Almera

x 83" Audi 80 CL

x 89" VW Caravelle Coach

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da står bilen på bukker. Skal monteres nye brembo skiver, nye klosser, nye hjulbolter, nye innerskjermer, samt kalipperene får litt farge.. :-)

 

Klossene var helt proøse og slitte, og den ene skiva var sjev. Så var greit og få bytta det før salg.

 

Kommer update og bilder i morgen. :)

- 04" VW Golf 5

x 98" Nissan N15 Almera

x 83" Audi 80 CL

x 89" VW Caravelle Coach

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Vel, etter en finfin tur på Tenerifè, kom jeg meg nå helberget hjem. Før jeg dro, stod bilen på bukker, som så slik ut..

 

DSC_0002.jpg

 

Så ble nye bremseskiver foran og klosser byttet.

 

Så slang jeg på sommerhjula igjen.. fikk kjørt totalt 4 dager på tørre og fine vårveier her i øst, helt til snøen kom igjen..

 

Men her er nå bildene av bilen slik den ser ut atm. :)

 

1.jpg

 

2.jpg

 

3.jpg

 

4.jpg

 

 

Spotta mye rart av biler på Tenerifè. Skal få laget en liten spottings tråd til det og.. haha, mye artig styling ute og går på disse øyene!

- 04" VW Golf 5

x 98" Nissan N15 Almera

x 83" Audi 80 CL

x 89" VW Caravelle Coach

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår