Gå til innhold

PenetraTor's Supra MK3 - værsting motor.

Ranger emnet


PenetraTor

Anbefalte innlegg

Hei,

Gromt prosjekt du har :-)

 

Kan godt komme på besøk til meg og glemme girkassen din!! haha..

Hadde du forresten giddet å målt opp noe for meg?

 

Tenker på innsugsportene, diameter og avstand og slikt.

Jeg ser man får jo kjøpt ferdige gromme supra mk3 innsug fra statene feks. og jeg har jo selv en sekser.

 

På motoren min er det ikke helsveist, men noen gummi "slanger" som holder innsug fast i rørstubber som er skrudd i toppen.

 

Jeg lurte egentlig på om jeg kunne kjøpt sånn supra innsug, kappet av rørene og skjøtet det sammen med silikonslanger.

(twinturbo bruk).

 

jge kan jo ikke sveise, så jeg har ikke mulighet å sveise det sammen desverre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 190
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skal smugtitte litt på deg i drivstoffsammenheng tror jeg. Kan ikke se returen fra fuelrailen din på skissa, men den kommer vel vil jeg tro.

 

det er den som er på toppen av swirlpoten. men jeg har glemt returen fra swirlpot til tanken ser jeg :P

Toyota Supra MKIII Turbo

 

prosjekt monster 7M

http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=156599

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Gromt prosjekt du har :-)

 

Kan godt komme på besøk til meg og glemme girkassen din!! haha..

Hadde du forresten giddet å målt opp noe for meg?

 

Tenker på innsugsportene, diameter og avstand og slikt.

Jeg ser man får jo kjøpt ferdige gromme supra mk3 innsug fra statene feks. og jeg har jo selv en sekser.

 

På motoren min er det ikke helsveist, men noen gummi "slanger" som holder innsug fast i rørstubber som er skrudd i toppen.

 

Jeg lurte egentlig på om jeg kunne kjøpt sånn supra innsug, kappet av rørene og skjøtet det sammen med silikonslanger.

(twinturbo bruk).

 

jge kan jo ikke sveise, så jeg har ikke mulighet å sveise det sammen desverre..

 

jeg vet om èn man får kjøpt 7M-gte innsug av i statene det er Ron Ramirez, men han bruker orginale runners, som er støypt sammen to og to, så det er nok ikke egnet til ditt bruk, innsugsportene på 7M toppen er ovale, dine er nok runde vil jeg tro.

Toyota Supra MKIII Turbo

 

prosjekt monster 7M

http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=156599

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har fått gjort litt idag å, mens jeg venter på ARP og Crower fett så jeg får montert motoren.

 

lagd ferdig den andre braketten til pumpene.

DSC00495.jpg

samt lagd en brakett til bensinfiltra:

DSC00496.jpg

DSC00497.jpg

hullsaga mi var litt for liten, så hullene må freses litt:

DSC00502.jpg

men brakettene til pumpene sitter som et skudd:)

DSC00500.jpg

DSC00501.jpg

har også fått lakkert frontbjelken min før den ruster istykker:P

DSC00498.jpg

DSC00499.jpg

Toyota Supra MKIII Turbo

 

prosjekt monster 7M

http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=156599

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pumpene ble veldig bra! Når før du satt dem i bilen?

 

blir ikke før om en stund enda. får forhåpentligvis resten av AN koblingene mine, samt slanger over helga. å få motor/blokk neddi bilen før jeg drar ut på bøljan blå igjenn er 1. prioritet, slik at jeg får se om innsuget mitt blir for stort el ikke.

 

når det gjelde brakettene så er di ikke så jævlig fine i finishen, det er jo litt begrensa hva du får til med hullsag og vinkelsliper kontra fres :P men etter litt pussing, polering og blåanodisering av toppen på brakettene tror jeg det ferdige resultatet vil bli bra :D

Toyota Supra MKIII Turbo

 

prosjekt monster 7M

http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=156599

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår