caferacer Skrevet Januar 24, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 24, 2007 Jeg driver som tidligere sagt å bygger meg motor. Jeg lurer på hvordan biltilsynet håndterer slike saker? Jeg skal jo ha to dobble 45mm gassere,henger de seg opp i det? Hva med JT 3"eksos og ekstraktor grenrør,blir det for høy lyd? Krever de bremsing av nybygd motor? Jeg har skjønt at dette med de tyske tuv papirene ved montering av bilstein/lesjøfors kan være et problem.Noen som har løst dette uten å bytte BT. Hvis det er noen som har innspill på hvordan jeg skal komme igjennom biltilsynets ryttere på en minst mulig smertefull måte så mottas det med takk!!! Siter Volvo 360(bilcross) 86mod. Volvo 244 78mod,volvo 245 79mod skoda octavia 01mod. Dodge coronet 56mod. Harley xlcr 77mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oeb Skrevet Januar 24, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 24, 2007 240 er godkjent med 220 hk med ventilerte bremser. Er motoren trimmet så mye at den gir over 200 sugehester da? Ville ikke bekymret meg ellers. Men sunn fornuft rår, ha det rent og ryddig, ingen løse slanger og ledninger. JT 3" eksos med to potter for sugemotor er vel godkjent, ekstraktorgrenrøret i seg selv gir neppe noe merkbart høyere støy. Søk litt om det med lesjøfors senkesett, skal uansett ikke være noe problem hvis du ikke møter på noen som vil være vrang. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
caferacer Skrevet Januar 25, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 25, 2007 240 er godkjent med 220 hk med ventilerte bremser.Er motoren trimmet så mye at den gir over 200 sugehester da? Ville ikke bekymret meg ellers. Men sunn fornuft rår, ha det rent og ryddig, ingen løse slanger og ledninger. JT 3" eksos med to potter for sugemotor er vel godkjent, ekstraktorgrenrøret i seg selv gir neppe noe merkbart høyere støy. Søk litt om det med lesjøfors senkesett, skal uansett ikke være noe problem hvis du ikke møter på noen som vil være vrang. Jeg bør nok ligge i overkant av 200hk ja.2,5l maks portet405 topp,men med org ventiler.planet 2mm,ekstraktor grenrør,3"jt,Månen 7kam,to dobble 45 weber. Jeg hørte at i sverige så godkjenner de ikke biler nyere enn 76mod med dobble webere. Mener pedersen sa at jt3" ikke gikk igjennon støymåling. Siter Volvo 360(bilcross) 86mod. Volvo 244 78mod,volvo 245 79mod skoda octavia 01mod. Dodge coronet 56mod. Harley xlcr 77mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GMV Skrevet Januar 25, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 25, 2007 For å si det sånn så bråker en sugis med 45mm webere sinnsykt mye mer enn en std. motor. Eneste problemet jeg kan se for meg er at det går mye uforbrent bensin igjennom motoren (HC), og at CO innholdet er for høyt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BadMikke Skrevet Januar 25, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 25, 2007 jeg tro ikke dette skal bli noe problem ;) det er ikke så mye støy når den bare står stille og går på tomgang ;) er flere rundt her som har fått JT 3" godkjent ;) Siter kjør med vett, ligg bredt! Audi 100 (1988) x Volvo 240GL (1987mod) x Volvo 240GL (1986mod) x Volvo 245DL (1980mod) R.I.P Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.