Gå til innhold

erfaring med denne? ”SUPER BOOM”

Ranger emnet


crimar

Anbefalte innlegg

  • Svar 40
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Sier?

 

Ok, sett deg tibake, se for deg Hulken på speed og mescal idet han uler følgende:

 

"FYTTEKATTA FOR ET ALDELES UNYTTIG PRODUKT"

 

Det er hva jeg kunne tenkt meg å si...

Og det er ikke å ta i engang. Dette er i høyden noe som kan kjøpes inn for kortvarig mishandling i en russebuss, men til bruk for å lage godlyd eller tilogmed masse lyd er det høyst sannsynlig totalt udugelig.

Ethvert produkt som påberoper seg denne type superlativer i beskrivelsen bør jaggu leve opp til det, men her er det nok snakk om salgstriks vil jeg tro.

 

Det er min personlige og subjektive oppfatning :)

 

Må du ha en ferdigkasse, eller ser du for deg å kunne bygge sjøl?

Har du noe utstyr fra før, spiller, forsterker+++?

Hva er du ute etter lydmessig?

Hva er budsjettet?

Ser du for deg å bruke litt tid på innkjøp og bygging for å få et bedre sluttresultat enn å hive inn "billig" hopsop som spiller deretter?

Ut på tur - signatur...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men jeg er 17 år gammel.. har tenkt til å kjøpe noen ganske gode høytalere.. er bare en sub jeg er ute etter nå.. kan tenke meg å bygge en kasse, men har minimalt med penger og den kosta 750 kroner så tenkte kanskje den vile fungere i en liten golf som er min første bil.. Funker den ikke i det hele tatt. der jeg bor er et velkjent sted for tyveri også så gidder ikke å kjøpe noe skikkelig bra før jeg får en ordentlig jobb og bil.

 

Det jeg spør om er om den funker til noe spilling?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alene vil det ikke bli mye lyd fra dette, du trenger forsterker også, samt signalkabel, strømkabler, sikring og selvfølgelig spiller.

Hvor mye har du av dette?

 

Anbefaler å ta en titt på bruktmarkedet, der kan du ofte finne mye bra til en billig penge.

 

Ellers finnes noen billige elementer til salgs nytt også.

DynaBel og RE har jo noen meget kurante kandidater, ellers har nok epifant endel forslag vil jeg tro ;)

 

Mitt råd:

 

Få tak i et kurant 12" element og en kurant forsterker, tusk til deg noe 19mm-22mm spon fra opphavet og bygg kasse sjøl :)

Ut på tur - signatur...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

huff da.. handlet ei lik kasse på europris en gang, bare fordi den var så billig ;) gav 299,-

 

spillte IKKE bra i det heletatt. vrengte med en gang man skrudde på! både med stor og liten forsterker..

 

du finner mye digg på brukt markedet for tiden ;) ville heller satset på brukt med litt kvalitet til samme eller rett over prisen av den "boksen" der :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

man har jo dissa på biltema da ;) vist du bygger en kasse slikt at elemetet står penkt ned i gølvet vil det dunke ganske heftig.. vi testa det på en 240 og det lagde greit med bass.. og han var jo bare ute etter dunk dunk, så jeg ser ikke problemet.. jeg vet hvordan det er og ha lite penger, er ikke BARE og kjøpe noe billig fra brukt markede som dere sier..

kjør med vett, ligg bredt!

Audi 100 (1988)

x Volvo 240GL (1987mod)

x Volvo 240GL (1986mod)

x Volvo 245DL (1980mod) R.I.P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

man har jo dissa på biltema da ;) vist du bygger en kasse slikt at elemetet står penkt ned i gølvet vil det dunke ganske heftig..

 

Hva i all verden mener du med dette? :)

Er nok sånn at det er dyrt å kjøpe billigdritt.. Heller spare litt og kjøpe brukbart utstyr.. Jeg ville ikke brukt den saken der til å spille musikk til kjøttkaninene jeg hadde før..

-'00 Fiat Punto - Prosjekt dypbass

-'87 Fiat Panda - prosjekt wannabe dBdragger

Team Lydtrykk.no avd. Finnmark

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brunerune

Bare no drit. husker jeg hadde no slikt under senga kobla til Philips stereo'n når jeg var 8 år..

 

Uansett, kan få kjøpe min for doble prisen.. 2x12" Kicker Competition i lukket kasse.

 

boom.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det jeg mente var at han var jo ute etter billige subbere og billigre enn biltema skal vell godt la seg gjøre.. og etter min erfaring dunker det i vertfall.. om det er ren lyd er en helt annen sakk.. men smaken er som baken ;)

kjør med vett, ligg bredt!

Audi 100 (1988)

x Volvo 240GL (1987mod)

x Volvo 240GL (1986mod)

x Volvo 245DL (1980mod) R.I.P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår