Gå til innhold

Startproblemer

Ranger emnet


Tom

Anbefalte innlegg

Hei folkens!

Æ har problemer med å få start på bilen min, en Vw Transporter 2,4 D. Har skiftet girkasse fra automat til mauell. Fikk start på bilen på mandag, men den gikk ikke helt som den skulle. Så æ kjøpte nytt diesel-filter. Og etter det så vil den ikke starte. Noen som har gode råd til meg.

 

På forhånd takk takk.

Never mind the dog, beware of the owner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Hondaen

Takk for svaret ditt.

Har prøvd å lufte, men er ikke sikker på om æ har lufta på rett måte. Har løsnet dysene, prøvde så dra rundt på tenninga, men det kom bare litt diesel ut. Har blitt fortalt at det skal sprute diesel ut. Æ e åpen for mye hjelp........

Never mind the dog, beware of the owner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om dette er urelevant, men vi sleit med å få igang en buss etter at det kom luft i systemet, og å lufte systemet og bruke den manuelle dieselpumpa fungerte ikke.

Tilslutt fikk vi dratt den igang, og det viste seg at det hadde vært luft i dieselpumpa som ikke kunne fjernes med hverken lufting eller manuell pumping.

Om det har skjedd d samme med din caravell, skulle det vel funke å trekke den igang.

Mener å huske jeg har hørt man skal trille igang på 2. gir? Tror 2. gir er greit om du har litt fart når du dras i gang.

x Audi 90 -84 2.2E

x Vw Golf 2 -87 1.6

Audi 80 1.8cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei folkens!

 

Da var problemet løst. Vi prøvde å slepe den igang. Det tok bare ca. 100 meter før den starta. Men fy f.. for ei røykutvikling det var. Røykla jo hele området. Så tok vi en liten kjøretur for å få blåst ut all ubrent diesel. Foreløpig funker alt som det skal, men jeg skal skifte gløde-pluggene, så blir vel alt bra. Takk til dere som bidro med tips til meg.

 

Hilsen Tom

Never mind the dog, beware of the owner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår