Gå til innhold

hva sjekkes på eu-kontrol?

Ranger emnet


maxhp

Anbefalte innlegg

Vel, 10hk kan du faktisk endre ca lovlig.. Og siden bilen er over 10 år, så er det ikke avgifter for det heller..

 

På eu så sjekker de understell, bremser, lys.. Rett og slett sikkerhet

 

hvor mye kan jeg trime bile min(lovlig) og hvor mye må jeg regne med å betale pr hest?

KJør klasse kjør stil, kjør japsebil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nok en gang:

Og siden bilen er over 10 år, så er det ikke avgifter for det heller..

 

Det vil mao ikke koste deg noe for trimming annet en selve kostnadene for trimmingene alene. Derimot så går du over grensen som er hmm husker jeg ikke om det er 12% ? av den yter orginalt vil det ikke gå foruten at mazda kan gå god for dette og gi deg papirer på det.

- 98' Saab 9-5 2.3t

x 97' e39 523i

x 89' Camry 2.0 xli

x 83' 240 (Julesleda)

Smoking tyres can seriously damage your wealth!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange som lever i drømmeverden... Man får aldri godkjent en normal bil med 1000hk uansett.. Du kan sette på det råeste understellet som finnes, blir ikke godkjent i norge uansett

 

bli det gjort rett skal alt være muli å mannen he penga , å alt bli testa osv.

 

he no dinna granadaen som he 1000+hk som skal være registret

1990 Audi 200 20v tq

1987Audi 90 quattro

1986 Ford sierra 2,0L VRAK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud så masse rart folk "trur"

 

Under en kjapp telefonsamtale med biltilsynet i fjor så sa de at prosentgrensen for hvor mye effekt bilen din kan ha over orginalt er ganske varierende.. de tar det litt på sjønn, men grunnen til at en sånn "grense" finnes er fordi at de ikke klarer å måle effekten helt nøyaktig.. dermed 10% slingringsmonn!

 

Og. hvis bilen var førstegangsregistrert her i Norge for over 10 år siden slipper man å betale avgift ved en eventuell effektøkning.

 

Kilder: Statens Vegvesen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men hvis du skal øke effekten med mer enn 15% eller hva det er så må det skiftes bremser og eventuelt noe på understell. og da kommer det en liten avgift for at det skal bli godkjent inn i vognkort. etter det jeg har skjønt. det var det jeg fikk høre når jeg prata med dem om en bil. for bremsene må tåle effekten. og hvis effekten blir endret så skal det vel skrives et annet tall i vognkort?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men hvis du skal øke effekten med mer enn 15% eller hva det er så må det skiftes bremser og eventuelt noe på understell. og da kommer det en liten avgift for at det skal bli godkjent inn i vognkort. etter det jeg har skjønt. det var det jeg fikk høre når jeg prata med dem om en bil. for bremsene må tåle effekten. og hvis effekten blir endret så skal det vel skrives et annet tall i vognkort?!

 

Eneste "Avgiften" som kan komme, er de få hundrelappene det koster å få BT til å se på bilen...

 

 

Det er IKKE hk avgift på biler som er eldre enn 10 år (evnt vært i norge over 10 år)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår