COSNORGE Skrevet Januar 26, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 26, 2007 Har skrudd litt i kveld å finni ut hvis jeg stiller ned ladetrykket med 0.1 kg så forsvinner kuttinga. Men da tåler jo ikke bilen mere enn 0.9kg trykk før den begynner å kutte, hva faan er det for noe tull:) er det noen som veit åssen det går ann å få fixa problemet?? Siter 96 960 T5 06 ML320CDI AMG 02 A4 1.8 TQ S-line // Gatebil Crew // Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
anbhovl Skrevet Januar 30, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 30, 2007 Har skrudd litt i kveld å finni ut hvis jeg stiller ned ladetrykket med 0.1 kg så forsvinner kuttinga. Men da tåler jo ikke bilen mere enn 0.9kg trykk før den begynner å kutte, hva faan er det for noe tull:) er det noen som veit åssen det går ann å få fixa problemet?? Hei. Var noen andre innpå her som hadde samme problemet. Husker ikke helt hva de gjorde, men husker det var noe med Chippen. Mulig jeg har lagret det hjemme, så kan skjekke opp i det. Digg bil du har forresten... ser den ligger til salgs:P.. Lykke til;) Siter - 1985 Audi 90 2.2 10V Turbo - 1992 Audi S4 2,2 20V Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
COSNORGE Skrevet Februar 1, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2007 Hei. Var noen andre innpå her som hadde samme problemet.Husker ikke helt hva de gjorde, men husker det var noe med Chippen. Mulig jeg har lagret det hjemme, så kan skjekke opp i det. Digg bil du har forresten... ser den ligger til salgs:P.. Lykke til;) Ja prøver å selge, men ikke noe stress, men kommer en med nok penger selger jeg, har andre planer :) Fint hvis du kan sjekke litt, men etter det jeg kan finne ut så er det chippen som styrer dette "kuttproblemet" jeg har så mulig jeg må bytte til en annen type chip som ikke har denne funksjonen i seg?? Siter 96 960 T5 06 ML320CDI AMG 02 A4 1.8 TQ S-line // Gatebil Crew // Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R_Style Skrevet Februar 1, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2007 Ja prøver å selge, men ikke noe stress, men kommer en med nok penger selger jeg, har andre planer :) Fint hvis du kan sjekke litt, men etter det jeg kan finne ut så er det chippen som styrer dette "kuttproblemet" jeg har så mulig jeg må bytte til en annen type chip som ikke har denne funksjonen i seg?? "Ladetrykks-sperra" sitter i chipen, så ville ha satset på å prøvd en annen chip... Er jo det letteste å bytte for å feilsøke på dette problemet... Siter 745 Turbo - 275,5 HK / 476 Nm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
COSNORGE Skrevet Februar 1, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2007 "Ladetrykks-sperra" sitter i chipen, så ville ha satset på å prøvd en annen chip... Er jo det letteste å bytte for å feilsøke på dette problemet... Ok, men hvem selger da de beste og billigste chippa som gir mest effekt?? Kan man bytte chip selv på disse bilene eller må de loddes av en som har peil? Siter 96 960 T5 06 ML320CDI AMG 02 A4 1.8 TQ S-line // Gatebil Crew // Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AC^ Skrevet Februar 1, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2007 Viking chip koster vel en 1500,- trur jeg... Mange her som skryter av det har jeg sett, så er vel et ganske bra chip det.. Siter Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986 Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
biohazard Skrevet Februar 1, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2007 Hvor sitter den hjernen hen,sån helt nøyaktig. Titta, men så den ikke Siter Volvo 940 Turbo Intercooler (1996) t34, 968dyser, 3"lmm, spesial chipær, stor cooler, Opel Vectra A 2.0i (1993) SOLGT Bilen min: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=155639 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R_Style Skrevet Februar 1, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2007 Ok, men hvem selger da de beste og billigste chippa som gir mest effekt?? Kan man bytte chip selv på disse bilene eller må de loddes av en som har peil? Vikingchip selger chipper for en meget kurrant pris, å de fungerer bra! (Turboperformance her på BF) Ecomax Chip`n må vel være den likeste for deg, 1500,- Chip`n sitter i sokkel som bare kan nappes inn/ut, ikke noe lodding etc... Siter 745 Turbo - 275,5 HK / 476 Nm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R_Style Skrevet Februar 1, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2007 Hvor sitter den hjernen hen,sån helt nøyaktig. Titta, men så den ikke Sitter bak deksel nede ved gulvet på passasjersiden, på høyre side... Når du tar av dekselet der, så greier du ikke å unngå å se den... Siter 745 Turbo - 275,5 HK / 476 Nm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
biohazard Skrevet Februar 1, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2007 Titta oppunder bak hanskerom jeg. Alt hatt for meg at den satt der. Men titte der da. Siter Volvo 940 Turbo Intercooler (1996) t34, 968dyser, 3"lmm, spesial chipær, stor cooler, Opel Vectra A 2.0i (1993) SOLGT Bilen min: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=155639 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
anbhovl Skrevet Februar 1, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2007 Søkte litt rundt: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=142451&highlight=Bilen+kutter Problemet løses ved å bytte til annen Chip. Eller kjøre på 0,9bar;) hehe Lykke til da:) Siter - 1985 Audi 90 2.2 10V Turbo - 1992 Audi S4 2,2 20V Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
COSNORGE Skrevet Februar 14, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2007 Her er roten til alt vondt :) KCRacing i Sverige har sikker bra chipper, men er vel også veldig opptatt av motorens holdbarhet så de har satt en turbotrykksperre i chippet på 1Kg. Løsning: bestilt nytt chip type Viking Ecomax. Kommert tilbake med oppdatering når nytt chip er utprøvet:) NB!! Hvis noen er interessert i det gamle chippet er det bare å si i fra:volvsmile Siter 96 960 T5 06 ML320CDI AMG 02 A4 1.8 TQ S-line // Gatebil Crew // Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest trogha Skrevet Februar 15, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 15, 2007 Hadde samme problem med min 93 ft..etter mye om og men fant jeg ut at det var et bittelite hull i membranet i den org. avl.ventilen på turboen. På volvo sa dæm at æ måtte kjøpe ny turbo vest æ skulle ha nytt membran.....monterte dumpventil og så va alt i orden:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
biohazard Skrevet Februar 16, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2007 Volvo_tg: Det var jo en gangske mye billigere løsning å velge dumpventil da!Sjekt å vite, vis jeg får problem med det Siter Volvo 940 Turbo Intercooler (1996) t34, 968dyser, 3"lmm, spesial chipær, stor cooler, Opel Vectra A 2.0i (1993) SOLGT Bilen min: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=155639 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg