Gå til innhold

Den vil fortsatt ikke starte 3

Ranger emnet


John_gti16

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Vet ikke om alle husker det, men jeg hadde en tråd ute hær for ca 10 månder siden om min Golf GTI. Jeg hadde kjørt i en vanndam og fått stopp pga k&n filteret som var plassert ALT for lavt. Bilforhandleren som jeg kjøpte bilen hos hadde blant annet unnlatt å fortelle meg som kjøper om faren ved denne plasseringen. Jeg jikk til sak mot bilforhandleren og lovte dere å komme tilbake å fortelle hvordan dette gikk. Fikk like før jul svar og jeg hadde fått medhold i saken:)

Dette førte blannt annet til oppslag i lokalavisa...så til dere som opplever lignende...ta saken videre til forbrukerrådet...det koster dere ingenting bortsett fra litt arbeid. I mitt tilfelle sparte jeg 21 000 kroner.

Se utfallet på:

http://www.forbrukertvistutvalget.no/index3.asp?Saknr=20060558

Stå på... golf gti

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke si noe annet en at du har vert meget heldig med dette.

 

Sikker på at du fikk info - og var klar over at dette filteret var montert når du kjøpte bilen.

 

 

Hadde du fult pådrag ( gassen i bunn ) når det skjedde ?

 

Skal vel være glad ikke turboen er røken også ?

Golf 4 gti 99 mod

 

 

x - en del golf 2 er

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke si noe annet en at du har vert meget heldig med dette.

 

Sikker på at du fikk info - og var klar over at dette filteret var montert når du kjøpte bilen.

 

 

Hadde du fult pådrag ( gassen i bunn ) når det skjedde ?

 

Skal vel være glad ikke turboen er røken også ?

 

Visste jo at det sto på k&n-filter, men ikke att hele systeme var ombygd slik at bilen tok inn luft ca 25-35 cm over bakken. Har visst forstått at en del velger å bygge ned luftfilteret for så å putte på ett åpent k&n-filter, vell hær ser dere hva som skjer ved kjøring i regnvær. Jeg har vært heldig ja, men ikke med utfallet, både forbrukerrådet og forbrukertvistutvalget kom frem til dette samme i denne saken.

 

Det som skjedde i motoren min var att vannet kom inn og gjorde slik at stempelringene brente seg fast i stemplet pga hurtig nedkjøling. Det som kunne ha skjedd var bøyde råder, ødelagte stempel og sprukken topp. Hadde 40 km/t med lite gass, det var vell kanskje det som reddet meg. Det kunne også vært fare for turboen ja...

Stå på... golf gti

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår