safoll Skrevet Januar 9, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2007 Hei, etter å ha solgt 323 GT-R'en min, ble det omsider jakt etter et nytt "japseprosjekt". Planen var først AE86, men har igrunn slått ifra meg å betale ca. 70000,- for en 20 år gammel corolla, ihvertfall for denne gang. Derfor ble det i stedet denne: Bilen ankom Molde på fredag, og jeg har brukt helga til å "dulle" litt med den, først og fremst oljeskift på motor og girkasse, motorvask, innvendig shining (-så ut som om gulvet hadde blitt brukt til å frakte gruslass med), polering, smørt opp stempel i bremsecalipere og glidebolter, samt byttet en drivakselmansjett. Bilen trenger sårt TLC i store mengder, noe som man fort legger merke til på eksteriøret; rust er absolutt ikke et fremmedord. Noen specs: 4AGZE MAP-versjon kompressor (165hk) (motor, drivlinje, m.m.) Større reimhjul for økt ladetrykk Green filter Mongoose 2,5" eksos KYB dempere (20% stivere enn org.) H&R senkefjærer Cusco topmounts (ikke montert) Whiteline justerbart stabstag foran (ikke montert) Whiteline justerbart stabstag bak Whiteline eksentriske castor foringer Whiteline tårnstag bak AE101 frontfanger Hjemmelaget shortshifter Kosei felger m/ Toyo Proxes 205/50-15 R888 slicks +++ Planer er som følger, i prioritert rekkefølge: - Få bilen eu-godkjent. Kompressor er plukket av med tanke på godkjenningen, siden forrige eier fikk anmerkning på mangellappen for dette. Bremserør var ikke festet, dette har jeg fikset i helga. - Oppgradert bensinpumpe, siden den originale GTi-pumpen står i bilen nå. - Pusse vekk rust og hellakkere bilen. - Oppgradere bremser. - Gjøre ett eller annet interiørmessig. - Hva enn fantasien og økonomien tillater. Legger ut noen bilder av hvordan det ligger an med rusten foreløpig, regner med jeg klarer å berge dører og bakluke, men ene hjulbuen må nok byttes. Piece of cake! :D Er litt overflaterust under bilen, så her må jeg også foreta meg noe. Hjulbuen som må byttes. Dørkanten innenfra. Dørsiden utenfra. Hjulbue høyre side, klarer forhåpentligvis å berge denne. Bagasjeromsluke innenfra. Òg utenfra. Her må jeg prøve å jukse til noe med plast e.l. for å få AE101-fangeren til å passe. Òg ikke minst ser jeg frem til å få montert dette. Noen oversiktsbilder av bilen. Fikk også montert scoopet på panseret, etter å ha gått løs med vinkelsliperen. Handlet meg også en komplett to-dørs Ae92-delebil, for å plukke av diverse interiørdeler jeg trengte, samt noe småtteri slik at jeg får eu-godkjent Corollaen. :D Interiøret ble til slutt litt preget også, men slik er det å være donorbil. Lykter og speil er vel også verdt noe. Oppdateringer kommer fortløpende.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kenito Skrevet Januar 9, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2007 Jeg byr 200,- for høyre forskjermen på delebilen din :) Siter ( )Volvo 940 turbo - Når det gjelder hester i eldre biler, er det noe som heter "det var engang..." - - La drømmer være drømmer og ikke forumtråder... - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
safoll Skrevet Januar 9, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2007 Jeg byr 200,- for høyre forskjermen på delebilen din :) Hei, det er greit ja. :) Ta en titt her om det er mer du vil ha i samme slengen, så slipper jeg å drive med kjøp og salg i prosjekttråden. http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=154780 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
corollagtae82 Skrevet Januar 9, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2007 hei hvor fikk du tak i det panser scoopet ditt? har en gt ae82 som jeg holder på med. mvh Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
safoll Skrevet Januar 9, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2007 Hei! Bor i Molde/Averøy selv! Du som har/hadde en rød 323 GT-R? Håper å få se den bilen din på øya en gang ;) EDIT: Har du en bror som heter Yngve? hehe Hei, det er helt riktig. Bilen blir nok å se en del så snart det kommer skilt på bilen. Har ingen bror som heter Yngve. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
safoll Skrevet Januar 9, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2007 hei hvor fikk du tak i det panser scoopet ditt?har en gt ae82 som jeg holder på med. mvh Hei, tar jeg ikke helt feil så er scoopet fra en Levin GTZ. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Opel-guy Skrevet Januar 9, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2007 Ganske gromt utseende på den corollaen der ;) Så ut som det var litt arbeid med karosseriet.. Lykke til videre :) Siter Opel Vectra A prosjekt : http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=154015 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
velo Skrevet Januar 9, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2007 Hei, det er helt riktig. Bilen blir nok å se en del så snart det kommer skilt på bilen. Har ingen bror som heter Yngve. ok.. nei synes å ha sett og hørt om den blåe sedan-GTR`n du har bilde av sjønner du! og da trudde jeg vel du var en annen. men stilig bil! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sigheri Skrevet Januar 9, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2007 Jeg hadde den blå sedanen etter zwan. Og har en bror som heter yngve... hvis det hjelper.... Nok OT? Bra prosjekt Zwan!! Blir bra dette. Si ifra hvis du vil bli kvitt gze motoren! Siter 1968 Ford Mustang HT "Pro Touring" 352BB FE 500hk, C6, 9"DL, Viper red. 1998 Ford Mustang 3,8V6 1995 Chevrolet Astro EXT AWD 2001 Audi A6 V6 2,7BiTurbo quattro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
safoll Skrevet Januar 18, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 18, 2007 Hei, da er det kanskje på tide med en liten oppdatering igjen. Har endelig fyrt opp motet mitt til å få montert kompressoren i helga, og i den anledning tenkte jeg at jeg skulle få montert inn en oppgradert bensinpumpe, i og med at den originale GTi-pumpen visstnok stod i bilen fra før. Trodde først og fremst at bensinpumpe-bytte på Corolla var standard prosedyre med å løfte opp baksetet og skru av et lokk, også var det bare å ta opp bensinpumpen. Dette skulle vise seg å ikke være tilfelle, for under setet var det kun flotøren som stod. Derfor var det bare å gå på og løsne påfyllingsrøret, åndingsslangen, bensinslanger og løsne diverse fester, og ta ned bensintanken. Pumpen jeg har montert er en Walbro 255 l/h bensinpumpe. Har montert noen Walbro-pumper før, og var litt overrasket over hvor mye støy pumpen laget. Etter hva jeg har lest meg frem til så er visst ikke dette noe unormalt. Benyttet samtidig sjansen til å understellsbehandle karroseriet over tanken, slik at jeg slipper å ta ned bensintanken når jeg skal ta resten av understellet. Som sagt så skal jeg prøve meg på kompressor-montering i helga, så oppdateringer følger fortløpende.. :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.