Gå til innhold

esbandos: Ascona B med volvo b20 motor. (Rallycross)

Ranger emnet


esbandos

Anbefalte innlegg

  • Svar 81
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hei sann, kult prosjekt

 

Når det gjelder rettstillig og girkasser kan jeg gi en lite forklaring:

 

Skal du bruke "skakking" girkasser sammen med b20 må du få tak i det orginale B20-M45 cl.huset. Den kåpa er ganske ettertraktet og satt kun på 76mod 242L. Det ser slik ut. En adapter finnes ikke, men SAM lagde en uorg gl.kåpe lik den på bilde, men vet ikke om den selges lenger

 

DSC01172.jpg

 

For å sette 240 "skakking" motorer rett må man bytte til B20 bunnpanne og oljepumpe og bruke cl.kåpa ovenfor. Værre er det ikke

 

240 mellomakslene kommer i 2 størrelser, en tynn og en tykk. Den tykke klarer nærmest uendelig med effekt, det er stort sett andre ting så ryker først, så bruker du den er du sikra.

Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

steg 2 topp og 40mm gassere og 200hk er vel å håpe litt høyt!!?? ellers et veldig gøyalt prosjekt

 

 

motoren er jo borra til 2.3... Er langslagsveiv og smidde stempler, så 200hk er nok ikke å håpe høyt.. Motoren var i benk for endel år siden å da var den på 180-185hk med en dobbel weber 45.. Var en kjørelærer her i harstad som hadde den motoren da..

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

håper bildene hjalp deg litt... skal ta bilde av girkassefestet også, det glemte jeg denne gangen, hadde litt dårlig tid å mekke på.. men nå er girkasse festet på og alt, så da er blir det lettere for deg å skjønne åssen det er.. veldig enkelt egentlig.. bilde kommer

 

 

Tusen takk for bildene.. Fikk ett par ideèr når jeg så de motorfestene dine.. :) Var egentlig ganske simpelt laget.. :p

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ser nu låvende ut detta..

men 200hk i den motoren ??

 

joda.. blir knall det her.. 200hk er ingen problem å hente ut av denne motoren. Har som sagt bremsepapir på at det var 180-185hk i den med en dobbel weber.. nå er det jo smidde stempler å 2 doble webre som skal monteres, så det kommer vel å nærme seg 200hk.. :)

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

200hk med 2x40mm på vendeport b20hmm, er vel høyt. hvilken boring er det du har i og med at b20 blir 2184ccm m 93mm boring å bore no mer er vanskelig da du har under 1,5mm sylindervegg igjen.. langslagveiv, hvor mye er denne stroket å hvilke råder kjører du med for ikke å snakke om hvilken kam som sitter i denne, hvilken tenning kjøres det med å hvor mye er evt modda i forbrenningskammeret på denne..er det jusnes maskin?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener det er 93mm boring ja.. Vet ikke hvor mye veiva er stroket. Rådene mener jeg er fra b230 av et slag.. Skal kjøre med stift-tenning som prøvetenning da det er det eneste jeg har for hånda akkurat nå...

 

Er jusnes sin gamle maskin ja...

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

joda.. blir knall det her.. 200hk er ingen problem å hente ut av denne motoren. Har som sagt bremsepapir på at det var 180-185hk i den med en dobbel weber.. nå er det jo smidde stempler å 2 doble webre som skal monteres, så det kommer vel å nærme seg 200hk.. :)

 

lykke til anngående det effekt uttaket sier nå jeg. du har ikke sjangs til 200 ærlige hk med dobble 40mm uten turbo.... hvertfall ikke med steg 2 topp.

har vært med på bremsing med steg 3 topp 316grad cam og dobble 45 det ble 190hk dette var i en b20. om du har større volum gir ikke så fordømt mye effekt men heller mer nM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener det er 93mm boring ja.. Vet ikke hvor mye veiva er stroket. Rådene mener jeg er fra b230 av et slag.. Skal kjøre med stift-tenning som prøvetenning da det er det eneste jeg har for hånda akkurat nå...

 

Er jusnes sin gamle maskin ja...

 

vis d e jusnes sin gammel maskin. så e den identisk me

gammel motorn til pappa.. og da hadde dæm 160gamp..

Volvo 142 dl Prosjekt

Volvo 240 Glt Bruksbilen

Volvo 245 Turboo!

Opel Ascona b N/A tunded

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E den han jusnes hadde i skodaen ja.. Men han hadde ikke langslagsveiv å smidde stempler.. åsså hadde bare han en dobbel gasser.. Er som sagt mer enn 160 hk ifølge bremsepapirene... :)

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lykke til anngående det effekt uttaket sier nå jeg. du har ikke sjangs til 200 ærlige hk med dobble 40mm uten turbo.... hvertfall ikke med steg 2 topp.

har vært med på bremsing med steg 3 topp 316grad cam og dobble 45 det ble 190hk dette var i en b20. om du har større volum gir ikke så fordømt mye effekt men heller mer nM

 

Hva mener du må til for å nå 200hk da? Større volum er jo med på å gi endel effekt også da.. Men som du sier, så er det jo mer nM enn effekt ved volumøkning..

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du bør ha denne toppen: TOPPLOCK STEG 5 med ventiler: in 46 ut 40.

Maximalt bearbetade kanaler och förbränningsrum. Isärflyttade ventiler.

Dubbla ventilfjädrar.

Lämpliga kamaxlar = valfritt.

Lämpliga förgasare 2X48:or.

Klar för effektuttag = maximalt. UTBYTES eller +900:-. 10300:-

 

og denne kammen:

 

S krever minst steg 3 till 4 topplokk og doble 45:er 12.9 101° 300° 895:-

eller en custom kamm.

pluss dobble 48mm gassere. som er justert i benk til din motor.. da vil du nok vippe 200++ med det opsettet du har nå er det bra om du får ut 160hk..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår