Gå til innhold

Galskap2k: Ford Granada - 2.8i Turbo prosjekt

Ranger emnet


Galskap2k

Anbefalte innlegg

Mitt Granadaprosjekt

 

DSC00255.jpg

 

Dette er utganspunktet!

En Bil jeg fikk av foreldra mine, har gått rundt 90.000 og det er en vanlig 82. mod 2.0 4 sylinder.

Nettopp EU- OK som varer til 08.

Målet er å stort sett renovere hele bilen å få den i god stand! evt. større motor, har en 2.0 V6'er liggende! og har lyst til å evt. montere turbo.

 

Litt flere bilder

 

DSC00273.jpg

DSC00278.jpg

DSC00279.jpg

DSC00277.jpg

DSC00283.jpg

DSC00281.jpg

DSC00280.jpg

DSC00284.jpg

DSC00286.jpg

DSC00306.jpg

 

 

 

 

 

 

Det første jeg gjorde sånn på sparket var å skifte ut felger, en kompis hadde noen ALU felger liggende som vi lakkerte,

DSC00285.jpg

DSC00.jpg

 

så lakkerte jeg frontfanger!

så pussa jeg ned grillen. kappa ut den midterste stålpen, og spaklet igjen, og satte på racing netting! ble ganske kult!

 

DSC00274.jpg

DSC00265.jpg

DSC00264.jpg

DSC00274.jpg

 

 

 

så var det innvendig sin tur! pakka inn ett stereoanlegg i midtkonsollen, i og med den tørna i torpedoveggen når jeg satt den der radioen sto! så nå er det ett stort hull i dashbordet hvor radio står men.

DSC00289.jpg

DSC00308.jpg

DSC00310.jpg

DSC00311.jpg

 

har og ett ekstra panser liggende, tenkte jeg skulle fikse litt på dette for og få det noe mer "kulere" enn hva det slette og fine originalpanseret. så med litt inspirasjon fra gatebil bladet fant jeg ut jeg skulle lage ett sinnsykt til scoop! kanskje det ble litt for harry? :p har though ikke sett det ferdig på bilen enda da men! jeg kom akkurat tom for sparkel, så jeg drar vel på butikken om noen timer's tid og kjøper mer!

DSC00296.jpg

DSC00302-1.jpg

DSC00315.jpg

DSC00301.jpg

 

 

neste er å sveise rust i bagasjerommet bak, stort sett eneste rust som er å nevne, så rette ut ( eller skaffe nye dører ) og pusse ned og lakkere! sote ruter og få skaffet skjørt og spoilere.

om noen har styling liggende vennligst kontakt:) * Oppdateres

 

slik bilen ser ut akkurat i dette øyeblikk

 

DSC00313.jpg[/img]

 

 

*edit. nå er bilen nesten nedpusset, blir lakkering til helga, blå metallic, i mellomtiden skal ny motor hentes, en 2.8 liter Injection, samt det skal monteres på en turbo.

Venter og på styling, som skal støpes av en kar i trondheim!

 

Oppdateres så snart nye bilder er tatt!

Mitt E36 turbo Prosjekt

Man har alltids vinkelsliper

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 32
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hei:D:D

 

JAAAAAAAAAAAAAA, endelig et granada proskjekt til!!

 

Du trenger ikke bytte bakaksel. Den tåler juling så det holder, den eneste er at du får en annen utveksling.

Du vil få bedre akselerasjon med den bakakselen du har nå, best å leke med også:)

 

Mellomakselen må nok byttes, mot en som orginalt har v6 pga. lengden, 2,3 2,6 2,8(i)

Bremser må vel bli 2,8 med ventilerte skivebremser og de store kalipperne.

 

Håper du får på noen små øelokk på panseret:D Bra du fikk ut proskejkte her. Har fulgt med på granadaklubben. Håper ikke at du lar denne stå stille!! Håper på fler bilder.:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tøft, har ikke sett under panseret på en nada med v6 på ei stund.. Men hva med Twinturbo? Er jo lettere å få til med tanke på grenrøra, bruke 2 små dritere, f.eks orignalturboen fra 940Turbo eller 200sx? Du får finne ut hva som blir enklest... Er det den stylinga som er designa i norge? husker ikke navnet, men en i nærheten hadde en nada med sånn styling, så egentlig tøft ut. Lykke til videre..

92' 945 Turbo brukis

92' 240 Turbo prosjekt

82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt

75' 242 (gjemt men ikke glemt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, mulig jeg vaser nå, men mener 2.0 motorn er et bedre utgangspunkt enn 2,8 for turbo.. Tåler mer, veier mindre, og ikke hlavparten så tørst som sekserne :D

 

er det rart den drikker mer bensin da?

 

er jo 2 sylindre og 800cc mer og ?

 

gå for 2,8:)

Fotgjenger!

ca 4 uker igjenn....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår