BadMikke Skrevet Januar 8, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2007 muttern sis 740 spiser sikringer som bare av det :S er til vindusviskeren forran.. er det noen som har noen gode forslag til hva det kan vere?? :S Siter kjør med vett, ligg bredt! Audi 100 (1988) x Volvo 240GL (1987mod) x Volvo 240GL (1986mod) x Volvo 245DL (1980mod) R.I.P Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fast_740 Skrevet Januar 8, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2007 hmm... mulig den går varm / er sliten og trekker mye strøm? Siter Biler nå: 1990 740(FK,940 etc) 1973 144(bruksvogn) 1987 740 (bruksvogn) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BadMikke Skrevet Januar 8, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2007 hmm.. får vell bare bytte ut hele viskern da.. og se om det funker :P hehe.. Siter kjør med vett, ligg bredt! Audi 100 (1988) x Volvo 240GL (1987mod) x Volvo 240GL (1986mod) x Volvo 245DL (1980mod) R.I.P Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet Januar 9, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2007 hadde AKKURAT samme problem etter at jeg rota med motorbyttet mitt! Jeg nappa nemlig vekk horna når jeg holdt på, og tenkte ikke mer på det... horna brukte jeg jo aldri uansett:) Men der gjorde jeg noe dumt! En ting du MÅ sjekke er at ikke ledningene inn til Hornet er løse og ligger til jord over hodet! Da går sikringen med en gang, fordi hornet er på samme kretsen og har "rellèet" på - siden av hornet. Dvs, det er konstant + til hornet hele tiden, og hornet lager lyd når du jorder det via et rellè. Se koblings-skjema baki 740-haynes boka for mer detaljer, så ser du det raskt. Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fast_740 Skrevet Januar 9, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2007 hadde AKKURAT samme problem etter at jeg rota med motorbyttet mitt! Jeg nappa nemlig vekk horna når jeg holdt på, og tenkte ikke mer på det... horna brukte jeg jo aldri uansett:) Men der gjorde jeg noe dumt! En ting du MÅ sjekke er at ikke ledningene inn til Hornet er løse og ligger til jord over hodet! Da går sikringen med en gang, fordi hornet er på samme kretsen og har "rellèet" på - siden av hornet. Dvs, det er konstant + til hornet hele tiden, og hornet lager lyd når du jorder det via et rellè. Se koblings-skjema baki 740-haynes boka for mer detaljer, så ser du det raskt. sant det... er nok det da! hvis ikke det er gjort noe bømekk da! hehe...kobla noe på den kretsen så det trekker for mye strøm iforhold til sikringen. Siter Biler nå: 1990 740(FK,940 etc) 1973 144(bruksvogn) 1987 740 (bruksvogn) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Waalseth Skrevet Januar 9, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2007 sant det... er nok det da! hvis ikke det er gjort noe bømekk da! hehe...kobla noe på den kretsen så det trekker for mye strøm iforhold til sikringen. litt of topic: kjem ikkje spylerveske når eg trykker inn "bryteren",hører ikkje noe lyd helder..kan de vær motoren som er gåen? og kor ligg denne? Siter http://www.bilforumet.no/700-serien/169369-min-740turbo.html Volvo 740tic 87 mod b230et Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet Januar 9, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2007 litt of topic: kjem ikkje spylerveske når eg trykker inn "bryteren",hører ikkje noe lyd helder..kan de vær motoren som er gåen? og kor ligg denne? Den sitter montert på spylervesketanken. Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Richard F Skrevet Januar 9, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2007 Den sitter montert på spylervesketanken. Under luftfilterboks, om noe sånt er på bilen ... :p Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet Januar 9, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2007 Under luftfilterboks, om noe sånt er på bilen ... :p uansett sitter den på spylervesketanken...;) Selv om den sitter under luftfilterboksen på sugiser:) Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Richard F Skrevet Januar 9, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2007 uansett sitter den på spylervesketanken...;) Selv om den sitter under luftfilterboksen på sugiser:) Hehe.. Den gjør igrunn det. Var bare et tillegg fra fra min side :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Waalseth Skrevet Januar 9, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2007 Hehe.. Den gjør igrunn det. Var bare et tillegg fra fra min side :) såg den no..men når eg hålder inn lenge bryteren,so kjem der til slutt litt spylerveske ut..men veldi lite og med dårli trykk...kan de vær motoren som holder på å streike? eller tett enplass? Siter http://www.bilforumet.no/700-serien/169369-min-740turbo.html Volvo 740tic 87 mod b230et Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BadMikke Skrevet Januar 9, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2007 hornet? tuten? :S hehe.. jeg er sikker litt noob nå men.. vist det har med tuen og gjøre har jeg et annet problem tuten er blitt borte etter detta har skjedd og :S har det noe sammenheng eller? Siter kjør med vett, ligg bredt! Audi 100 (1988) x Volvo 240GL (1987mod) x Volvo 240GL (1986mod) x Volvo 245DL (1980mod) R.I.P Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-=VoLvO=-740=Tic=- Skrevet Januar 9, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2007 Hornet er fløyta ja :P eller tutet som du kaller det..hehe kan være en sammen heng dær ja Siter Volvo 740 87mod Autronic++ 2.5 16v Overbôôst Volvo V70 AWD R 99mod vrak Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Richard F Skrevet Januar 9, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2007 såg den no..men når eg hålder inn lenge bryteren,so kjem der til slutt litt spylerveske ut..men veldi lite og med dårli trykk...kan de vær motoren som holder på å streike? eller tett enplass? Usikker jeg, men jeg og sliter litt av og til. Tenker at jeg bytter pumpe, slanger og renser dysene og tanken. Da regner jeg med det skal fungere skikkelig igjen ... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aeomholt Skrevet Januar 9, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2007 på min funka ikke spyleren, det viste seg å være en ledning inni bryteren ved rattet som var av... og angående viskersikring som går, bytt motor evt sjekk at mekanismen er smørt og ikke treg Siter Jo mer man lærer, jo mer skjønner man at man ikke kan. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.