umek Skrevet Januar 23, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 23, 2007 Har en LS1/T56 kombo som skal i en 1973 Pontiac Firebird. Og siden den T56 kassa har overdrive på 6.gir på 0,50:1 så kan jeg med fordel ha en VANVITTIG "akselrasjons vennlig" utveksling i bakakslingen :) Spørsmålet mitt er om det er noen tommelfinger regel som tilsier maks omdreininger i9 minuttet på en mellom aksling? Hvor mye garanteres de forskjellige til??? (stål, crommoly, alu, kompositt) Anyone?? Siter - Pontiac Firebird Formula 400 1973 - 2008 Mitsubishi Outlander Innstyle+ 22" http://www.bilforumet.no/outlander/230641-mine-outlander-mods-22-a.html#post2559049 - 2000 Peugeot 406 stv (konebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nova68 Skrevet Januar 23, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 23, 2007 Har en LS1/T56 kombo som skal i en 1973 Pontiac Firebird. Og siden den T56 kassa har overdrive på 6.gir på 0,50:1 så kan jeg med fordel ha en VANVITTIG "akselrasjons vennlig" utveksling i bakakslingen :) Spørsmålet mitt er om det er noen tommelfinger regel som tilsier maks omdreininger i9 minuttet på en mellom aksling? Hvor mye garanteres de forskjellige til??? (stål, crommoly, alu, kompositt) Anyone?? Fikk laget sjå uni kardang te chevellen Crommoly dei garanterte 1000hk på stripå. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
umek Skrevet Januar 23, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 23, 2007 Ok, men tenkte helst på RPM jeg da, siden 6.gir på T56 er 0,50:1 så går jo mellom aksel med dobbel fart av motorens RPM. Så vil finne ut hvor høy utveksling jeg kan ha bak, og hvordan teoretisk toppfart det vil gi samt RPM på mellom aksel. Girer jeg for høyt i bakakselen så vil jeg få Über høg RPM på mellom aksel ved høye hastigheter, og det vil vi jo ikke :) Siter - Pontiac Firebird Formula 400 1973 - 2008 Mitsubishi Outlander Innstyle+ 22" http://www.bilforumet.no/outlander/230641-mine-outlander-mods-22-a.html#post2559049 - 2000 Peugeot 406 stv (konebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
umek Skrevet Januar 25, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 25, 2007 Linker til firma som lager custom mellomaksler da???? Ingen som vet? Siter - Pontiac Firebird Formula 400 1973 - 2008 Mitsubishi Outlander Innstyle+ 22" http://www.bilforumet.no/outlander/230641-mine-outlander-mods-22-a.html#post2559049 - 2000 Peugeot 406 stv (konebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chevy350 Skrevet Januar 25, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 25, 2007 UNIcardan og gamle "Kardanakselservice" her i Oslo hvertfall... Ting som bl.a påvirker mellomakselens kritiske hastighet/turtall er som nevnt materiale, og andre ting som diameter, lengde, egenvekt og til en viss grad tykkelse på gods. Lenge siden jeg har lest om dette nå, men jo større diameter på mellomakselen, jo høyere turtall tåler den før egensvingninger tar knekken på den. (Flyttet opp i registeret). Forklar bare den du velger som leverandør hva det skal brukes på, hvordan og så bør de klare å dimensjonere resten. Har forstått det sånn at karbonfiber/kompositt mellomaksler er stumme/"døde", og ikke er turtallsfølsomme - bare synd de er så jævlig dyre... Kompis skal ha 4.10 utv. og T56 i sin Nova, får samma problemstilling der og. Siter Christian '77 Caprice Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VanMan Skrevet Januar 26, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 26, 2008 Hei Er gjerne gått ut på dato den tråden her men, se på sidene til Mark Williams. Der finner du bla. tabell for kritisk turtall for akslinger. Diameter, lengde, material er avgjørende. Mark Williams Enterprises- Homepage Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.