T0mmen Skrevet Januar 20, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 20, 2007 Jeg har en Best Tools fres, og det var med noen sånn sentergreier der, men den funker ikke til diameter fresing:( Trenger en bits med løpehjul for å frese spor i en baffelring jeg, og den bitsen koster hele 799,- hos installbay.no og det syns jeg er noe dyrt.. Siter Vw Golf '86 Rat Look 16vT - prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Freemason Skrevet Januar 20, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 20, 2007 Faen helt sjef dette her gutten! Håper lydbildet blir bra også, siden selve instalasjonen ser så proff ut som den gjør.. Siter "Hvorfor kan ikke kvinner rygge?" Gutten bygger amatør anlegg: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=111618 http://www.bilforumet.net/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fiesta_xr2i Skrevet Januar 20, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 20, 2007 var lett å frese ut rett 'baffelspor' ja men får ikke mindre dia enn ca 18 cm på den store fresen tommen : er ikke altid best-tools er ' best ' men oftest :D Siter 2001 mondeo Tddi stv 87/91 sierra cosworth 4x4 x 92 fiesta xr2i 1,8 16v x 88 sierra sedan x 90 sierra combi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tohola Skrevet Januar 21, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2007 Freemason: Får satse på at lyden blir brukbar, vist ikke så har jeg et prosjekt på gang fremst i bilen som også kommer til å lage litt golåt. :-D Fiesta_xr2i: Neste gang jeg kommer hjem regner jeg med jeg har med meg en ny litt mindre håndoverfres til sånne små kosejobber. Best-tools er noe jeg hater, derfor er det tradisjon at noen kompiser kjøper det til meg til jul. Derfor finnes det blant annet ei Best-tools skrumaskin i skogen ovenfor garasjen. Hadde aldri trodd jeg skulle klare å kaste så langt! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cossie power Skrevet Januar 21, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2007 den bass kasse løsningen ser litt kjent ut....:blunk: Siter Cosworth,the search for power. prosjekt electric orange :http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=125413 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tohola Skrevet Januar 21, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2007 Tralalala.. hehe ;-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
egoist Skrevet Januar 21, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2007 den bass kasse løsningen ser litt kjent ut....:blunk: hehehe, synes jeg hadde sett noe slikt før selv! :disco Siter 90' Ford Sierra 2wd DOHC-T 05 Jumpy X-Diverse ***Ford*** Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fiesta_xr2i Skrevet Januar 21, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2007 cossie power : vi har vell en bedre løsning på bakplaten ?? :P Siter 2001 mondeo Tddi stv 87/91 sierra cosworth 4x4 x 92 fiesta xr2i 1,8 16v x 88 sierra sedan x 90 sierra combi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tohola Skrevet Januar 23, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 23, 2007 Da ble kassen og bunn tilsidesatt å jeg startet på med sidene. Bunn til sidepanelene. MDF ble byttet ut med kryssfiner. Sidepanel ble kappet ut. Litt vold og tilpassing. Så startet hodebryet med hengslen. Hvordan skulle dette løses? Da er det fint med en bror som ikke er så overvektig som undertegnede. Slo igjen luka litt. Å vips kom han ut igjen med bilde av hvordan det så ut og han hadde streket opp hvor hengselen går. Etterhvert ble vi lei av prøvinga og skrudde heller hengselen løs fra luka. Så fikk den henge der å dingle. Etter litt kapping og liming og kuking ser det idag slik ut. Etterhvert blir det betydelig avrundede former og ei luke med glass mitt på plata. Bak der tenker jeg å skjule Play Station 2 eller noe sånt. Foreløpig ser ramma i bunn slik ut. Har gått med noen meter stål på den. Det var i hovedtrekk det som har skjedd i jula, nå er det 1 mnd til noe mer skjer med bilen. :shake Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pipen Skrevet Januar 24, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 24, 2007 Hvorfor så lenge? Ser jo meget flott ut dette her gutten:popcorn Siter - 1975 Volvo 242L : Pioneer, Soundream. - 1975 Audi 50LS "Doris": Skal bli rustfri. - 2003 Audi A4 Sline: Bruksvogn. Foreløpig orginal. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fiesta_xr2i Skrevet Januar 24, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 24, 2007 hehe , bilens eier er i kongsberg , å bilen står helt oppi nord trøndelag .... blir langt å pendle til garasjen Siter 2001 mondeo Tddi stv 87/91 sierra cosworth 4x4 x 92 fiesta xr2i 1,8 16v x 88 sierra sedan x 90 sierra combi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tohola Skrevet Januar 24, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 24, 2007 Grunnen til at det er at jeg går på teknisk fagskole i Kongsberg, mens bilen står der jeg egentlig bor, altså Rørvik i Nord Trøndelag. Så med andre ord er det ca 90 mil mellom meg og bilen store deler av året. Så jeg sitter å planlegger å tenker ut hva jeg skal gjøre om kveldene når jeg sitter her på hybeln, å når jeg kommer hjem er det "intensiv" jobbing. Kommer noen oppdateringer etterhvert, skal blant annet få skjært ut noen stålrammer og glassruter. Skal til KennethB å trekke opp dørpanelene. Dette er planer nå før vinterferien om 1 mnd. Nå sitter jeg å tegner el.skjema for setene som skal inn, en time med tegning gikk til helvette da AutoCAD klikket. Så nå sitter jeg småforbanna på meg selv for at jeg ikke hadde vett til å lagre og tegner opp alt på nytt igjen. Fikk heldigvis tatt en utskrift først så jeg har noe å gå etter. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
installbay Hamar Skrevet Januar 25, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 25, 2007 Får kompressor i hus i helga, og benker skal sveises så fort vi får stålet som er bestillt. :) Trikkerene blir forhåpentligvis ferdige i verkstedet til uka, så da er det snart bare snekkerbua igjen! :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T0mmen Skrevet Januar 25, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 25, 2007 rørvik? Der ferja er? Alltså, den ferja fra Flakk til Rørvik på Trondheim siden? Om bilen din står der, og du skal dit en gang så si ifra..Da skal jeg stikke innom for å se;) Siter Vw Golf '86 Rat Look 16vT - prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fiesta_xr2i Skrevet Januar 25, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 25, 2007 hehe , nei du må nok litt lengre nord ... står nord trøndelag , er 16 mil nord for namsos , http://kart.gulesider.no/kart/map.c?ps=1&companies=&imgt=MAP&id=a_10000535920&n=66.5952538712101&s=63.2202471859483&e=16.9348029645728&w=4.85383392321628&panX=-63&panY=61&tool=pan&scrollX=0&scrollY=0 Siter 2001 mondeo Tddi stv 87/91 sierra cosworth 4x4 x 92 fiesta xr2i 1,8 16v x 88 sierra sedan x 90 sierra combi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg