Gå til innhold

kicker forsterker mono vs 2kanals til subb

Ranger emnet


maxhp

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på hvilken forsterker som ville vært best til å bruke på en

Kicker L7 750WRMS duel 4Ohm såm kan parallell kobles i 2Ohm eller 8Ohm.

 

jeg lurer på hivlek forsterker som ville vært best til å bruke på subben:

 

Kicker forhandler

 

2006 Kicker ZX850.2

 

2-Channel Amp Specifications

 

Amplifier Type: 2-channel

 

RMS Power @ 4 Ohms: 295W x 2 @ 14.4V

 

THD at 4-Ohm RMS Power: <1 %

 

Bridged RMS Power @ 4 Ohms: 850W x 1 @ 14.4V

 

Speaker Level Inputs: yes

 

Preamp Outputs: yes

 

Built-In Crossovers: HP/LP

 

Bass Boost: 0-18 dB

 

Frequency Response: 20-20,000 Hz

 

Signal to Noise Ratio: 93 dB

 

 

Features:

 

Advanced chassis with extruded aluminum heatsink

MOSFET class A/B power supply

Top-mounted controls

KickBass 0-18 dB variable bass boost at 40 Hz

Variable 50-200 Hz high- or low-pass crossover with 12 dB/octave slope

High level or low level inputs (125mV-10V)

PreAmp Signal Transfer (PAST) RCA outputs

Delayed turn-off logic circuit

Soft start turn-on circuit for reduced startup load

Short circuit, Over-voltage, Reverse polarity, Thermal overload (SORT) protection

Included remote KickBass control

Fully CEA-2006 compliant specifications for real-world power

 

ELLER:

 

Kicker forhandler

 

2006 Kicker ZX1000.1

 

 

Subwoofer Mono Amp Specifications

 

Amplifier Type: Mono

 

RMS Power @ 4 Ohms: 500W x 1 @ 4 ohms

 

THD at 4-Ohm RMS Power: <1 %

 

Bridged RMS Power @ 4 Ohms: 1,000W x 1 @ 2 ohms

 

Speaker Level Inputs: yes

 

Preamp Outputs : yes

 

Built-In Crossovers: LP

 

Bass Boost: 0 - 18 dB

 

Frequency Response: 25-200Hz

 

Signal to Noise Ratio: 60 dB

 

Model ZX1000.1 Fuse 100A PowerGroundWire 1/0GA

 

Features:

 

Advanced chassis with extruded aluminum heatsink

Efficient class D circuitry

Top-mounted controls

KickBass 0-18 dB variable bass boost at 40 Hz

Variable 50-200 Hz low-pass crossover with 24 dB/octave slope

Defeatable 25 Hz subsonic filter

High level or low level inputs (125mV-10V)

PreAmp Signal Transfer (PAST) RCA outputs

Delayed turn-off logic circuit

Soft start turn-on circuit for reduced startup load

Short circuit, Over-voltage, Reverse polarity, Thermal overload (SORT) protection

Included remote KickBass control

Fully CEA-2006 compliant specifications for real-world power

 

hvilken ville vært best??

all hjelp takkes for

KJør klasse kjør stil, kjør japsebil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gå for monoblokka å du blir garantert fornøyd. jeg kobla igår en dynabel bf4501 på en s12L7d2, dvc 2ohm. blir sagt dynabel`en skal gi ca 1200w i 1ohm, og kickeren slukte hver watt i en lukket kasse på ca 50L ;)

L7`en er ikke så altfor lettdreven og den 2kanaleren vil ikke tåle 2ohm mono, vil berre få plager med at protection slår inn og kobler ut alt, i tillegg til at det normalt ikke gis garanti på forsterkere som blir brukt til noe de ikke er laget for. og i 8ohm mono vil 2kanaleren gi ca.400w, noe som vil bli oki, men L7`våkner til live når den får 700w++.

og du vil sikkert ikke legge merke til så mye forskjell på "kontrollen og lydkvalitet" om du har L7`n på en 2kanaler brokoblet i 8ohm eller på en monoblokk i 2ohm.. vil nok tørre å si at en zx1000.1 har nok kontroll og krefter til å holde en L7 i sving på en skikkelig måte.

 

når det gjelder brokobling og slikt så er en 4ohm stabil 2kanaler beregnet for en 4ohms last målt på terminalene..

ikke bry deg om hva den vil "se" innvendi.. gå ut ifra hva produsenten sier om hvilke watt den leverer i hvilke ohm.. og det er ohm som er målt på terminalene.

sier de 4ohm stable mono/bridged, ja så er det totalt oki med en 4ohms subb... ved 4ohm brokoblet vil hver av kanalene se det som 2ohm..men det er fortsatt 4ohm mono..og det er derfor effekten blir doble utifra 2x 4ohm stereo, og totalen av 2x 2ohm stereo.

slik utregning av watt er vel teoretisk..men en god forsterker med god strømforsyning burde kunne forsvare slike tall.

1986 bmw 318i

1987 Ford Escort xr3i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår