Gå til innhold

Politiet vil beslaglegge fartsbiler

Ranger emnet


RS2

Anbefalte innlegg

Politiet vil beslaglegge fartsbiler

 

Politiet vurderer å beslaglegge biler, for å få slutt på kappkjøringen på norske veier. Også politikere tror dette kan være et effektivt virkemiddel.

 

 

Tiltak. -Jeg ser ingen andre tiltak som kan ha noen effekt på denne gruppen enn å ta fra dem bilene, sier Einar Holstad (kr. f.) i Stortingets justiskomité.

 

Etter at Aftenpostens skrev om den organiserte kappkjøringen utenfor Molde, varslet Holstad i går at han kommer til å ta opp kappkjøringsproblemet med justisminister Odd Einar Dørum.

 

-Dette foregår trolig flere steder. Det er ekstremt og farlig, og viktig å få bukt med, sier Holstad.

 

Politiet kan allerede i dag, med hjemmel i straffeloven, beslaglegge kjøretøy som gjentatte ganger blir brukt til store Annonse

 

 

fartsoverskridelser. Likevel er det sjelden politiet benytter seg av denne muligheten.

 

-Men nå er det ikke lenger så fremmed å tenke i de baner. Jeg ser derfor ikke bort fra at vi i ekstreme tilfeller kommer til å benytte oss av denne muligheten oftere, sier lensmann Ola Hals i Fræna, nabokommunen til Molde.

 

En tusen meter rett riksveistrekning mellom Fræna og Molde har de siste ukene vært brukt til organisert kappkjøring. Ifølge bilister og vitner skal farten ha vært over 250 km/t.

 

-Det nytter ikke med holdningsskapende arbeid mot denne gruppen av bilister, mener Einar Holstad.

 

Politiet vedgår at inndragning av førerkort har liten virkning i forhold til enkelte ekstreme råkjørere. En mulig fengselsstraff et halvt år frem i tid skremmer heller ikke. Politiet opplever derimot at disse bilistene har et sterkt eierforhold til bilene.

 

 

Dette har så klart noe med dette å gjøre Norske ungdommer kappkjører i 250 km/t

One life. Live it!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Magnus

ja dette kommer nok til å fungere....

 

For da kommer sikkert mange til å stoppe...not

selv for relativt små fortredelser kommer mange til å stikke ifra

 

Jeg vet hva jeg hadde gjort ihvertfall.

 

M

 

Helt ennig Magnus vi får gi gass så slipper vi å kjøpe nye biler. (Selv om jeg skal selge)

One life. Live it!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Håkon A

''ja heisann det er fra politiet...snakker jeg med BMW Norge?....kan ikke dere slutte å importere biler med over 150 hk. det er så mange som kjører for fort?''

:D

 

 

LOOOOOOOOOOL

 

Hva m sånn sperre som de har i lastebilene da.. :D (ironi onkel)

"fuck the respect - I want the bitches!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De kan jo få prøve å ta fra meg Audien min!!!!Da skal jeg vise snuten getaway in norway så det suser etter!!!Kjører til det er tomt for bensin og så kjører jeg på startern resten.........POTET-NORGE SIER JEG BARE!!!!!!AT DET GÅR ANN!!!!!!! anger2 anger2 anger2 anger2 anger2 anger2 anger2

`96 VW Golf TDI "90" og `06 Skoda Octavia L&K 1.9 TDI 4x4 stv konebil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Audi quattro turbo

De kan jo få prøve å ta fra meg Audien min!!!!Da skal jeg vise snuten getaway in norway så det suser etter!!!Kjører til det er tomt for bensin og så kjører jeg på startern resten.........POTET-NORGE SIER JEG BARE!!!!!!AT DET GÅR ANN!!!!!!! anger2 anger2 anger2 anger2 anger2 anger2 anger2

 

He he he :D

Ja jeg tror jeg hadde gjort det samme... Eller så kan vi jo kjøpe skikkelige dårlige biler (ikke EU godkjente) å kjøre med dem for da gjør det jo ikke noe om de beslaglegger dem ;)

(men det er jo nesten farligere da....)

"I'm so smart I'm practically retarded"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår