Gå til innhold

treng litt hjelp ang frontsett

Ranger emnet


amnesia

Anbefalte innlegg

har no rf diskanta og infinity 52.7i koax i framdøra. har utruli lite peiling på bilstereo, men trur det bli bedre lyd om eg kjøpe meg to 5.25" midbassa. skal drivast av en profile ap 400. 2x65 watt. nåken som har ei meining om lyden vil bli beire med to midbassar istaden for koaxane som står der no? tenkte pris rundt 8-1400 for to stk midbassar å dei må kunne drivast av den forsterkaren eg allerede har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har no rf diskanta og infinity 52.7i koax i framdøra. har utruli lite peiling på bilstereo, men trur det bli bedre lyd om eg kjøpe meg to 5.25" midbassa. skal drivast av en profile ap 400. 2x65 watt. nåken som har ei meining om lyden vil bli beire med to midbassar istaden for koaxane som står der no? tenkte pris rundt 8-1400 for to stk midbassar å dei må kunne drivast av den forsterkaren eg allerede har.

 

Det at du har to diskanter per kanal, altså en i Coax høytaleren og en løs gjør at du får altformye diskant lyd i forhold til mellomtone. Så det du kan gjøre om du vi fortsette å ha diskanten forfra (som jeg håper du har nå itillegg til i i coax'ene) og ikke er alt for glad i de koaxene. Så kan du klippe den ene tråden til hver av diskantene i coax'ene sånn at bare de løse diskantene dine spiller og bare mellomtone elementet i coax'ene spiller. Det vil gjøre at du får et mer riktig lydbilde uten at det koster deg noe som helst. Men er ikke den mest ideelle måten å løse problemet på da.

To fast toførti - live life sideways ! drfitfun! - Save gas, burn Nitro! - Old volvos never die, they just go faster ! - Volvo, we ride together, we die together, Volvo for life !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har ikkje montert forsterkaren enda, men det blir gjordt i helga. har bestilt en pakke med focal demping som skulle holde til to dører så då skal eg prøve å dempe litt og. rf diskantane kosta vel 800kr(har ikkje peiling på kva meir dei heiter) so eg håpte å kanskje finne tak i to passande midbassar so ikkje det va bortkasta penge det eg brukte på diskantane.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har ikkje montert forsterkaren enda, men det blir gjordt i helga. har bestilt en pakke med focal demping som skulle holde til to dører så då skal eg prøve å dempe litt og. rf diskantane kosta vel 800kr(har ikkje peiling på kva meir dei heiter) so eg håpte å kanskje finne tak i to passande midbassar so ikkje det va bortkasta penge det eg brukte på diskantane.

 

Men sånn by the way, så spiller ikke midbassen i samme frekvensspekteret som mellomtone elementene gjør, så du vil uansett få formye diskant ved å ha to aktive diskanter samtidig. så om du vil gjøre det sikkelig å bli kvitt diskant problemet så ville jeg kjøpt delefiltere og mellomtone elementer som passer til diskantene dine.

To fast toførti - live life sideways ! drfitfun! - Save gas, burn Nitro! - Old volvos never die, they just go faster ! - Volvo, we ride together, we die together, Volvo for life !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitte eit delefilter på coax. bruka kablane som sat i bilen frå før.skal prøve å montere litt stereo i morga å får sjå om det bli bedre då. skal koble opp forsterkar på front og sette på nye delefilter, koble på monoblokk og subkasse+ at eg skal dempe dørene. kan hende det bli bedre då.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår