Meto3 Skrevet Januar 14, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 14, 2007 Jeg trenger å avskilte bilen i februar, da den egentlig skal på eu-kontroll. For å få utsatt det. Er det mulig? Bare noen måneder. Og hva koster det da og få PÅ skiltene igjen? Jente 22 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ZAbatmaN Skrevet Januar 14, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 14, 2007 Trodde det var mulig å få utsatt EU kontrollen jeg(innen et visst tidsrom seff) Uten at jeg skal si dette sikkert. Siter 91 volvo 740 81 pontiac Grand Prix[phat square] 72 vw boble[go biln] [x]93 bmw 525i[x]87 vw golf[x]85 mercedes 190e[x]97 audi a4q [x]83 opel manta Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VwDude Skrevet Januar 14, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 14, 2007 koster jo ikke noe ekstra sånn sett.. annet enn at du kanskje må betale årsavgiften.. men det vet jeg ikke sikkert.. men hvorfor avskilte den pga eu? bedre og fikse den til eu og beholde skiltene da? :) Siter 1,8T Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zoom Skrevet Januar 14, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 14, 2007 Kan vel sende inn søknad, har hørt at det ikke er noe problem å få utsatt det i en måned iallefall.. Hvor lenge har du tenkt til å vente? Siter Saab 9-3 1.8t Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
shibbymann Skrevet Januar 14, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 14, 2007 Sålenge man henter skiltene innen 6måneder så skal det ikke koste noe å få tilbake skiltene!(foruten årsavgift om denne ikke er betalt) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RaT Skrevet Januar 14, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 14, 2007 hvis du bare mangler eu så beholder du skiltene... de kommer ikke å henter skiltene hvis ikke bilen står på gata.. og så fort bilen er eu godkjent kan du kjøre igjenn... du får ikke utsettelse på eu kontrollen uansett...har prøvd... Siter 1989 Audi Coupe 2.3E 1990 Volvo 740 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Meto3 Skrevet Januar 14, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 14, 2007 Får verksted kostnader på mellom 8000-12000 for å få den eu-godkjent, har ikke mulighet til det nå. Isåfall må jeg utsette å ta lappen i tre-fire mnd. Meningsløst å betale på en bil som bare står her. Vil utsette om mulig. Så hvis jeg avskilter, kan jeg sette de på igjen innen seks mnd, så lenge jeg utfører eu-kontroll og årsavgift rett før "påskiltinga", uten noen kostnad? Har jeg forstått det riktig, gutter..?:morph: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cordoba dude Skrevet Januar 14, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 14, 2007 du beholder skiltene... så får du ett brev som sier at du enten må godkjenne bilen, eller levere skiltene.. alternativt henter de skiltene for deg, om de finner bilen... du KAN levere skltene på OPPBEVARING på trafikkstasjonen, men eg personlig ser ikke vitsen.. du beholder skiltene, og tar kontrollen når det passer deg.. Siter Å kjøre bil uten musikk, er som å pule alene... http://www.bergen-gatebilklubb.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbotrille Skrevet Januar 15, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2007 Årsavgiften MÅ betales innen 20. mars for å unngå straffegebyr (som det så fint heter) uansett, hvis du ikke velger å vrake den innen denne datoen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Incognito Skrevet Januar 16, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2007 Årsavgiften MÅ betales innen 20. mars for å unngå straffegebyr (som det så fint heter) uansett, hvis du ikke velger å vrake den innen denne datoen. Er det ikke innen nyttår da? hvis man først har beholdt skiltene inn i det nye året får man krav på årsavgift? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marvil Skrevet Januar 16, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2007 Er det ikke innen nyttår da? hvis man først har beholdt skiltene inn i det nye året får man krav på årsavgift? Dersom bilen avskiltes og vrakes innen 20. mars frafaller kravet.. :) Avskiltes og vrakes bilen før 1. juli, slipper man unna med halve avgifta. Siter » [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004 » [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt » [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kr0lle Skrevet Januar 16, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2007 Unskyld hvis jeg stjeler tråden her, men etter å ha lest her ble jeg litt usikker; Jeg har en Golf på vei, skiltene på denne var levert inn før nyttår en gang. Når jeg skal ha skilter på denne til neste år (så nært etter 01.01.08 som mulig) må jeg da betale årsavgift for dette året? Slik jeg har forstått det må jeg kun betale årsavgift for neste år, siden bilen ikke hadde skilter dette året. Siter - VW Golf II GTI - RIP - VW Golf II GTI 16v & 1.6 CL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marvil Skrevet Januar 16, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2007 Om bilen var avregistrert per 1.1.2007, og ikke skal påskiltes før tidligst 1.1.2008, slipper du å betale årsavgift for i år. :) Siter » [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004 » [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt » [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_S Skrevet Januar 16, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2007 Hvis det koster deg 12 000 å få bilen eu-godkjent, er det ikke billigere totalt sett å kjøpe en annen bil? Siter Bilforumet.noAdministrator-96 BMW 328i Touringx -92 BMW 318iS Coupé Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
helavegen Skrevet Januar 17, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 17, 2007 Vet jo ikke hva slags feil trådstarter har fått på bilen i denne eu-kontrollen, men dyrt ble det. En "utvei" kan være å ta en ny eu-kontroll på et annet verksted og håpe på at de finner færre feil. Er jo kjent at enkelte verksteder er unødvendig pirkete, så å bruke kr.500 på en second opinion/ny kontroll kan være penger spart. Eller tapt.. Står også å lese om her: Selv om det koster noen hundrelapper ekstra, kan det ofte være lurt å la flere foreta EU-kontrollen, eller periodisk kontroll, som det heter på det offisielle språket. Om bilen kontrolleres av flere og bilen må repareres, kan bileieren selv velge hvilken "mangellapp" som skal følges opp. Det er nemlig bare godkjenningen og ikke mangellappene, myndighetene registrerer http://forbruker.no/bil/nyheter/article1204571.ece Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg