QuattroDriver Skrevet Januar 7, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2007 Hei! Er jeg nødt til å kjøre på 98 oktan på min Audi 100 2,3E '94? Eller er det noe som kan gjøres slik at jeg kan kjøre på 95 oktan? På Opel kan man visst enkelt velge oktan ved å snu en kobling nedi motoren, men vet ikke hvordan det er med Audi? Noen her som har noe peiling på dette? Siter '91 Audi 100 2,8E Quattro Sedan (C4) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
300ZX Skrevet Januar 7, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2007 Du kan kjøre på begge deler uten problemer. Men tenningen på en vanlig motor er vell stilt inn på 95 oktan, kan vell kjøres på 98 oktan også, men det er bortkastede penger:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bdybdal Skrevet Januar 7, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2007 en del bila he no bankesensor so omstille sei til forskjelli oktan ette ei lita stond Siter 1990 Audi 200 20v tq 1987Audi 90 quattro 1986 Ford sierra 2,0L VRAK Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
QuattroDriver Skrevet Januar 7, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2007 Takk for svar:) Unødvendig å kjøre på 98 når jeg kan kjøre på 95 :P er litt dyrere ja! Siter '91 Audi 100 2,8E Quattro Sedan (C4) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cozzie Skrevet Januar 7, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2007 Sies at det merkes forskjell på forbruket med 98 oktan kontra 95 oktan, hvor 98 oktan bruker mindre på mila. Det går sånn ca opp i opp siden 98 oktan er dyrere. Bruker 95 til vanlig og 98 på langkjøringer jeg Siter - 1993 Audi S4 C4 2.2T AAN 20v Quattro - 1992 Audi S4 C4 2.2T AAN 20v Quattro - 1991 Audi 100 C4 2.3E AAR 10v Quattro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
QuattroDriver Skrevet Januar 9, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2007 Ok. Men blir det noen effektforskjell? Siter '91 Audi 100 2,8E Quattro Sedan (C4) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cozzie Skrevet Januar 9, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2007 Ok. Men blir det noen effektforskjell? Tror ikke du merker en hest i forskjell på denne motoren.. var en test en gang i tiden hvor dem testa forskjellen på oktannivået i forskjellige biler, og det ble dokumentert størst effektforskjell på biler med turbo og litt høyere effekt Siter - 1993 Audi S4 C4 2.2T AAN 20v Quattro - 1992 Audi S4 C4 2.2T AAN 20v Quattro - 1991 Audi 100 C4 2.3E AAR 10v Quattro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
QuattroDriver Skrevet Januar 10, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 10, 2007 Okok, da så :) Siter '91 Audi 100 2,8E Quattro Sedan (C4) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stealth Skrevet Januar 10, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 10, 2007 Har brukt 95 blyfri på min jeg hele tiden. Forrige eier sa at han også gjorde det. Fungerer helt fint :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otto von Bismarck Skrevet Januar 12, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2007 Ifølge autorisert Audi-verksted er det lønnsomt å fylle 98 oktan, ettersom man da visstnok slipper å trykke så hardt på gassen, slik sparer man forbruk og slitasje. Min går renere og soter mindre på pluggene etter at jeg gikk fra 95 til 98 oktan. Om bilen blir sprekere, er derimot tvilsomt. Men man forhindrer at ytelsen reduseres. Om du fyller 95, så bør du fylle 98 eller høyere oktan innimellom, for å hindre at effekten reduseres. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stian Dørum Skrevet Januar 12, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2007 Ok. Men blir det noen effektforskjell? Man kan merke forskjell hvis bilen har gått på 98, jeg merka stor forskjell på min audi 100 2.8, da jeg skifta fra 95 til 98. Ble veldig mye billigere i forbruk å bedre dreiemoment. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EyeLid Skrevet Januar 20, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 20, 2007 Jeg har ikke merket noe særlig til forskjeller på 10V, men disse puster jo som en astmatiker i vinterkulde på høyt register i originaltilstand... Hvis ingen spesielle krav, og bilen er original, kjør på 95 med GOD samvittighet ;) Siter innehaver av ableitet.no; Audi Sport, Rallye & Racing Quattro host av twenty S1; Audi Sport Quattro S1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.