Gå til innhold

Norske og utenlandske nettbutikker med bilpleieprodukter

Ranger emnet


golfbil

Anbefalte innlegg

Tenkte vi kunne prøve å lage en tråd som samler opp norske og utenlandske nettbutikker som selger bilpleieprodukter av god kvalitet.

 

Norske nettbutikker og vanlige butikker

Jegard Handel AS - selger Meguiar's til en forholdsvis grei pris, og GRATIS frakt! Har også fått inn Glaze-produkter.

Bildeleksperten - selger Meguiar's i meget begrenset utvalg

Panvulk - den offisielle Meguiarsimportøren i Norge. De har en nettbutikk du kan bestille fra.

BilXtra - selger endel Meguiar's produkter. Er du medlem i f.eks. VACN får du 20% rabatt her!

Clas Ohlson - selger Sonax

Bilmateriell - selger Sonax & Autoglym

s100.no - Kvalitetsprodukter for effektiv bil- og MC-pleie - selger P21s produkter - GRATIS frakt hvis man bestiller for over 750 kr.

Swissvax - Høykvalitets bilpleieprodukter i det øvre prissjiktet.

Scandic Shine - Stort utvalg fra bl.a. Chemical Guys, Scholl og Swissvax

Blank Bil - Bredt utvalg med bl.a. Dodo Juice, P21S, Bilt-Hamber, Swissvax, CG, Flex og Makita

Nanolotus - Glassforsegling, mikrofiber, lakkforsegling osv

RB Tuning - Selger bl.a Wolf's Chemicals, Chemical Guys, Pinnacle og Stjärnagloss

Parts & Retards - Forhandler av bl.a. Swissvax, CG, Scholl,Iron X, FOMA

Bilnerden Forhandler av bl.a Bilt-Hamber, Collinite, P21S, Flex

BS Bildeler Forhandler av bl.a Meguiars, 3M, Zymöl og SmartWax

Utenlandske nettbutikker

 

Meguiar's - Meguiar's sin egen nettbutikk. Sender kun innenlands i USA, men sender til din JetCarrier adresse :)

Sparkle Auto - selger HELE sortimentet til Meguiar's til gode priser - og de sender til Norge

Better Car Care - selger Sonüs og Meguiar's til gode priser. Sender til Norge.

Autogeek - selger omtrent alt mulig som finnes. Sender til Norge.

SuperiorCarCare - selger omtrent alt mulig som finnes. Sender til Norge.

Grit Guard - her får du tak i Grit Guard-produktene. Sender til Norge.

Pinnacle Wax - selger Pinnacle produktene. Sender til Norge.

Wolfgang Car Care - selger Wolfgang produktene. Sender til Norge.

Detail City - selger omtrent alt mulig som finnes. Sender til Norge.

Detailers Paradise - selger omtrent alt mulig som finnes. Sender til Norge.

Vertar - Britisk nettbutikk med masse produkter, Meguiar's, P21s, Zymol ++. Tar £19.95 i frakt uansett.

Superspray - sprayflaske som man kobler på slangen, kan fylles med bilshampoo. Her trenger man ikke bruke bøtte, noe som antageligvis reduserer faren for riper i lakken pga. sand etc i vaskebøtta. Tar ikke ekstra betalt for frakt til Norge.

Elite Car Care - Massevis av produkter, sender til Norge, men spør om fraktpris først.

Autobrite Direct - Massevis av produkter og utstyr!

eShine Canada - Massevis av produkter og utstyr!

CCS (UK) - Duragloss - sender til Norge

Shinearama - Stort utvalg og gode priser. Sender til Norge. Tar PayPal

Rubbish Boys - Stort utvalg i bl.a Dodo Juice og Kestrel. Sender til Norge.

CleanYourCar - Massevis av produkter og utstyr!

 

Bilpleieforum/guider

 

bilpleie.no

Detailers Club Norway

Deailingworld

Detailingbliss

 

(fra truhaa)

Autogeekonline Car Detailing Forum

Meguiar's Online

Autopia.org - The Car Detailing & Appearance Authority for All Car Enthusiasts.

 

(Fra Meguiars fan)

ShowCarGarage.com

thepolishman.se :: Index

Paint Care & Detailing

LJ Tradings Bilvårdsforum :: Index

 

 

Frakt fra USA

 

Jetcarrier - du kan handle i amerikanske nettbutikker som ikke sender utenlands, og få det sendt til din egen amerikanske adresse. Derfra blir det sendt med båt eller fly. Vær litt OBS på fraktpriser og pakkestørrelser, da det fort kan bli dyrt om du benytter deg av flyfrakt. Sjøfrakt er langt billigere, men tar mye lenger tid. Husk også at sjøfraktprisen kun gjelder fram til terminal i Tistedal (Østfold) og at pakken også må transporteres videre om du ikke kan hente den selv. Det kan derfor hende at det er like greit å betale noe ekstra for frakt direkte fra nettbutikk hvis du ikke skal handle enorme mengder.

 

Send meg linker og slikt på PM, så legger jeg det inn i første post her. Da slipper vi en tråd som er 100 sider lang på denne :)

Endret av Dr_S
Lagt til butikker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 108
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

  • 4 weeks later...

Ser at nettbutikken som ligger først på listen deres(Jegardhandel) selger Glare produkter, og de selger polishen til 390,- dette er samme produkt som Fireglaze Plus som koster 299 på http://www.bilpleiesentralen.no

Eneste som skiller er at Glare kaller innholdet Glassplexin og i Firegaze for temperaflex.

tok en telefon til USA og fikk dette bekreftet.

Og 100 kroner forskjell på 355 ml er ganske mye......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • 4 weeks later...
  • 2 weeks later...

Vil advare mot sparkle auto. Ledelsen av denne butikken (jeg fikk inntrykk av at en stor butikk som dette ville ha flere personer som hadde ansvaret men virker ikke slik) er en person som mildt sagt er arrogant om problemer oppstår. Løfter om fraktpriser og slikt kan vise seg å være helt feil. For eksempel viste fraktprisen man betalte på forrhånd å ikke inkludere utgiftene fra kai i norge, avgifter og frakt innenlands. Dette var noe som var helt naturlig ifølge denne.

 

Har handlet fra et 30 talls butikker de siste 2 år samt prøvd alt fra sjøfrakt til flyfrakt til diverse ombookinger og ordnet frakt selv. Aldri opplevd slik oppførsel. Gode priser til tross, jeg skal aldri handle der mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Vil advare mot sparkle auto. Ledelsen av denne butikken (jeg fikk inntrykk av at en stor butikk som dette ville ha flere personer som hadde ansvaret men virker ikke slik) er en person som mildt sagt er arrogant om problemer oppstår. Løfter om fraktpriser og slikt kan vise seg å være helt feil. For eksempel viste fraktprisen man betalte på forrhånd å ikke inkludere utgiftene fra kai i norge, avgifter og frakt innenlands. Dette var noe som var helt naturlig ifølge denne.

 

Har handlet fra et 30 talls butikker de siste 2 år samt prøvd alt fra sjøfrakt til flyfrakt til diverse ombookinger og ordnet frakt selv. Aldri opplevd slik oppførsel. Gode priser til tross, jeg skal aldri handle der mer.

Har selv handlet fra Sparkle Auto 2 ganger uten problemer (annet enn en knust 1 liters flaske med Megs #80 som ble sendt på ny til meg fra butikken), men jeg har fått det sendt med vanlig EMS-post. Du har kanskje fått fraktprisen levert med båt til kai i Norge, hvorfra du selv måtte besørge videre frakt? Lett å misforstå fraktterminologi hvis man ikke driver med det til daglig.. http://en.wikipedia.org/wiki/Incoterm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv handlet fra Sparkle Auto 2 ganger uten problemer (annet enn en knust 1 liters flaske med Megs #80 som ble sendt på ny til meg fra butikken), men jeg har fått det sendt med vanlig EMS-post. Du har kanskje fått fraktprisen levert med båt til kai i Norge, hvorfra du selv måtte besørge videre frakt? Lett å misforstå fraktterminologi hvis man ikke driver med det til daglig.. http://en.wikipedia.org/wiki/Incoterm

 

Som jeg selv skriver, har mer erfaring enn de fleste når det gjelder handel fra det store utland. På det meste hadde jeg ca 20 forsendelser i måneden både til min egen bil, til andre samt annet. Når man skriver til en selger:

 

"kan du gi meg totalpris på disse varene inkludert fraktpris levert hjem til meg" så forventer jeg faktisk akkurat det. Mailet da også ca 15 ganger frem og tilbake da ordren var ganske så stor. Hadde tidligere handlet hos de flere ganger uten problemer. Ville bare advare om at de er utrolig usaklige og useriøse hvis det først skulle vise seg at de har hatt kommunikasjonsproblemer, evt har skjulte kostnader. Hadde det ikke vært for dette hadde det ikke vært noe problem.

 

Jeg vil ikke anbefale noen å handle med en forretning som truer med å sorteliste kundene sine hos hele amazon eksempelvis som svar når man spør hva som skjedde med avtalen inkludert frakt. Hvor gøy er det å få 10 000 kroner i ekstra utgifter. Dette var jo ment som et tilbud de skulle gi meg siden jeg handlet såpass mye. Det endte jo opp med å koste mer enn om jeg hadde handlet på vanlig vis med flyfrakt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk nyhetsbrev fra autogeek som gir 15% rabatt frem til 29. mai (Memorialday-tilbud), med noen få unntak.

Man skal bare skrive inn MEMORIAL07 på felt for "coupon code".

 

Gjelder ikke allerede plasserte ordrer. Synd for meg som har bekreftet ordren, men venter på mail om pris på frakt.

 

Mvh

 

Gøffe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår