Gå til innhold

trenger nytt batteri og trenger hjelp??

Ranger emnet


maxhp

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har en Golf TDI 96 mod 1.9l. her om dagen ville ikke bilen starte og jeg fant ut at 4 av cellene i batteriet var ubrukelige. så jeg har et lite problem med hva jeg skal kjøpe. Er 16 år og har nokså liten peiling på hva som er bra.Hvis noen hadde hatt noen tips hadde det vært til sinnsyk god hjelp.Skal sette inn noen høytalere og forsterker så batteriet må kunne drive dette.

 

Takker for alle svar=)

KJør klasse kjør stil, kjør japsebil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hovedspørsmålet her er vel hvor mye/hvor bra trådstarter egentlig trenger.. er lite vits i å bruke alle pengene sine på å kjøpe kinetikbatterier i hauger og lass hvis det bare skal brukes på en cd spiller og en biltemaforsterker..

 

vil heller tro ett optima red eller yellowtop er ett mer økonomisk valg med det han nevner i topic..

 

kom gjerne med mer spesifikt hva slags strømbruk den her forsterkeren som skal inn har.. litt lettere å gi ett skikkelig råd for alle i tråden da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du burde handle etter hvilke behov du har.

skal du stappe sykt mye bilstereo i bilen så er vel det beste valget kinetik, men da må du jo betale der etter også.

et mer økonomisk valg ville ha vært optima batteriene ( red top eller yellow top, forskjellen på de trur jeg var at red top levere mer ved kaldt start)

betalte 1800 for red top på felleskjøpet:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du burde handle etter hvilke behov du har.

skal du stappe sykt mye bilstereo i bilen så er vel det beste valget kinetik, men da må du jo betale der etter også.

et mer økonomisk valg ville ha vært optima batteriene ( red top eller yellow top, forskjellen på de trur jeg var at red top levere mer ved kaldt start)

betalte 1800 for red top på felleskjøpet:)

 

Det er ganske god forskjell på gele og AGM batterier utenom bilstereosammenheng også, bare sånn at det er sagt.

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var en tur i byen idag innom steder som solgte batterier.

Var bare et sted jeg fant som solgte gelebatterier, han hadde Optima Red Top og Oddyse elns. Optima Red Top må isåfall bli valget mitt, da det ikke kosta skjorta, så fikk en pris på det på 1700, er det dyrt for det batteriet?

 

Er dette et helt okay batteri?

Lupo GTI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var en tur i byen idag innom steder som solgte batterier.

Var bare et sted jeg fant som solgte gelebatterier, han hadde Optima Red Top og Oddyse elns. Optima Red Top må isåfall bli valget mitt, da det ikke kosta skjorta, så fikk en pris på det på 1700, er det dyrt for det batteriet?

 

Er dette et helt okay batteri?

 

spørs på hva du skal bruke det til. skal det bare brukes som startbatteri fungere optima red top som bare juling!

etter å sjekket opp litt om optima batterier så viser det det seg at dodge viper gts team oreca (trur det var navnet) bruker optima batteri:) det er jo en betryggende tanke:)

optima fungerer også godt til bilstereo bruk siden et slikt gelebatteri tåler dype utladninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår