DB7 Vantage Skrevet Januar 5, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 5, 2007 Heisann Golfen til en kompis av meg har i det siste begynt å bruke en del vann... Den lekker ikke fra motor, men det må etterfylles ca. en halvliter i uka og da blir bilen kjørt ca annenhver dag... Dette kan vel umulig være normalt:wonder: Problemet har vart fra november/desember, og hva kan dette komme av? Er det bare å konkludere med gåen toppakning eller noe i den duren med en gang:shake ?? Bilen er en 1990 modell Golf 2 CL 1,3. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
på-tværra=) Skrevet Januar 5, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 5, 2007 kan være radiator eller vannpumpa Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Beinet1 Skrevet Januar 6, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2007 Eller tusenkronerssvaret...toppakninga. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
på-tværra=) Skrevet Januar 6, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2007 Den lekker ikke fra motor, men det må etterfylles ca. en halvliter i uka eller nei Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DB7 Vantage Skrevet Januar 6, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2007 eller nei Mener du at det ikke kan være vannpumpe eller radiator siden det ikke lekker? Ja, da er det vel toppakningen da... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
på-tværra=) Skrevet Januar 6, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2007 nei jeg mener at det ikke er toppakninga siden du sa at det ikke lak fra motoren... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Audi quattro Skrevet Januar 6, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2007 pleier å komme litt olje i vannen når toppakningen er ødelagt, er det det i vannet da? Siter 98 Audi a6 1,8tq 92 Vw Passat 1.9tdk 82 MB Gelenderwagen 300Td X 85 Audi 100cs quattro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bdybdal Skrevet Januar 6, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2007 kjem som regel eksos inn i kjølesystem når toppakkninga er gåen, pluss at bilen rykker unormalt mykje , sjølv når den er varm. pluss den vil være litt vanskeli å starte fordi der har lekt vaten inn i stempelet, Siter 1990 Audi 200 20v tq 1987Audi 90 quattro 1986 Ford sierra 2,0L VRAK Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chasin Skrevet Januar 6, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2007 Toppakninga kan vel lekke inn i sylinderen når bilen er parkert, dvs ikke kompresjonstrykk der. Det kan du avdekke ved at det er hvitrøyk ved oppstart. Kjennes kjølevæskeslangene harde? Siter Pioneer Reference Series Bilen min http://www.fmh.moo.no/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DB7 Vantage Skrevet Januar 6, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2007 Toppakninga kan vel lekke inn i sylinderen når bilen er parkert, dvs ikke kompresjonstrykk der. Det kan du avdekke ved at det er hvitrøyk ved oppstart.Kjennes kjølevæskeslangene harde? Skal høre med eieren.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Amitraxx Skrevet Januar 13, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 13, 2007 En helt vanlig (et av en milliard vanlige) feil på VW er at det lekker litt vann ut av de plastflensene inn på motor da de fort blir uplane. Prøv å plane disse samt skifte o-ringer på dem først dersom du er i tvil. Siter 2008 Skoda Octavia RS 2.0 TDI 1998 Ford Mondeo 2.0 16v 1995 Opel Astra 2.5 V6 24v Caravan 1992 Honda Prelude 2.0 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
virtual Skrevet Januar 14, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 14, 2007 sjekk om varmeapparatet er tett. altså, om det er vått inni bilen. Siter 1996 Volvo 945 Racewagon X 1986 Volvo 745 Racewagon Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Beinet1 Skrevet Januar 15, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2007 En helt vanlig (et av en milliard vanlige) feil på VW er at det lekker litt vann ut av de plastflensene inn på motor da de fort blir uplane. Prøv å plane disse samt skifte o-ringer på dem først dersom du er i tvil. Stemmer! Og det at de blir uplane er som oftest et resultat av at det har blitt brukt feil kjølevæske (Blå) over lengre tid slik at aluminiumen under O-ringen i toppen irrer bort. På min passat måtte jeg plane av en god mm før det ble rent. Disse bilene skal ha rød kjølevæske som oppfyller VW sine et eller annet krav (G30 eller G14 trur jeg den heter). Dette trenger ikke å være tilfelle her, men det er verdt å ta en titt rundt stussene. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.