Gå til innhold

Forza Motorsport 2

Ranger emnet


rayb

Anbefalte innlegg

  • Svar 2.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Vi kan jo slutte fred og konkludere at å sladde er morsomt uansett 2wd eller 4wd. Drifting derimot, så er jeg enig at rwd er det som gjelder. :)

 

Jeg måtte jo fyre litt oppunder vøtt. :D Nordlending æ da. ;)

13 Toyota Prius + Seven (Taxi) | 01 Audi Ur-Allroad 2,5TDi  | 91 Audi 100q 2.3E Avant | 87 VW Transporter 1,6 TD Syncro | 90 Audi 200 20V | 86 Audi 100 CD Avant| 91 Audi S2 | 93 Calibra Turbo 4x4
VW Audi Club Norwegen - Troms & Finnmark Lokallag

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare jeg som plages MYE med driftingen?

 

Orginal Bmw M3 e36 er det jeg kjører.. skal jo gå ann til å drifte med det.. noe jeg gjør feil elns? den _MÅ_ jo ikke trimmes(?)

eneste måtn jeg får den på ræva er å brekke den.. jaa, jeg har max lufttrykk på bakdekka... men er det no mere instillinger som man må gjøre? noen tips?

 

-frustrert nordlænning-

 

 

 

Etter litt lesing fant jeg et par tips skrevet av Momo..

 

Opprinnelig skrevet av momo

Jepp det har jeg. HIV DEN BILEN

Litt brutalt sagt, men den har Alt for mye effekt, og alt for stor turbo.

 

Vanskelig å kontrollere med så mye ketchup effekt, dvs at den går fra å ha ganske lite hk til ekstreemt mye på et millisekund. Og da sliter man (når man får denne effekten i en sving f.eks)

Kjøp deg en standard supra, også letter du maks, og trimmer moderat (f.eks level 3 cams and valves, air intake og exhaust)

UNNGÅ og oppgradere turbo, da får du bare ketchup effekt igjen, jeg oppgraderer ALDRI turbo eller kompressor på mine "seriøse" biler Du vil ha JEVNT med effekt fra bunn til topp på turtallet. Det gjør at bilen gjør som den får beskjed om, uansett turtall (hvis ikke du ligger på tomgang da).

 

Ellers trenger du 2 veis differential og de nest beste hjula! (ikke slicks men den under), mye grep er viktig!

Sett diffen din på 100% accel og 100%decel

Kjøp også beste senkesettet og bedre bremser..

nå burde du ha en A klasse bil.

Så er det bare å begynne på en bane med små svinger (f.eks Tsukuba) også bli flink der, også prøver litt andre baner etterhvert. Øvelse gjør mester

 

Et annet godt tips er å øke luftrykket på hjula bak littegranne

Jeg kjører med 2 bar foran og 2.5 bak

Signaturregler: www.bilforumet.no/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en del driftere med rundt 150kw..

 

Jeg slenger ut vekt, bytter til beste clutchen og girkassa (for å få justert 3 giret sånn at jeg får riktig turtall i svinger, og for å få giret fort)

 

Jeg pleier også å stive opp bilen ganske mye med stag, og senke samt stive opp understell og, stivere bak enn foran.

 

Samt 100% sperre acc/deacc.

 

Hjulvinkler må du nesten bare ta på feelinga det og.. Som det meste ellers..

 

 

Uansett, er mye mer satsing med bil med lite hk. Må slenge ut for å få kontra inn i svinger, må gire mer, og har rett og slett sjeldent over 120km/t mens du drifter... Tips på motoroppgradering: Kam, høyere turtall tilgjengelig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare jeg som plages MYE med driftingen?

 

Orginal Bmw M3 e36 er det jeg kjører.. skal jo gå ann til å drifte med det.. noe jeg gjør feil elns? den _MÅ_ jo ikke trimmes(?)

eneste måtn jeg får den på ræva er å brekke den.. jaa, jeg har max lufttrykk på bakdekka... men er det no mere instillinger som man må gjøre? noen tips?

 

-frustrert nordlænning-

 

 

 

Etter litt lesing fant jeg et par tips skrevet av Momo..

 

Opprinnelig skrevet av momo

Jepp det har jeg. HIV DEN BILEN

Litt brutalt sagt, men den har Alt for mye effekt, og alt for stor turbo.

 

Vanskelig å kontrollere med så mye ketchup effekt, dvs at den går fra å ha ganske lite hk til ekstreemt mye på et millisekund. Og da sliter man (når man får denne effekten i en sving f.eks)

Kjøp deg en standard supra, også letter du maks, og trimmer moderat (f.eks level 3 cams and valves, air intake og exhaust)

UNNGÅ og oppgradere turbo, da får du bare ketchup effekt igjen, jeg oppgraderer ALDRI turbo eller kompressor på mine "seriøse" biler Du vil ha JEVNT med effekt fra bunn til topp på turtallet. Det gjør at bilen gjør som den får beskjed om, uansett turtall (hvis ikke du ligger på tomgang da).

 

Ellers trenger du 2 veis differential og de nest beste hjula! (ikke slicks men den under), mye grep er viktig!

Sett diffen din på 100% accel og 100%decel

Kjøp også beste senkesettet og bedre bremser..

nå burde du ha en A klasse bil.

Så er det bare å begynne på en bane med små svinger (f.eks Tsukuba) også bli flink der, også prøver litt andre baner etterhvert. Øvelse gjør mester

 

Et annet godt tips er å øke luftrykket på hjula bak littegranne

Jeg kjører med 2 bar foran og 2.5 bak

 

Det med turbo varierer så mye i fra bil til bil.

Har et par skrensere i garasjen med feiteste turboen uten at jeg sliter med lagg. (Tips, Sjekk effektkurva når du "monterer" turboen/annen trim, Forsvinner den plutselig i taket er det fy fy trim, men blir den jevn så er det god trim)

Kompressor derimot er enda bedre, husker ikke helt hva den heter, men den "beste" kompressoren er utrolig fin å ha i driftebiler da den løfter effektkurva både på lavt og høyt turtall (Mer effekt på lavt turtall = mer morro rett å slett, du kan redde sladder der du girer opp for tidlig og sånt)

 

 

kam er egentlig heller ikke å anbefale så mye av.

Du får litt mer HK fordelt på et enda lenger turtallregister. ergo, enda lenger å vente før effekten virkelig slår inn.

Hold deg til street oppgradering der. Bedre med masse HK på lav turtall en like mye HK på høy turtall, imo!

 

Innsug, eksos, tenning, drivstoffsystem, blokk og kompressor oppgradering er det du burde satse på når du bygger bil. For fetest lyd så har du race insug og orginalt/street eksos!

 

Når du har en motor som fiser ut rundt 350hk++ så kan du gå over på understellet!

Alt av race her, untatt diffen. Denne vil jeg anbefale deg å bruke 1.5 veis diff!

 

dekk så anbefaler jeg deg å bruke sport oppgradering, merke pirelli!

Bredde: litt bredere enn orginalt

Dim på felg: litt større enn orginalt, men ikke det største

felger: Det som blir tøft på bilen?

 

jeg har et grunn oppsett her du kan gå ut i fra:

Tires

  • Front pressure: 28psi
  • Rear presure: 25psi

 

Gearing

  • være orginalt, føle deg fram ettervært

 

 

Alignment

  • Camber, Front: -3.0
  • Camber, Rear: -2.5
  • Toe, Front: 0.3
  • Toe, Rear: -0.3
  • Front caster: 5.5

 

 

Anti-roll bars

  • Front: 20
  • Rear: 15

 

 

 

Springs

  • Springs, Front: 515
  • Springs, Rear: 450
  • Ride height, Front: la være orginalt
  • Ride height, Rear: la være orginalt

 

 

Damping

  • Rebound stiffness, front: 7,5
  • Rebound stiffness, Rear: 6,5
  • Bump stiffness, Front: 5.5
  • Bump stiffness, Rear: 4.5

 

 

Aero

  • Downforce, Front: xxx
  • Downforce, Rear: xxx

 

 

Braking

  • Balance: 45
  • Pressure: 120

 

Differential

  • Rear, acc: 85
  • Rear, dec: xxx

(Her vil dec være 1/2 av acc!)

 

PS: Hjulvinklene _MÅ_ du føle deg skikkelig fram på!

kan hende du må helt ned til -1.0 forran og -0.5 bak før du får det til å duge!

Dette oppsettet her er det jeg vanligvis går ut i fra når jeg bygger en bil med ca 350hk.

 

Vist du ønsker så kan du få kjøpe et eksemplar av min Wankel drifter, GEN3 RX7, med et sykt godt oppsett som er en god drifter på alt av baner til forza2!

f74c72bf-3c35-4a3d-8d75-b30f3f9f2b4.png

:D (De fleste her har nok sett denne på både godt og vondt!)

Prisen kan diskuteres!

 

 

Over til baier problemet ditt:

Nei bilen må ikke trimmes, men kan være kjekt å putte på diff og nye fjører så du får stilt på hjulvinkler og laga deg en søt sperre!

 

bytte clutch kan også være kjekt så du får girt litt fortere.

 

Men vist du vil ha den 100% orginal så må du bare satse med livet som innsats ;)

'09 Ford Ranger

'91 Mazda 323 GTX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang kam, problemet med street oppgradering, eller null oppgradering der, er at du i mange tilfeller makser turtallet på kanskje snaue 5500rpm, og det er veldig lite, og da sliter man ofte pga at man ikke har det lille overskuddet som man kan falle i omdreininger men fortsatt holde sladden uten problemer.. Så jeg vil heller kunne varve 7-8 og holde den på sperra der i starten på svingen. Men smak og behag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår