The Opel Omega Man Skrevet Januar 28, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 28, 2007 Driver å bygger turbo på Omega 2.0 i . Er det noen som har et godt tips om hvordan jeg kan gi motoren mere bensin, uten å kjøpe nye dyser, ecu osv! om det eventuelt går an å justere noe på hjærnen som allerede er der, om det finnes en chip eller lignende? forresten, har ikke testet den noe særlig enda... MEN, den ladet opp til o,8 bar, så sprengtes slangen mellom turboen og innsuget(gammel tøyelig slange):scared Må ha en liten overhaling av turboen før jeg prøver på nytt, den holdt ikke særlig godt på oljen! men pokker det var fett me turbo lyden, å ble vel merkbar forskjell på effekten, men som sagt så fikk jeg ikke kjørt nå lenge før det sa pang, ble vell litt mye trykk når jeg prøvde å dra den på turtall i 3.giret!:hvaskjera takker for raske svar.:deng Siter Biler: * 1996 Mod Opel Omega 2,0 16V Stv * 1963 Mod Chevrolet C10 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thema Skrevet Januar 28, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 28, 2007 hmm.. et godt triks er vel å kjøpe en progressiv bensintrykksregulator (FPR) og så skru bensintrykket opp.. Kjøp deg en lambdasonde og en air/fuel-måler for å se at bilen får passelig med bensin. Prøv deg deretter frem med regulering av bensintrykket til du ser at motoren får passe blanding i alle turtallsregister og ved alle ladetrykk. Bruk søkefunksjonen på forumet, og søk etter bredbåndslambda o.l. Her har du en link som jeg fant på forumet for bare noen dager siden: http://grombil.com/phpBB/viewtopic.php?t=127 Siter John '00 Opel Omega 2,5TDI stasjonsvogn. (Hverdagsbil) '90 Lancia Thema i.e. Turbo 90-modell (Skjært motor, avskilta) + en mengde Opel på samvittigheten. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ferrari Skrevet Januar 29, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 29, 2007 Dersom en justerbar BTR viser seg å ikke være tilstrekkelig kan et tilleggssprut være en muliget. F. eks Haltech F5. Lag et stålrør istedenfor innsugsbelge, fest den med silikonslange og skikkelig klemme. I stålrøret sveiser du en nippel for tilleggsdysa. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
c20let2k Skrevet Januar 29, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 29, 2007 Nå skal det sies at du kjører for høyt trykk i forhold til hva du bør gjøre på en C20NE. Grunntrykket på en C20NE skal være 0.7bar med mindre du har foretatt en komp senking Dysene må byttes til 315cc dyser, det bør holde. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg