Gå til innhold

Forza Motorsport 2

Ranger emnet


rayb

Anbefalte innlegg

Heisann...

 

Har hatt Forza 2 lenge og kjørt mye. Men har begynt å kjøre online først nå. Har spesialisert meg på Nordsløyfa og ligger på rundt 6.30 runder der med R1 bil, 6.44.xx med max tuned Ferrari FXX. Er vant med at folk kicker meg fordi jeg kjører fra de. Og når jeg blir slått så er det ikke med mer enn noen billengder stort sett. Så når jeg da møter på folk som slår meg med 20 - 30 sekunder per runde begynner jeg å stusse litt. På pc er det stort sett ikke noe problem å gå inn og gjøre endringer på filer og få økt grep, ytelse osv. hvis du veit hva du driver med (jeg klarer ikke det). Skulle tro dette var noe verre på Xbox - men jeg blir likevel mistenksom når jeg ser slike ting. Noen som har vært borti tilfeller av juks og fanteri?

 

Er helt sikkert folk der ute som er en del raskere enn meg. Men synes 20 - 30 sek per runde er i overkant, uten juks.

If everything seems under control you're just not going fast enough... - Mario Andretti

 

GT: Tifosi78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 2.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Ble så vidt slått av en i U bil en gang jeg kjøre en halvbra runde med R1 bil, og hadde litt vansker med å godta det også. Men neste runde endret jeg til A med framhjulstrekk og frontmotor, da kjørte vi helt jevnt. Prøvde å gjøre det samme på de jeg møtte på i går for å være sikker på at de ikke jukset, men det ville de ikke være med på. Derfor styrket det mistanken min. Jeg kjører selvsagt uten noen form for krykker. Manuelt gir og alt av hjelpemidler avslått.

 

Når jeg kjører på 6.30 er det runder uten penalty. Har vært under, men da har jeg hatt noen sekunder penalty, slik at totaltiden har blitt over 6.30. Mao. jeg kjører helt på grensa og litt over, er nok enkelte svinger som jeg kan kjøre fortere i, men for å kjøre på under 6min, da kan de nesten ikke bremse i det hele tatt, og det er kun noen få svinger på ringen som kan tas på full gass. Har veldig vondt for å tro at de rundene der er satt på "lovlig" vis. Men men... markerer alle slike da så jeg unngår de til seinere.

 

Kjører jo på andre baner også. Blir gjerne med på både drifting og annen racing. Så hvis det er noe race på gang så er det bare å invitere meg. Gamertagen er Tifosi78.

If everything seems under control you're just not going fast enough... - Mario Andretti

 

GT: Tifosi78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart... Jeg har ikke peiling når det gjelder det tekniske med bil, jeg bare kjører, og det funker stort sett greit med standardoppsettet. Og ratt/pedaler vs pad osv. Jeg kjører med pad. Dumme MS tillatter jo ikke at f.eks. logitech er kompatibelt.

Så at noen som kan å sette opp bilen kjører fortere enn meg har jeg ikke noe problem med å godta, i tillegg til at vedkommende kanskje kjører med ratt. Gir jevnere sving kurve, jevnere akselerasjon osv. Men at det skal utgjøre så mye...

 

Slow is smooth, smooth is fast sier jeg bare. Er de rundene som ofte føles trege som er de raske rundene.

If everything seems under control you're just not going fast enough... - Mario Andretti

 

GT: Tifosi78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen til dette er enkelt og greit at du er en litt dårlig taper og vil ikke akseptere at det er noen som kjøre MYE bedre teknisk enn deg.

 

Løsningen er at du setter deg ned å lærer deg å tune biler, bare dette kan få tidene dine til å bedres utmerket. eller blir med i et stort team i det øverste siktet og får tilgang til biler med gode setups!

 

At det er tilfeller av juks tviler jeg på, men før var det et par bugs som gjorde noen biler overlegne i diverse klasser, men disse er fjernet

'09 Ford Ranger

'91 Mazda 323 GTX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er mye mye og hente på setup av biler.

Jeg bestemte for å bli en av de kjappeste i turneringene som går ukendtlig. Det så håpløst ut til å begynne med men med mye kjøretrening og terping klarte jeg å kvalifisere meg. Jeg endte vel som top 8 sjåfør men kom ikke til siste finalen fordi det skjedde en bug som gjorde at jeg og noen andre hadde joinet feil rom.

Hundrevis av laps på trening hjelper, også kjørte jeg alltid kjappest når jeg ikke prøvde å sette bestetid, av en eller annen rar grunn :)

Husk å justere girkassa etter hvilken bane du kjører. Kjører du en bane der du aldri oppnår høyere fart enn ca 200km/t. Så justerer man kassa slik at man når såvidt over 200 på høyeste gir og maks turtall. Lag et laangt første gir og sett gira tett etter det.

 

Når rundetidene dine varierer med ca 1 sekund så trenger DU mer jobb.

Når rundetidene ligger stabilt på noen få hundredels sekunder, da kjører du optimalt og det er på tide å se på instillinger på bilen. Gjør en og en forandring og se om rundetida går opp eller ned.

 

Og sette bra tider på en bane er en krevende og lang prosess :)

- 85 Toyota Levin AE86 - F20C

- 87 Toyota Supra MK3 - 1JZ-GTE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker i starten når det var snakk om A850 cup her.. Jeg startet med en bil, og ved hjelp av tuning så kom jeg ned ett par sekunder på Mugello short.. En bil som er U klasse, er som regel overtunet, så må ha heftig mye hjelp med instillinger for å få en antydning til bra bil..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er egentlig greit fornøyd med de tidene jeg kjører på Nürburgring Nordschleife nå. Og majoriteten av de jeg kjører mot sparker meg ut, eller stikker fordi jeg kjører fra de. Ja jeg har blitt anklaget for juks av noen også. (Sorry, ikke ment som skryt). Er en del folk jeg kjører jevnt med også, de slår meg og jeg slår de. Men det er da noen få der ute som er så überraske at det får meg til å lure.

 

Jeg skal innrømme at det er ikke R1 bilene jeg kjører mest akkurat. Går stort sett i U klassen, med bakhjulstrekk og midtmotor eller 4wd og frontmotor. Og at rundetidene varierer med 2 - 3 sekunder på runden på Nordsløyfa er egentlig naturlig, er tross alt over 20km lang.

 

Kommer aldri til å begynne å kjøre turneringer, det blir for seriøst. Kjører først og fremst for moroskyld, men er opptatt av å kjøre fort.

 

Men men...

If everything seems under control you're just not going fast enough... - Mario Andretti

 

GT: Tifosi78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei da.. De ville tidene på Nordsløyfa er kanskje mulig med et proft setup, og ratt/pedaler... Er nede på 6.21.xx nå, bare med litt mer gutsing. Fortsatt helt standard setup. Forøvrig Audi R10 jeg kjører med.

If everything seems under control you're just not going fast enough... - Mario Andretti

 

GT: Tifosi78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår